Thalis skrev 2011-09-10 19:34:55 följande:
Ett tag tänkte jag inte amma i ren protest eftersom det var så jäkla mycket tjat om amning när jag var gravid!
Så var jag med, med första barnet, inte för att jag ville trotsa men jag visste ju inte vad som väntade och tyckte det lät lite läskigt med ammning, kände mig mer eller mindre tvingad och det klarade jag inte av därav att jag hellre sa bestämt NEJ, tänk om någon sagt att "du väljer själv" då hade jag varit mer öppen.
Nu blev det ammning endå (valde att pumpa ur mjölk till en början) tack vare en snäll BVC sköterska (hembesöket) som frågade om hon fick visa och sa att "du gör precis som du vill", var det som behövdes för att jag skulle våga, dvs slippa TVÅNGET och att jag fick misslyckas eller ogilla det, började efter det varva ammning och flaska och sedan blev det bara ammning till sist.
Men till ämnet, det jag funderade på var alla som säger att det saknas information och att fler ammat om infortmationen fanns, jag tycker snarare man blir "dränkt" av information om ammning oavsett om man valt att amma eller inte, blev lika dränkt denna gången då jag faktiskt skulle amma.