IlIlIlIlIlIlIlIIII skrev 2011-09-11 21:00:43 följande:
Fast det är inge konstigt att du tror på det som står i boken och även det som din lärare säger. Det konstiga är att du står på dig när någon anmärker det är fel och du inte ens anstränger dig att leta upp korrekt info vilket hade tagit dig några sekunder. Istället gnatar du på om "din kompis psykolog" som om det skulle göra det mer rätt?
Eftersom jag kände mig 100 % säker på att jag hade rätt så tyckte jag att det var onödigt att googla fram nånting i ämnet.
Det här angående vilka källor jag använder: Jag försökte bara påvisa att jag inte bara antog att läran om människan var rätt svar pga en enda källa. Utan att jag hört det från flera håll.
Strunt samma. Boken, min lärare och jag har fel. Men det du sagt tidigare om att jag kommer få fel på provet om jag svarar "läran om människan" stämmer inte eftersom det är min lärar som bestämmer frågorna till provet och det är han som rättar det. Med andra ord kommer jag få fel på det provet om jag svarar läran om själen. Även fast det är det som är det rätta svaret.