• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • Krumpy
    Krumpy skrev 2011-08-31 14:37:51 följande:
    Nu har jag läst artikeln av den förvirrade kvinnan Sirpa Hotti.

Sirpa citerar från FN:s deklaration om mänskliga rättigheter:
    "Det slår fast att alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter.."
    Sedan skriver Sirpa själv:
    "Varför gäller inte detta människor med Downs Syndrom???"

Det Sirpa gör är en emotionell logisk tankevurpa. Givetvis gäller mänskliga
    rättigheter även för barn med Downs. Men det står uttryckligen "födda fria och lika",
    det står inte "ofödda fria och lika".

Vidrig tanke att någon ska bestämma att en mamma inte får lov att göra abort,
    om hon är gravid med ett foster som har downs syndrom.
    emotionell tankevurpa ska det givetvis vara...
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:38:40 följande:
    Allvarliga ja, när det inte finns någon livskvalité .. när livet blir mycket kort och enbart fyllt med smärta. Ja, då är det befogat.
    kan du avgöra det i förväg?
    Ät min sidfot
  • mammatill5
    Kattdamen skrev 2011-08-31 14:38:14 följande:
    För att jag undrar om du verkligen vet hur det är att leva med ett funktionshinder? Har du några överhuvudtaget?

Eller är den enda kontakten med funktionshinder in dotter?
    Jag har två barn med funktionshinder. Hanna som har DS är den lättaste av dom.. Det går inte att jämföra. Den andra tillhör dom sk normala.
  • Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:39:58 följande:
    Jag har två barn med funktionshinder. Hanna som har DS är den lättaste av dom.. Det går inte att jämföra. Den andra tillhör dom sk normala.
    Du lever alltså inte själv med funktionshinder. Du vet bara hur det är för andra människor.

Vad är det andra funktionshindret?
  • puss

god makes no mistakes, är det därför han (?) uppfann abort och fosterdiagnostik?

Ät min sidfot
  • puss
    Allvarliga ja, när det inte finns någon livskvalité .. när livet blir mycket kort och enbart fyllt med smärta. Ja, då är det befogat.
    så man ska abortera foster som riskerar att bli olyckliga?
    Ät min sidfot
  • mammatill5
    Krumpy skrev 2011-08-31 14:37:51 följande:
    Nu har jag läst artikeln av den förvirrade kvinnan Sirpa Hotti.

Sirpa citerar från FN:s deklaration om mänskliga rättigheter:
    "Det slår fast att alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter.."
    Sedan skriver Sirpa själv:
    "Varför gäller inte detta människor med Downs Syndrom???"

Det Sirpa gör är en emotionell logisk tankevurpa. Givetvis gäller mänskliga
    rättigheter även för barn med Downs. Men det står uttryckligen "födda fria och lika",
    det står inte "ofödda fria och lika".

Vidrig tanke att någon ska bestämma att en mamma inte får lov att göra abort,
    om hon är gravid med ett foster som har downs syndrom.
    Ta bort ofödda.. Har redan sagt att det var lite väl =)

En gång till. ALLA mammor får göra som dom vill. Dom får göra abort om dom vill med ett DS foster. Jag protesterar mot att testerna finns och inte mot den enskilda kvinnans val
  • HälläBällä
    Vad menas med kort liv? Personer med DS lever i genomsnitt mycket kortare tid än oss andra (finns uppgifter om 30-35 år som genomsnitt) Återigen, det är helt subjektivt vad som ses som allvarligt, vad som ses som livskvalite mm.
  • mammatill5
    puss skrev 2011-08-31 14:41:48 följande:
    så man ska abortera foster som riskerar att bli olyckliga?
    Kattdamen skrev 2011-08-31 14:41:02 följande:
    Du lever alltså inte själv med funktionshinder. Du vet bara hur det är för andra människor.

Min son vill inte att jag går ut med det.
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:46:27 följande:
    Kattdamen skrev 2011-08-31 14:41:02 följande:

Min son vill inte att jag går ut med det.
    om du tycker att man ska abortera foster som riskerar att bli olyckliga? vill din son att du håller det hemligt?
    Ät min sidfot
Svar på tråden God doesn´t make mistakes