• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • puss

nu tycker jag du ska passa dig noga och tänka efter vad du anklagar folk för. det är både korkat och osmakligt att komma dravlande med nazismanklagelser mot folk.
    vad har du för rätt att komma stövlandes och sätta dig över folk du inte känner?

Ät min sidfot
  • mamma till tre busungar
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:07:55 följande:
    Eller så kan det vara mycket enkelt. Minst krävande jmf med ska normala ungar.
    Så kan det självklart också vara. Men det är, som jag förstått det, inget ovanligt att det blir krävande på många sätt.
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:06:19 följande:
    Nu när det finns så är det upp till var och en att göra som dom vill. Det ska respekteras!

Kram
    tydligen inte.
    Ät min sidfot
  • Krumpy

Jag känner mig förvirrad.
    Kan du ts, eller vem som helst, förtydliga tack.

1. Grovt sammanfattat, vill ts att de som är gravida med ett foster
    där man upptäckt Downs syndrom, att de mammorna inte ska göra abort?

2. Eller tycker ts att man inte ens ska få lov att göra den typen av undersökningar?

1 eller 2?

• mammatill5
    mamma till tre busungar skrev 2011-08-31 14:05:14 följande:
    Fast hur tycker du att man ska göra om man hittar en avvikelse vid ultraljudet, ska man inte förmedla den informationen till föräldrarna då? Även ett "vanligt" ultraljud innebär (förutom datering) fosterdiagnostik.
    Det beror på faktiskt. Är det allvarlig så givetvis...
  • puss

jag undrar, är det fritt att göra som man vill, vilket du skrivit, eller håller man på med nazistisk rasförädling, vilket du också skrivit?

Ät min sidfot
  • puss

tycker det verkar jävligt osmakligt hur du gör dig viktig på din dotters bekostnad.
    bloggar du inte om dina andra barn?
    eller har du din dotter som en "kolla-på-mig-jag-är-så-speciell-grej?

Ät min sidfot
  • mamma till tre busungar
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:14:28 följande:
    Det beror på faktiskt. Är det allvarlig så givetvis...
    Personligen så tycker jag att det känns helt galet gentemot patienten (mamman) att inte förmedla om något verkar avvika från det vi brukar betrakta som normalt! Även om det är något "mindre" fel.

Det tycker jag både som mamma till ett funktionshindrat barn och som blivande läkare (jag är läkarstudent).
  • Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:03:04 följande:
    Att du börjar med små försök till personliga påhopp som att jag borde gå i terapi eller din fråga nu om vilket funktionshinder jag har.. rör mig inte i ryggen.

Jag är stabil i mina åsikter. Jag tror på dom. Är du det i dina??
    Jag undrar vad du har för funktionshinder ja. Du verkar inte tycka att funktionshinder är något problem alls, då undrar jag vilka du lever med? Själv, inte hos någon annan.
  • mammatill5
    puss skrev 2011-08-31 14:08:48 följande:
    nu tycker jag du ska passa dig noga och tänka efter vad du anklagar folk för. det är både korkat och osmakligt att komma dravlande med nazismanklagelser mot folk.
    vad har du för rätt att komma stövlandes och sätta dig över folk du inte känner?
    Jag anklagar inte folk utan gjorde en liten liknelse bara... Jag går inte på personer utan det samhället erbjuder folk.

Jag har rätt att tycka att ett erbjudande om selektiv fosterdiagnostik är fel.
Svar på tråden God doesn´t make mistakes