• Border

Psykologi - test

Ett quiz för dig som tror dig veta allt om psykologi, vill testa dina kunskaper eller kanske lära dig mer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-07 17:26
    OBS!!! FRÅGA TRE: VAD HAR HÖGER HJÄRNHALVA FÖR FUNKTION?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-10 18:59
    OBS! ALLA FRÅGOR OCH SVAR ÄR FRÅN DEN SENASTE VERSIONEN (2011) AV BOKEN "lEV I TIDEN" PSYKOLOGI A

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Psykologi - test
  • sharatec
    hallonfot skrev 2011-09-11 19:01:44 följande:

[- - -]

Hur det än är så får du det att låta som om jag har försökt lura alla fina människor där ute genom mitt quiz, och det gör mig så förbannad 
    Upp med hakan, alla gör misstag. Det var inte du som började vara otrevlig direkt...
  • Inima
    IlIlIlIlIlIlIlIIII skrev 2011-09-11 18:57:07 följande:
    Det finns inget "nytt" begrepp, kom ner på jorden och inse att ni har fel människor.
    Fast nu är det ju så att den korrekta översättningen rakt av från grekiskan är läran om själen.
    Men man säger inte så LÄNGRE eftersom det är ett religiöst begrepp.

Eller är PTSD ett fel på själen?  Säger man så nu?
    Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
  • IlIlIlIlIlIlIlIIII
    hallonfot skrev 2011-09-11 18:54:50 följande:
    Jo det står: "Vad betyder psykologi?"

Klumpigt?... Det enda "fel" jag har gjort är att lita på det som står i min bok och det som min lärare, samt min kompis psykolog har sagt 
    Det är skillnad på "vad är psykologi" och "vad betyder psykologi". Det är skillnad på "läran om människan" och "läran om människans beteende". Förstår/ser du inte det?

Det är fel oavsett vem som sagt det till dig. Vare sig det är din lärare, din kompis eller din kompis psykolog som du hört det ifrån så är det fortfarande lika fel. Du kan räkna upp din mormor, din mormors kompis, din mormors kompis psykolog - DET ÄR FORTFARANDE LIKA FEL. Det felet du gör är att inte inse att du faktiskt har fel, istället kommer du med orelvant info. Vem fan bryr sig om din kompis psykolog sagt det? Inse att det är FEL vem än som sagt det, punkt slut.
  • sharatec
    IlIlIlIlIlIlIlIIII skrev 2011-09-11 19:12:08 följande:
    Det är skillnad på "vad är psykologi" och "vad betyder psykologi". Det är skillnad på "läran om människan" och "läran om människans beteende". Förstår/ser du inte det?

Det är fel oavsett vem som sagt det till dig. Vare sig det är din lärare, din kompis eller din kompis psykolog som du hört det ifrån så är det fortfarande lika fel. Du kan räkna upp din mormor, din mormors kompis, din mormors kompis psykolog - DET ÄR FORTFARANDE LIKA FEL. Det felet du gör är att inte inse att du faktiskt har fel, istället kommer du med orelvant info. Vem fan bryr sig om din kompis psykolog sagt det? Inse att det är FEL vem än som sagt det, punkt slut.

Jag tror att det har gått fram nu. Vann du något på att inleda så brutalt otrevligt?
  • IlIlIlIlIlIlIlIIII
    hallonfot skrev 2011-09-11 19:00:13 följande:
    Ja, om det som står på den sidan stämmer så har du rätt där. Jag vill bara att du ska förstå att dessa frågor och svar som jag har med i Quizen inte är något som jag hittat på själv utan som både står i min bok och som min lärare har sagt stämmer.
    Jag förstod det för några sidor sen, men det du kanske ska förstå är att det fortfarande inte gör det rätt? Acceptera det istället för att dra upp massa andra som sagt det. "Min kompis psykolog sa faktiskt det och hon måste ju ha rätt". NEJ, det är fortfarande lika fel.
  • IlIlIlIlIlIlIlIIII
    hallonfot skrev 2011-09-11 19:01:44 följande:
    Ok, hur kan en psykolog som säger en sak ha rätt, och en annan person som säger samma sak ha fel?

Hur det än är så får du det att låta som om jag har försökt lura alla fina människor där ute genom mitt quiz, och det gör mig så förbannad 
    Förlåt, jag var ironisk med första raden. Menar givetvis att din kompis antingen måste ha hört fel, eller så har du gjort det eller så har psykologen sagt fel.
  • IlIlIlIlIlIlIlIIII
    Inima skrev 2011-09-11 19:08:44 följande:
    Fast nu är det ju så att den korrekta översättningen rakt av från grekiskan är läran om själen.
    Men man säger inte så LÄNGRE eftersom det är ett religiöst begrepp.

Eller är PTSD ett fel på själen?  Säger man så nu?
    Jag förstår inte helt ärligt vad du vill komma fram till, oavsett vad du nu snurrat in dig i så är fortfarande "läran om människan" fel, det kan vi väl vara överens om?
  • iaseia
    hallonfot skrev 2011-09-11 18:39:16 följande:
    Jag förstår inte varför du måste låta så elak i alla dina påståenden här. Jag utgick från min bokm när jag gjorde quizet. I den boken står det att psykologi betyder "läran om människan". Jag säger som Inima, synd att jag inte har boken här just nu, annars hade jag lagt upp en bild.

Så du anser att jag skulle ha tvivlat på att det som står i min bok och det som min lärare säger?

BTW: Jag har en kompis som går till en psykolg en gång i veckan. Hon hade pratat med sin psykolog om just vad psykologi egentligen betyder, och psykologen hade svarat "Läran om människan"   
    Konstigt eftersom jag läser psykologi och där säger vår lärare som är psykologi att de betyder läran om själen...
  • IlIlIlIlIlIlIlIIII

Se det så här hallonfot, jag har antagligen gett dig pluspoäng på nästa prov och dessutom gjort ditt quiz mer populärt så du har fått mer svar än vad du skulle fått annars. Jag förtjänar ju ett tack? Sen borde ju hela quizet tas bort eftersom det snarare blir tvärtom, ett lågt resultat visar ju faktiskt att man kan psykologi och 10/10 visar att man suger! Skål

• Jamo

Oj, överraskande.

Ditt bästa resultat är 10 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Svar på tråden Psykologi - test