• Mamasnest

NP-utredningar

Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.

Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Svar på tråden NP-utredningar
  • Sousou

Mamasnest: Bekräftelsen är viktig så det gör du rätt i, hon behöver det som stöd för att känna trygghet. Vilken duktig tjej! Och mamma

• mady

Nu har chefen för bup ringt mig. De kommer köpa in tjänsten från annat håll för att hålla nere tiden. remiss kommer gå iväg idag, sen kommer hon ringa till den hon skickar remissen för att försöka få denna att prioritera min dotter.

Känns skönt att det kan bli snart. Ännu skönare att det blir utanför bups lokaler då hon har så stort motstånd att gå dit.

Så nu håller vi tummarna att det går fort!

• Mamasnest
    mady skrev 2011-11-09 09:52:20 följande:

Nu har chefen för bup ringt mig. De kommer köpa in tjänsten från annat håll för att hålla nere tiden. remiss kommer gå iväg idag, sen kommer hon ringa till den hon skickar remissen för att försöka få denna att prioritera min dotter.

Känns skönt att det kan bli snart. Ännu skönare att det blir utanför bups lokaler då hon har så stort motstånd att gå dit.

Så nu håller vi tummarna att det går fort!

Wiiii, vet hur lättad man blir!!!
  • Mamasnest
    Sousou skrev 2011-11-08 19:34:32 följande:
    Mamasnest: Bekräftelsen är viktig så det gör du rätt i, hon behöver det som stöd för att känna trygghet. Vilken duktig tjej! Och mamma

Ja jag har nu förstått att bekräftelsen är jätteviktig, fattar inte riktigt hur än, men jag jobbar på det.
  • mady
    Mamasnest skrev 2011-11-09 10:21:06 följande:
    Ja jag har nu förstått att bekräftelsen är jätteviktig, fattar inte riktigt hur än, men jag jobbar på det.

har pratat med en tjejsom har add, hon berättar hur viktigt det är med bekräftelsen. Jag bekräftar så ofta men fort det är något som på minsta lilla vis kan tas som kritik så exploderar det och man får höra : Allt jag gör är fel, ni tycker inte om jag......

Så det är tydligen ännu viktigare på dessa barn

• Mamasnest
    mady skrev 2011-11-09 10:33:34 följande:

har pratat med en tjejsom har add, hon berättar hur viktigt det är med bekräftelsen. Jag bekräftar så ofta men fort det är något som på minsta lilla vis kan tas som kritik så exploderar det och man får höra : Allt jag gör är fel, ni tycker inte om jag......

Så det är tydligen ännu viktigare på dessa barn

Enligt vår behandlare är det tydligen även bekräftelse att säga högt vad vi gör eller ser, så att lillan förstår att vi upplever samma sak. Lite svårt att få grepp om tycker jag.

Däremot är jag noga med att berätta när något går bra och förklara VAD det var som var bra. Härom dagen slutade hon skrika när jag bad henne (händer typ aldrig, hennes utbrott kan vara i timmar) och då tog jag upp det ett par gånger och förklarade hur glad det gjorde mig att hon lyssnade på mig och hur glada mina öron var.  
  • Mamasnest

Nu är jag på krigsstigen igen. Demon Sonen har ren ångest inför idrottslektionerna och mår superdåligt hela kvällen innan han vet att han ska ha idrott. Den här terminen har han tvingat sig själv att byta om och vara med, även när det är lagsporter som han verkligen ogillar. Idag fick jag besked från idrottsläraren att han inte kommer att ge min son betyg eftersom han inte tycker at han varit tillräckligt aktiv på lektionerna. Skrikandes Ändå säger samma lärare om och om igen att han bedömer barnen "utifrån deras egna förutsättningar". Vilket skitsnack!!!

Min son har gjort sitt bästa, och lite till, men tydligen räcker inte det till betyg. Nu har jag meddelat min son att han kan strunta i idrotten och lägga all den energin som den tar på ämnen där han har en chans att få betyg. Jag har mailat lärarna om detta också och står för det till 100%.

Väntar spänt på svar.    

• Medusan
    Mamasnest

Stackars din son, vad jobbigt att känna att man misslyckas varje gång det är idrott plus att ha ångest inför det lång tid innan. Tror absolut att han bör slippa eller få möjlighet till en anpassad form av idrott utifrån hans förutsättningar {#emotions_dlg.flower}
  • Mamasnest
    Medusan skrev 2011-11-10 16:22:37 följande:
    Mamasnest

Stackars din son, vad jobbigt att känna att man misslyckas varje gång det är idrott plus att ha ångest inför det lång tid innan. Tror absolut att han bör slippa eller få möjlighet till en anpassad form av idrott utifrån hans förutsättningar {#emotions_dlg.flower}

Ja, eller åtminstone få godkänt betyg om han är ombytt och deltar. Han är 14 år och över 180 cm lång, strl 43 i skor och tidigare utredd för dålig kooprdination av hab. Vad kan man vänta sig för resultat?! Att delta och försöka borde väl räcka?
  • Medusan
    Mamasnest

Jo han borde absolut få godkänt med tanke på att han verkligen försöker och gör så gott han kan utifrån sina förutsättningar. Det jag funderar på är om han bör fortsätta utsättas för det om det orsakar honom så mycket lidande i form av ångest långt innan lektionen ens börjar?
Svar på tråden NP-utredningar