• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 09:59:52 följande:
    Människor som ägnar sig åt fosterdiagnostik som yrke för givetvis de här diskussionerna med sig själva och andra på regelbunden basis. Allt annat vore djupt oetiskt. Det är ingen konstig eller ny diskussion över huvud taget. 
    det är inte diskussionen jag är emot. kolla här:

jag säger (igen) att det är inte trevligt att börja med att anklaga folk för att hålla på med rasförädling och nazistfasoner, jag hoppades att vi kunde vara överrens om det, men tydligen inte.
    Ät min sidfot
  • Sven Erik Johansson
    Roisin Dubh skrev 2011-09-01 09:54:22 följande:
    Vem är denne Torbjörn Tännsjö och på vilket sätt har han makt över de enskilda föräldrarnas val kring abort av foster med DS?

Jag har inte ens läst dina tidigare inlägg här så mitt inlägg var på intet sätt ett svar till dig.
    Han är filosofiprofessor och förekommer rätt ofta i media. Han har inte beslutsmakt men han
    är en påverkande faktor och hans synpunkter har vad jag förstår inhämtats i samband
    med utredningar.
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-09-01 10:01:07 följande:
    Det är därför den här diskussionen inte riktigt är så konstruktiv som den borde. Det är ett viktigt ämne.

Jag tror.. Vet inte enskildas bakomliggande tankar alltså...att när man inte riktigt har argument som håller så ger man sig efter annat.. man skapar någonting som inte finns och börjar tjafsa om det istället.
    man kan ju alltid vråla nazist.
    Ät min sidfot
  • Mad as snow
    puss skrev 2011-09-01 10:01:41 följande:
    det är inte diskussionen jag är emot. kolla här:

jag säger (igen) att det är inte trevligt att börja med att anklaga folk för att hålla på med rasförädling och nazistfasoner, jag hoppades att vi kunde vara överrens om det, men tydligen inte.
    Men det är ju fullständigt omöjligt för mig att diskutera det här med dig när du inte begriper vad jag faktiskt skriver.
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • mammatill5
    puss skrev 2011-09-01 09:55:24 följande:
    så man kan ju säga lite snällt till folk att dom håller på med rasförädling liknande nazismens, lite bussigt sådär, och hoppas att ingen tar illa vid sig?
    Det är inte dom enskildas val som ska nötas.  Det är som sagt var själva samhällsfenomenet

Det är ni själva som hela tiden tar upp saken (utom några).. inte jag.
  • mamma till tre busungar
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-01 10:02:25 följande:
    Han är filosofiprofessor och förekommer rätt ofta i media. Han har inte beslutsmakt men han
    är en påverkande faktor och hans synpunkter har vad jag förstår inhämtats i samband
    med utredningar.
    Men vad var hans åsikter om aborter och funktionshinder?
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 10:03:29 följande:
    Men det är ju fullständigt omöjligt för mig att diskutera det här med dig när du inte begriper vad jag faktiskt skriver.
    kommunikation sker på lyssnarens villkor.
    jag tar det enkelt, jag har fortfarande samma fråga:
    anser du att det ger bra förutsättningar att komma med rasföräldningsanklagelser mot folk det första man gör?
    Ät min sidfot
  • Sven Erik Johansson
    mamma till tre busungar skrev 2011-09-01 09:40:33 följande:
    Kan du citera Torbjörn Tännsjö?
    Jag minns inte ordagrant men jag hörde det på radio eller TV. Han talade om aborter pga DOWNS
    och han sade ungefär som så att det inte var något att sörja över och att det var den naturliga gången att
    folkgrupper dyker upp i hitorien och försvinner , så om DOWNS-personer försvinner som grupp pga
    aborterandet så var det liksom inte så mycket att bråka om.
  • Mad as snow
    mammatill5 skrev 2011-09-01 10:01:07 följande:
    Du har tolkat mig alldeles rätt i det jag vill säga.
    Vad bra. Inte för att det var särskilt utmanande för mig att göra det. Jag är lite häpen faktiskt över att diskussionen har landat i att du pekar ut enskilda människor som nazister "till höger och vänster" och att du har uttalat dig om att folk som aborterar foster med DS i allmänhet är rasideologer. Men det är fascinerande någonstans, eftersom det är sådana närmast skrattretande exempel på detta:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-09-01 10:04:47 följande:
    Det är inte dom enskildas val som ska nötas.  Det är som sagt var själva samhällsfenomenet

Det är ni själva som hela tiden tar upp saken (utom några).. inte jag.
    inte du?
    men läs din egen länk.

"

Det här är sofistikerad rasförädling.. Liknande under Nazitiden.
    så skriver du.

Ät min sidfot
Svar på tråden God doesn´t make mistakes