• Border

Psykologi - test

Ett quiz för dig som tror dig veta allt om psykologi, vill testa dina kunskaper eller kanske lära dig mer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-07 17:26
    OBS!!! FRÅGA TRE: VAD HAR HÖGER HJÄRNHALVA FÖR FUNKTION?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-10 18:59
    OBS! ALLA FRÅGOR OCH SVAR ÄR FRÅN DEN SENASTE VERSIONEN (2011) AV BOKEN "lEV I TIDEN" PSYKOLOGI A

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Psykologi - test
  • IlIlIlIlIlIlIlIIII
    sharatec skrev 2011-09-11 20:44:01 följande:
     Kurslitteratur och ens lärare borde verkligen inte ha fel som här, dock.

Finns ju en chans att det faktiskt står rätt i boken och även läraren sagt rätt, men att ts misstolkat det då det också verkar vara en av hennes starka sidor.

• Inima
    hallonfot skrev 2011-09-11 20:15:28 följande:
    Han pratade oxå om att man inom det religiösa kallar det för "Läran om själen", men att man rent vetenskapligt säger: "Läran om människan"
    Exakt vad min lärare sa, och boken
    Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
  • sharatec
    Inima skrev 2011-09-11 22:03:37 följande:
    Exakt vad min lärare sa, och boken

Och då är ni som sagt inne på hur man definierar ämnet som sådant, och inte på vad ordet betyder.
  • Omorfia
    IlIlIlIlIlIlIlIIII skrev 2011-09-11 20:56:20 följande:
    "Läran om människan" är inte nära sanningen nånstans, såvidare det inte är antropologi du studerar.
    Vilket av de andra alternativen hade du valt då?
  • Border
    IlIlIlIlIlIlIlIIII skrev 2011-09-11 21:06:41 följande:

Finns ju en chans att det faktiskt står rätt i boken och även läraren sagt rätt, men att ts misstolkat det då det också verkar vara en av hennes starka sidor.

Nej. jag har inte misstolkat eftersom min lärare sa "Läran om människan" vilket oxå står att läsa på hans kontaktsida där vi elever gör inlämningar å annat
  • Border
    IlIlIlIlIlIlIlIIII skrev 2011-09-11 21:00:43 följande:
    Fast det är inge konstigt att du tror på det som står i boken och även det som din lärare säger. Det konstiga är att du står på dig när någon anmärker det är fel och du inte ens anstränger dig att leta upp korrekt info vilket hade tagit dig några sekunder. Istället gnatar du på om "din kompis psykolog" som om det skulle göra det mer rätt?
    Eftersom jag kände mig 100 % säker på att jag hade rätt så tyckte jag att det var onödigt att googla fram nånting i ämnet.

Det här angående vilka källor jag använder: Jag försökte bara påvisa att jag inte bara antog att läran om människan var rätt svar pga en enda källa. Utan att jag hört det från flera håll.

Strunt samma. Boken, min lärare och jag har fel. Men det du sagt tidigare om att jag kommer få fel på provet om jag svarar "läran om människan" stämmer inte eftersom det är min lärar som bestämmer frågorna till provet och det är han som rättar det. Med andra ord kommer jag få fel på det provet om jag svarar läran om själen. Även fast det är det som är det rätta svaret. 
  • Kattdamen

Du kanske inte läser på gymnasiet, men du läser väl ändå på gymnasienivå, eller?

• Border
    Kattdamen skrev 2011-09-12 08:57:05 följande:
    Du kanske inte läser på gymnasiet, men du läser väl ändå på gymnasienivå, eller?
    Ja, jag läser på komvux
  • Kattdamen
    hallonfot skrev 2011-09-12 09:14:06 följande:
    Ja, jag läser på komvux
    Det förklarar kanske varför boken och läraren inte är så jätteavancerade.
  • Border
    Kattdamen skrev 2011-09-12 09:15:47 följande:
    Det förklarar kanske varför boken och läraren inte är så jätteavancerade.

Ja, förmodligen
Svar på tråden Psykologi - test