• Border

Psykologi - test

Ett quiz för dig som tror dig veta allt om psykologi, vill testa dina kunskaper eller kanske lära dig mer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-07 17:26
    OBS!!! FRÅGA TRE: VAD HAR HÖGER HJÄRNHALVA FÖR FUNKTION?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-10 18:59
    OBS! ALLA FRÅGOR OCH SVAR ÄR FRÅN DEN SENASTE VERSIONEN (2011) AV BOKEN "lEV I TIDEN" PSYKOLOGI A

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Psykologi - test
  • IlIlIlIlIlIlIlIIII
    Inima skrev 2011-09-10 18:57:48 följande:
    Läran om själen är ju den religiösa betydelsen, idag säger man läran om människan.
    Ja man säger "läran om människan" idag om man har fel, vilket du har.
  • Inima
    IlIlIlIlIlIlIlIIII skrev 2011-09-11 18:07:54 följande:
    Ja man säger "läran om människan" idag om man har fel, vilket du har.
    Jag har inte fel kära du. Synd att jag inte har min psykologibok hemma, annars hade jag fotat det
    Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
  • MalinEddie
    Ditt resultat: 10 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 80 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 7 rätt.

• Border
    Luna777 skrev 2011-09-11 09:54:48 följande:

du kan ju alltid höra med din lärare om vad dom säger. Jag läste psykologi under barn och fritidsutb -97 och när jag läste till uska-04 bägge gångerna har vi lärt oss att de ska vara själen.
    Kanske dom har förenklat och gjort om det?
    Tycker att du ska kolla de. I mina gamla böcker jga har här hemma står det själen.  

Jag träffade och pratade med min psykologilärare i tisdags. Vi pratade om mycket, b.la vad psykologi betyder. Och han sa också att det betyder "Läran om människan"
  • Border
    Luna777 skrev 2011-09-11 09:54:48 följande:

du kan ju alltid höra med din lärare om vad dom säger. Jag läste psykologi under barn och fritidsutb -97 och när jag läste till uska-04 bägge gångerna har vi lärt oss att de ska vara själen.
    Kanske dom har förenklat och gjort om det?
    Tycker att du ska kolla de. I mina gamla böcker jga har här hemma står det själen.  

Boken vi har nu är från 2011, så den är väldigt ny
  • IlIlIlIlIlIlIlIIII
    Inima skrev 2011-09-11 18:16:11 följande:
    Jag har inte fel kära du. Synd att jag inte har min psykologibok hemma, annars hade jag fotat det
    Jo du har fel om vad det betyder och fel i att du tror du har rätt. En massa fel. Jag skiter som sagt i vilken värdelös bok ni använder som källa, psykologi betyder inte "läran om människan" vare sig det står i 1000 böcker eller 1. Fota på, det blir inte mindre fel för det.
  • IlIlIlIlIlIlIlIIII
    Inima skrev 2011-09-11 11:14:57 följande:
    Vet du vad som mer står på wikipedia?

"Psykologi är läran om människans beteende, tankar, känslor och samspel med andra människor. En psykologs arbete kan röra sig inom vitt skilda områden, från forskning och undervisning till rådgivning och psykoterapi. Det kan röra sig om forskning kring områden som neuropsykologi, mänskligt beteende, personlighetsutveckling eller artificiell intelligens. Det kan röra sig om rådgivning för företag eller regeringar om personalfrågor, sociala arbetsplatsfrågor, produktdesign, marknadsföring, personlig rådgivning eller terapi."
    Vad duktig du är på att ta fram källor som styrker det fakta att du har fel.
  • IlIlIlIlIlIlIlIIII
    hallonfot skrev 2011-09-11 18:27:47 följande:
    Jag träffade och pratade med min psykologilärare i tisdags. Vi pratade om mycket, b.la vad psykologi betyder. Och han sa också att det betyder "Läran om människan"
    Har din lärare samma utbildning som är psykolog? Nej, juste. Så vad din lärare säger är inte ens väsentligt, det är bara fel.
  • Inima
    IlIlIlIlIlIlIlIIII skrev 2011-09-11 18:34:16 följande:
    Vad duktig du är på att ta fram källor som styrker det fakta att du har fel.
    Det bevisar bara att detta är det nya begreppet. Eftersom läran om själen är ett religiöst begrepp.
    Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
  • Border
    IlIlIlIlIlIlIlIIII skrev 2011-09-11 18:06:09 följande:
    Nej det är helt omöjligt eftersom jag faktiskt har rätt. Ta en titt på dig själv däremot.
    Jag förstår inte varför du måste låta så elak i alla dina påståenden här. Jag utgick från min bokm när jag gjorde quizet. I den boken står det att psykologi betyder "läran om människan". Jag säger som Inima, synd att jag inte har boken här just nu, annars hade jag lagt upp en bild.

Så du anser att jag skulle ha tvivlat på att det som står i min bok och det som min lärare säger?

BTW: Jag har en kompis som går till en psykolg en gång i veckan. Hon hade pratat med sin psykolog om just vad psykologi egentligen betyder, och psykologen hade svarat "Läran om människan"   
Svar på tråden Psykologi - test