• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • mammatill5

Kattdamen..

Puss citat ska inte vara med.. det vart fel

• puss

tror inte jag kommer få svar på nånting här faktiskt.

men för all del, fortsätt du att vråla nazist åt folk. och gnäll sen på folks fördomar.

Ät min sidfot
  • Pallas
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:38:40 följande:
    Allvarliga ja, när det inte finns någon livskvalité .. när livet blir mycket kort och enbart fyllt med smärta. Ja, då är det befogat.
    Om man kan screena för bipolär sjukdom i moderlivet, vore det då rätt med abort? De allra flesta jag träffat med bipolär sjukdom lider eller har lidit oerhört i hela sitt liv. Jag själv är en av dem. När jag väl fick rätt medicin, efter nästan 30 års levande helvete, då hade jag nästan gett upp. Jag stod inte ut längre. Hade hjälpen inte kommit just då hade jag inte suttit här. 

Endast 30% av alla med min sjukdom kan arbeta. Resten är dömda till ett liv med ekonomiska svårigheter i många fall. 
  • Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:46:27 följande:
    Kattdamen skrev 2011-08-31 14:41:02 följande:
    Du lever alltså inte själv med funktionshinder. Du vet bara hur det är för andra människor.

Vad är det andra funktionshindret?
    Min son vill inte att jag går ut med det.
    Som är hur gammal?

Din dotter är bara 10 år, det är väldigt ungt för att kunna bestämma att man vill att ens föräldrar går ut med ens funktionshinder och bilder på en. Har du funderat på det?

Okej, du har alltså inga funktionshinder själv. Du vet inte hur det är att leva med ett funktionshinder. Det är inte mysigt och gulligt alla gånger, och du får garanterat inte veta precis hur dina barn mår.
  • HälläBällä
    Pallas skrev 2011-08-31 14:49:06 följande:
    Om man kan screena för bipolär sjukdom i moderlivet, vore det då rätt med abort? De allra flesta jag träffat med bipolär sjukdom lider eller har lidit oerhört i hela sitt liv. Jag själv är en av dem. När jag väl fick rätt medicin, efter nästan 30 års levande helvete, då hade jag nästan gett upp. Jag stod inte ut längre. Hade hjälpen inte kommit just då hade jag inte suttit här. 

Endast 30% av alla med min sjukdom kan arbeta. Resten är dömda till ett liv med ekonomiska svårigheter i många fall. 
    Det tycker jag är en mycket relevant fråga om möjligheten till livskvalitet är en aspekt av det hela.
  • mamma till tre busungar

Det blir ju märkligt när du anser att vissa funktionshinder ska kunna vara abortgrundande men ej andra. Vad är ett allvarligt funktionshinder? Autism? Ryggmärgsbråck? Grava cp-skador? Vem ska bedöma vem som har livskvalitet och inte?

• Em00
    puss skrev 2011-08-31 14:41:02 följande:
    god makes no mistakes, är det därför han (?) uppfann abort och fosterdiagnostik?
    ¨fast det var ju inte "gud", det var ju människan.
    Tvivlar på att en sagofigur kan påverka vad människor uppfinner och upptäcker...
  • Pallas
    Em00 skrev 2011-08-31 15:13:23 följande:
    ¨fast det var ju inte "gud", det var ju människan.
    Tvivlar på att en sagofigur kan påverka vad människor uppfinner och upptäcker...
    Nu tror jag inte på Gud, men för diskussionens skull undrar jag såklart vad som hände med Guds allvetande? Detta borde ju rimligen ha kunnat förutspås?
  • Em00
    Pallas skrev 2011-08-31 15:16:24 följande:
    Nu tror jag inte på Gud, men för diskussionens skull undrar jag såklart vad som hände med Guds allvetande? Detta borde ju rimligen ha kunnat förutspås?
    han kan nog inte så mycket som man vill tro helt enkelt ;)
  • Pallas
    Em00 skrev 2011-08-31 15:17:25 följande:
    han kan nog inte så mycket som man vill tro helt enkelt ;)
    Alltså kan Gud begå misstag?
Svar på tråden God doesn´t make mistakes