• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 10:12:13 följande:
    Det känns som måndag hela veckan det här, men okej.

Hon har pekat ut ett fenomen i vårt samhälle som något som i hög grad liknar och kan komma att likna resultatet av rasförädlande ideologier.

Ja.

Detta är hon ingalunda ensam om i den offentliga debatten, utan den förs löpande under tiden som tekniken utvecklas. Den förs av vanliga medelsvenssons och mer luttrade debattörer, men framför allt förs den av människor som faktiskt arbetar med det här och som hela tiden måste ha detta i bakhuvudet och bära det med sig i takt med utvecklingens gång.

Det innebär inte att någon av dessa människor jag talar om - TS inkluderat - har pekat ut någon som "nazist".

Okej? Är det svårt? 
    "ingalunda ensam om i den offentliga debatten"?
    vad säger det?

nazisterna var inte ensamma på sin tid heller.
    Ät min sidfot
  • Mad as snow
    puss skrev 2011-09-01 10:10:20 följande:
    jag anser att ts ska stå till svars för det hon säger själv.
    det är knappast mitt ansvar. jag har rätt att reagera på anklagelserna.
    det är knappast oviktigt.
    Hon ska stå till svars för det hon säger.
    Däremot ska hon inte stå till svars för det hon inte säger. 
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • Milkina cerka
    Myzan skrev 2011-09-01 10:06:37 följande:
    Oj, gissa att jag sitter och gråter här nu. Har en son med ADHD och oavsett diagnos så ställs man inför svåra beslut och svåra situationer så en sån här sång går rakt in i hjärtat.
    Du är inte ensam om att gråta, jag som har en son som din, har s å ofta hört att han tar resurser för andra, han kostar så mycket - därifrån ä r  det inte långt till tanken att många antagligen skulle tycka att det  vore bättre för samhället o. världen om sådana som han inte fanns .
  • Mad as snow
    puss skrev 2011-09-01 10:12:00 följande:
    jämförelse:
    -ska vi gå och fika, DIN JÄVLA HORA??
    -vad säger du, är du inte klok?
    -haha fegis, gnäll inte nu, svara på frågan!
    Har någon kapat ditt FL-konto? 
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 10:12:13 följande:
    Det känns som måndag hela veckan det här, men okej.

Hon har pekat ut ett fenomen i vårt samhälle som något som i hög grad liknar och kan komma att likna resultatet av rasförädlande ideologier.

Ja.

Detta är hon ingalunda ensam om i den offentliga debatten, utan den förs löpande under tiden som tekniken utvecklas. Den förs av vanliga medelsvenssons och mer luttrade debattörer, men framför allt förs den av människor som faktiskt arbetar med det här och som hela tiden måste ha detta i bakhuvudet och bära det med sig i takt med utvecklingens gång.

Det innebär inte att någon av dessa människor jag talar om - TS inkluderat - har pekat ut någon som "nazist".

Okej? Är det svårt? 
    du verkar ha hakat upp dig på att du tror att jag tror att ts har pekat ut enskild person.
    hajja att så inte är läget.
    Ät min sidfot
  • Mad as snow
    puss skrev 2011-09-01 10:13:37 följande:
    "ingalunda ensam om i den offentliga debatten"?
    vad säger det?

nazisterna var inte ensamma på sin tid heller.
    Du verkar ha greppat vad den meningen säger, det är bara att gratulera. Vi tar det stegvis verkar de som. Skål
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 10:14:49 följande:
    Har någon kapat ditt FL-konto? 
    relevant och tydlig jämförelse i ditt halmgubbeinslag. man får vara nedlötande och dömande, och den andra personen får inte bemöta anklagelserna för då gör man en halmgubbe. fy skam då.
    Ät min sidfot
  • Mad as snow
    Roisin Dubh skrev 2011-09-01 10:13:19 följande:
    För min del kan jag skilja mellan teknik och saker som "påminner starkt om rasförädling".

För att "rasförädling" ens ska komma på tapeten krävs en abort. Det krävs även en "ras". Ser man DS som en egen ras?

Tekniken skapar inte attityden. Fosterdiagnostiken ligger inte bakom det samhällsfenomen du syftar på. Lika lite som ett könsbestämmande ultraljud ligger bakom genus- eller jämställdhetsdebatten i samhället. För att komma åt problemet med fördomar och okunskap krävs information och kunskap. Inte ett stryptag på teknik.
    Ja, detta är din input på den här diskussionen och den är högst värdefull. 
  • Mad as snow
    puss skrev 2011-09-01 10:16:44 följande:
    relevant och tydlig jämförelse i ditt halmgubbeinslag. man får vara nedlötande och dömande, och den andra personen får inte bemöta anklagelserna för då gör man en halmgubbe. fy skam då.
    Vilka anklagelser talar du om?
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 10:18:03 följande:
    Vilka anklagelser talar du om?

Det här är sofistikerad rasförädling.. Liknande under Nazitiden.

Ät min sidfot
Svar på tråden God doesn´t make mistakes