2små2stora skrev 2011-09-10 20:45:10 följande:
Jag blev ifrågasatt av min BVC-sköterska när sonen var 6 månader när jag "fortfarande" ammade. Sedan kam frågan vid varje besök Ammar du fortfarande?? Orkar du det även på natten. Sonen var en snabbätare så nattamningen tog ca 5 min.
Himmelens glad att det inte var min första för då hade jag väl trott att jag gjorde något fel. När sonen var 10 månader valde han själv att sluta.
Lite tror jag att den snabba hemfärden från BB har att göra med att många inte kommer igång med amningen. Det är en konst att amma och inte helt enkelt. Men funkar det så är det snabbt, enkelt och smidigt. Men det kan vara precis tvärt om också.
de kan de vara, att man inte har tid idag. förr födde man å sen fick man tid på sej med mjölken, är världen för sressad idag? för konstigt nog har ju alla kvinnor ammat i alla år hittills utan utbildning? jag har aldrig blivit erbjuden föräldrautbildning mm mm.
bvc frågar vad barnet äter, de är inte så konstigt, när dom är äldre frågar domm ju också hur de gåt me maten.... men att ge beröm är ju skumt.
stavar knas, ammar sammtidigt. flaskade första barnet.