• Border

Psykologi - test

Ett quiz för dig som tror dig veta allt om psykologi, vill testa dina kunskaper eller kanske lära dig mer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-07 17:26
    OBS!!! FRÅGA TRE: VAD HAR HÖGER HJÄRNHALVA FÖR FUNKTION?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-10 18:59
    OBS! ALLA FRÅGOR OCH SVAR ÄR FRÅN DEN SENASTE VERSIONEN (2011) AV BOKEN "lEV I TIDEN" PSYKOLOGI A

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Psykologi - test
  • Border
    IlIlIlIlIlIlIlIIII skrev 2011-09-11 20:10:27 följande:
    Därav ursäkten. Alla människor kan göra fel men alla männsikor kan inte inse det, vilket vi tydligt sett i den här tråden. Glad

Som sagt: Har man en övertygelse så räcker det knappast med att någon säger att man har fel för att man ska tro att man har fel. Jag har inte gjort något fel här, eftersom jag i god tro har lagt ut svar som jag vet är rätt enligt min lärare och boken
  • Border
    sharatec skrev 2011-09-11 20:11:32 följande:
    Ta upp det där med din lärare, okej?
    Han pratade oxå om att man inom det religiösa kallar det för "Läran om själen", men att man rent vetenskapligt säger: "Läran om människan"
  • sharatec
    hallonfot skrev 2011-09-11 20:15:28 följande:
    Han pratade oxå om att man inom det religiösa kallar det för "Läran om själen", men att man rent vetenskapligt säger: "Läran om människan"

Okej, bara för att tydliggöra: du är med på att jag menar att ordet psykologi betyder "läran om själen", eller hur? Det är fakta i fallet. Att din lärare säger att psykologi är läran om människan kan jag förstå (även om jag, högst personligen, tycker att det är en klumpig sammanfattning), men säger han att ordet bokstavligen betyder det har han helt enkelt fel.
  • Border
    sharatec skrev 2011-09-11 20:21:32 följande:

Okej, bara för att tydliggöra: du är med på att jag menar att ordet psykologi betyder "läran om själen", eller hur? Det är fakta i fallet. Att din lärare säger att psykologi är läran om människan kan jag förstå (även om jag, högst personligen, tycker att det är en klumpig sammanfattning), men säger han att ordet bokstavligen betyder det har han helt enkelt fel.
    Du uttrycker dig på ett mycket bättre sätt än "Nicewarmpussy", Solig
  • sharatec
    hallonfot skrev 2011-09-11 20:23:42 följande:
    Du uttrycker dig på ett mycket bättre sätt än "Nicewarmpussy", Solig
    Jag har inte ätit huggorm.  Jag kanske har haft en bättre dag?
  • IlIlIlIlIlIlIlIIII
    hallonfot skrev 2011-09-11 20:09:48 följande:
    Fast om man tror sig vara säker på att man har rätt, behöver man bli överbevisad. Jag har bara försökt försvara det som jag tror på, precis som du.
    Jag tror att du är förbannad på hela världen, annars finns det ingen anledning att hålla på som du gör. Och då menar jag det språk du väljer att använda.

BTW: Så jag suger? Bara för att jag trodde på min lärare??   
    Jag svarar inte på det jag "tror" på eftersom det bara skulle vara dumt, jag svarar och utgår från saker som jag faktiskt vet. Du däremot verkar tro för mycket, men istället för att tro massa saker kanske du ska hålla dig saker du faktiskt vet och det inkluderar inte psykologi eller någonting om mig. Glad
  • IlIlIlIlIlIlIlIIII
    sharatec skrev 2011-09-11 20:13:03 följande:
    TS verkar väl ha förstått felet nu?
    Eftersom jag ser att du förklarar allting ännu än gång så antar jag att svaret är nej!
  • Border
    IlIlIlIlIlIlIlIIII skrev 2011-09-11 20:27:23 följande:
    Jag svarar inte på det jag "tror" på eftersom det bara skulle vara dumt, jag svarar och utgår från saker som jag faktiskt vet. Du däremot verkar tro för mycket, men istället för att tro massa saker kanske du ska hålla dig saker du faktiskt vet och det inkluderar inte psykologi eller någonting om mig. Glad
    Nej, men om jag säger att jag VET att det betyder "Läran om människan" då är det alltså inte bara nånting jag tror, utan nånting som jag fått veta från flera olika håll.

Visste du t.ex att människan egentligen inte behöver sova? Tror du på det? Detta har jag läst i läkarbok skriven av en läkare. Jag väljer att tro istället för att fälla, oftast i alla fall 
  • sharatec
    IlIlIlIlIlIlIlIIII skrev 2011-09-11 20:29:48 följande:
    Eftersom jag ser att du förklarar allting ännu än gång så antar jag att svaret är nej!

Med tanke på hur ni kom ihop er från början förstår jag ärligt talat att hon vill höra det från någon mer. Det ändrar dock inte det faktum att du hade rätt i sakfrågan.
  • IlIlIlIlIlIlIlIIII
    hallonfot skrev 2011-09-11 20:13:23 följande:
    Som sagt: Har man en övertygelse så räcker det knappast med att någon säger att man har fel för att man ska tro att man har fel. Jag har inte gjort något fel här, eftersom jag i god tro har lagt ut svar som jag vet är rätt enligt min lärare och boken
    Istället för att snacka om hur jag beter mig kanske du ska ta en titt på dig själv miss "jag har aldrig fel, och har jag fel är det alla andras fel".
Svar på tråden Psykologi - test