• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • puss
    Pinje skrev 2011-08-31 14:20:07 följande:
    Är ni medvetna om att denna tråd ligger under barn/funktionshinder? Det är inte under debatt!

Puss, du går extremt hårt fram med snack om "nazistisk rasförädling" och "jävligt osmakligt", mycket otrevlig läsning i denna tråd som ursprungligen handlade om en sång.
    hoppa inte på mig föränn du kollat ts länkar.
    Ät min sidfot
  • mammatill5
    puss skrev 2011-08-31 14:22:05 följande:
    du KAN göra det mindre anklagande och dömande.
    du kan berätta om dina barn utan att dra paraleller till nazismen, det kan de flesta föräldrar.
    Om jag tycker så så säger jag det.. att det liknar lite den rasförädling som Nazismen höll på med. Nu länkar de jag hit i mitt inlägg-- www.expressen.se/nyheter/1.2501633/manga-danskar-valjer-bort-barn-med-downs-syndrom

"Sista DS barnet kan födas i Danmark om 20 år". Det var där jag fick vibbar till Nazismen och judeutrotningen..

Kanske lite hårt... man så kände jag.
  • Kattdamen

Vet du hur det är att leva med funktionshinder själv ts?

• puss
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:27:13 följande:
    Om jag tycker så så säger jag det.. att det liknar lite den rasförädling som Nazismen höll på med. Nu länkar de jag hit i mitt inlägg-- www.expressen.se/nyheter/1.2501633/manga-dans...

"Sista DS barnet kan födas i Danmark om 20 år". Det var där jag fick vibbar till Nazismen och judeutrotningen..

Kanske lite hårt... man så kände jag.
    visst, ta dig den fätten du att döma andra. det blir bra det. samtidigt som du gnäller om att ditt barn utsätts för "okunskap och fördomar".

vad har du själv  för kunskap om vad som ligger bakom andra människors val?
    Ät min sidfot
  • Lenora
    Pinje skrev 2011-08-31 14:20:07 följande:
    Är ni medvetna om att denna tråd ligger under barn/funktionshinder? Det är inte under debatt!

Puss, du går extremt hårt fram med snack om "nazistisk rasförädling" och "jävligt osmakligt", mycket otrevlig läsning i denna tråd som ursprungligen handlade om en sång.
    Håller med om att jämförelsen med nazistisk rasförädling är lite osmakligt, även om det inte var Puss som dragit de parallellerna utan TS. 

Annars var både sången och bilderna på den härliga tjejen fina! 
  • mammatill5
    HälläBällä skrev 2011-08-31 14:22:58 följande:
    Men DS kanske är allvarligt för mig?
    Ja, det finns rädsla.. och då är det allvarligt. Kunskap hjälper för att minska rädslan...
  • puss
    Kattdamen skrev 2011-08-31 14:29:03 följande:
    ja, det är gulligt!!
    Ät min sidfot
  • mammatill5
    Kattdamen skrev 2011-08-31 14:29:03 följande:
    Utveckla gärna varför du ställer frågan..
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:30:00 följande:
    Ja, det finns rädsla.. och då är det allvarligt. Kunskap hjälper för att minska rädslan...
    skaffa då kunskap om varför vissa väljer att inte skaffa ds-barn innan du kommer vrålandes om nazism.
    Ät min sidfot
  • Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:31:15 följande:
    Utveckla gärna varför du ställer frågan..
    Jag undrar om du vet hur det är att leva med ett funktionshinder. Alltså du själv, inte någon runt omkring dig.
Svar på tråden God doesn´t make mistakes