• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • Myzan

Oj, gissa att jag sitter och gråter här nu. Har en son med ADHD och oavsett diagnos så ställs man inför svåra beslut och svåra situationer så en sån här sång går rakt in i hjärtat.

• Mad as snow
    puss skrev 2011-09-01 10:05:11 följande:
    kommunikation sker på lyssnarens villkor.
    jag tar det enkelt, jag har fortfarande samma fråga:
    anser du att det ger bra förutsättningar att komma med rasföräldningsanklagelser mot folk det första man gör?
    Du får ta ansvar för ditt val att bygga halmgubbar av det TS skriver, inte TS. 
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 10:05:54 följande:
    Vad bra. Inte för att det var särskilt utmanande för mig att göra det. Jag är lite häpen faktiskt över att diskussionen har landat i att du pekar ut enskilda människor som nazister "till höger och vänster" och att du har uttalat dig om att folk som aborterar foster med DS i allmänhet är rasideologer. Men det är fascinerande någonstans, eftersom det är sådana närmast skrattretande exempel på detta:

sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka
    så det är en jämförelse man ska vara beredd att ha övereende med?
    rätt som det är i en diskussion ska man plötsligt börja kalla folk för fitta och hora, och ingen får reagera för då tar man fokus från frågan på ett fegt och yn kligt sätt?
    Ät min sidfot
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 10:07:43 följande:
    att folk drar bisarra paraleller och gör absurda jämförelser skapar inte bra debatt.
    Ät min sidfot
  • Sum quod sum

Först Ts vill jag säga att du har en väldigt söt dotter.
    Att ta valet är däremot ett eget val. Alla har sina egna åsikter och anledningar till det.
    Tex hade jag en vännina med som bror som hade det..hon blev hela tiden satt i skymundan  föräldrarna skildes pga pressen ( blev akolholism) och som vuxen har hon fått gå i terapi och erkänna att hon kände sig åsidosatt för att syskonet tog all tid även om hon älskar sin bror. Hon kommer inte skaffa barn då risken är väldigt stor att hon få ett barn med Downs.
    Jag kan inte förstå vad hon gick igenom men det är hennes val. 

• Lbem

Jag rös i hela kroppen när jag tittade på videon,
    Bland det finaste jag sett, helt utan tvekan! {#emotions_dlg.flower}

• puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 10:07:43 följande:
    jag anser att ts ska stå till svars för det hon säger själv.
    det är knappast mitt ansvar. jag har rätt att reagera på anklagelserna.
    det är knappast oviktigt.
    Ät min sidfot
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 10:05:54 följande:
    Vad bra. Inte för att det var särskilt utmanande för mig att göra det. Jag är lite häpen faktiskt över att diskussionen har landat i att du pekar ut enskilda människor som nazister "till höger och vänster" och att du har uttalat dig om att folk som aborterar foster med DS i allmänhet är rasideologer. Men det är fascinerande någonstans, eftersom det är sådana närmast skrattretande exempel på detta:

sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka
    jämförelse:
    -ska vi gå och fika, DIN JÄVLA HORA??
    -vad säger du, är du inte klok?
    -haha fegis, gnäll inte nu, svara på frågan!
    Ät min sidfot
  • Mad as snow
    puss skrev 2011-09-01 10:08:44 följande:
    så det är en jämförelse man ska vara beredd att ha övereende med?
    rätt som det är i en diskussion ska man plötsligt börja kalla folk för fitta och hora, och ingen får reagera för då tar man fokus från frågan på ett fegt och yn kligt sätt?
    Det känns som måndag hela veckan det här, men okej.

Hon har pekat ut ett fenomen i vårt samhälle som något som i hög grad liknar och kan komma att likna resultatet av rasförädlande ideologier.

Ja.

Detta är hon ingalunda ensam om i den offentliga debatten, utan den förs löpande under tiden som tekniken utvecklas. Den förs av vanliga medelsvenssons och mer luttrade debattörer, men framför allt förs den av människor som faktiskt arbetar med det här och som hela tiden måste ha detta i bakhuvudet och bära det med sig i takt med utvecklingens gång.

Det innebär inte att någon av dessa människor jag talar om - TS inkluderat - har pekat ut någon som "nazist".

Okej? Är det svårt? 
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • Roisin Dubh
    Mad as snow skrev 2011-09-01 09:53:08 följande:
    Jag har redan fattat att en oroväckande stor andel vuxna människor i den här tråden har grova problem med att skilja diskussionen om ett samhällsfenomen med en ny teknik som påminner starkt om rasförädling,...
    För min del kan jag skilja mellan teknik och saker som "påminner starkt om rasförädling".

För att "rasförädling" ens ska komma på tapeten krävs en abort. Det krävs även en "ras". Ser man DS som en egen ras?

Tekniken skapar inte attityden. Fosterdiagnostiken ligger inte bakom det samhällsfenomen du syftar på. Lika lite som ett könsbestämmande ultraljud ligger bakom genus- eller jämställdhetsdebatten i samhället. För att komma åt problemet med fördomar och okunskap krävs information och kunskap. Inte ett stryptag på teknik.
Svar på tråden God doesn´t make mistakes