• Border

Psykologi - test

Ett quiz för dig som tror dig veta allt om psykologi, vill testa dina kunskaper eller kanske lära dig mer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-07 17:26
    OBS!!! FRÅGA TRE: VAD HAR HÖGER HJÄRNHALVA FÖR FUNKTION?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-10 18:59
    OBS! ALLA FRÅGOR OCH SVAR ÄR FRÅN DEN SENASTE VERSIONEN (2011) AV BOKEN "lEV I TIDEN" PSYKOLOGI A

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Psykologi - test
  • IlIlIlIlIlIlIlIIII
    Omorfia skrev 2011-09-11 22:25:28 följande:
    Vilket av de andra alternativen hade du valt då?
    Jag hade inte valt några av alternativen eftersom alla är fel såklart!?
  • sharatec
    hallonfot skrev 2011-09-12 07:35:38 följande:
    Eftersom jag kände mig 100 % säker på att jag hade rätt så tyckte jag att det var onödigt att googla fram nånting i ämnet.

Det här angående vilka källor jag använder: Jag försökte bara påvisa att jag inte bara antog att läran om människan var rätt svar pga en enda källa. Utan att jag hört det från flera håll.

Strunt samma. Boken, min lärare och jag har fel. Men det du sagt tidigare om att jag kommer få fel på provet om jag svarar "läran om människan" stämmer inte eftersom det är min lärar som bestämmer frågorna till provet och det är han som rättar det. Med andra ord kommer jag få fel på det provet om jag svarar läran om själen. Även fast det är det som är det rätta svaret. 

Om du har tid och lust, kan du berätta för din lärare om den här diskussionen och se vad han säger?
  • IlIlIlIlIlIlIlIIII
    hallonfot skrev 2011-09-12 07:28:28 följande:
    Nej. jag har inte misstolkat eftersom min lärare sa "Läran om människan" vilket oxå står att läsa på hans kontaktsida där vi elever gör inlämningar å annat
    Ja men du kanske misstolkar, han kanske menar mer allmänt att det är en slags lära om människan, även om det är väldigt förenklat och även fel. Men sen tolkar du det som att det är det ordet betyder. Du verkar som sagt vara bra på att misstolka saker.

Jag: Ditt test suger
    Du: Vadå säger du att JAG suger?

Hm nej, jag sa att ditt test suger. Stor skillnad.
  • IlIlIlIlIlIlIlIIII
    hallonfot skrev 2011-09-12 07:35:38 följande:
    Eftersom jag kände mig 100 % säker på att jag hade rätt så tyckte jag att det var onödigt att googla fram nånting i ämnet.

Det här angående vilka källor jag använder: Jag försökte bara påvisa att jag inte bara antog att läran om människan var rätt svar pga en enda källa. Utan att jag hört det från flera håll.

Strunt samma. Boken, min lärare och jag har fel. Men det du sagt tidigare om att jag kommer få fel på provet om jag svarar "läran om människan" stämmer inte eftersom det är min lärar som bestämmer frågorna till provet och det är han som rättar det. Med andra ord kommer jag få fel på det provet om jag svarar läran om själen. Även fast det är det som är det rätta svaret. 
    Ja men om jag hänvisar till en bok som psykologer använder är det bara dumt av dig att tro att din gymnasiebok skulle va rätt. Du är ju ändå du som gjort quizet så då får du se till att använda dig av de källor som känns mest trovärdiga eller leta fram nya källor som styrker det du tror. Att du inte gjorde det kan du inte skylla på din lärare utan det är ju bara din egen lathet.
  • IlIlIlIlIlIlIlIIII

Och "min kompis psykolog sa.." räknas inte som en trovärdig källa.

• Border
    IlIlIlIlIlIlIlIIII skrev 2011-09-12 21:42:28 följande:
    Ja men du kanske misstolkar, han kanske menar mer allmänt att det är en slags lära om människan, även om det är väldigt förenklat och även fel. Men sen tolkar du det som att det är det ordet betyder. Du verkar som sagt vara bra på att misstolka saker.

Jag: Ditt test suger
    Du: Vadå säger du att JAG suger?

Hm nej, jag sa att ditt test suger. Stor skillnad.

Nej, jag misstolkade det inte eftersom frågan var "Vad betyder ordet psykologi" och min lärare sa: "Det betyder läran om människan".

Det var inte lathet som gjorde att jag inte kollade upp det ytterligare, utan snarare att jag verkligen trodde på min lärare och boken. Jag såg därför absolut ingen anledning i att jag skulle misstro det och kolla upp det ytterligare 
  • Border
    sharatec skrev 2011-09-12 21:40:44 följande:

Om du har tid och lust, kan du berätta för din lärare om den här diskussionen och se vad han säger?

Absolut, det ska jag göra, så får jag se vad han säger
  • Omorfia
    IlIlIlIlIlIlIlIIII skrev 2011-09-12 21:39:08 följande:
    Jag hade inte valt några av alternativen eftersom alla är fel såklart!?
    Vill man slutföra quizzet måste man välja ett alternativ. FL-quizzen är skapade av medlemmarna och i regel fulla med felaktiga alternativ och tvetydiga formuleringar. Klarar man inte av att se dem för vad de är så är det bara att hålla sig borta från dem.
  • Border
    Omorfia skrev 2011-09-13 10:03:24 följande:
    Vill man slutföra quizzet måste man välja ett alternativ. FL-quizzen är skapade av medlemmarna och i regel fulla med felaktiga alternativ och tvetydiga formuleringar. Klarar man inte av att se dem för vad de är så är det bara att hålla sig borta från dem.
    Jag håller med dig. Jag tycker inte att det egentligen är en big deal att något svar blir felaktigt, men vissa tycker uppenbarligen det
  • IlIlIlIlIlIlIlIIII
    Omorfia skrev 2011-09-13 10:03:24 följande:
    Jaha och? Klarar man inte av att göra ett quiz kanske man ska hålla sig borta från att försöka göra ett. Och hänger man på Familejliv som är ett diskussionsforum men inte klarar av andras åsikter kanske man ska hålla sig borta från Familjeliv!
Svar på tråden Psykologi - test