NP-utredningar
Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.
Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.
Mamasnest: Bekräftelsen är viktig så det gör du rätt i, hon behöver det som stöd för att känna trygghet. Vilken duktig tjej! Och mamma
Nu har chefen för bup ringt mig. De kommer köpa in tjänsten från annat håll för att hålla nere tiden. remiss kommer gå iväg idag, sen kommer hon ringa till den hon skickar remissen för att försöka få denna att prioritera min dotter.
Känns skönt att det kan bli snart. Ännu skönare att det blir utanför bups lokaler då hon har så stort motstånd att gå dit.
Så nu håller vi tummarna att det går fort!
Nu har chefen för bup ringt mig. De kommer köpa in tjänsten från annat håll för att hålla nere tiden. remiss kommer gå iväg idag, sen kommer hon ringa till den hon skickar remissen för att försöka få denna att prioritera min dotter.
Känns skönt att det kan bli snart. Ännu skönare att det blir utanför bups lokaler då hon har så stort motstånd att gå dit.
Så nu håller vi tummarna att det går fort!
har pratat med en tjejsom har add, hon berättar hur viktigt det är med bekräftelsen. Jag bekräftar så ofta men fort det är något som på minsta lilla vis kan tas som kritik så exploderar det och man får höra : Allt jag gör är fel, ni tycker inte om jag......
Så det är tydligen ännu viktigare på dessa barn
har pratat med en tjejsom har add, hon berättar hur viktigt det är med bekräftelsen. Jag bekräftar så ofta men fort det är något som på minsta lilla vis kan tas som kritik så exploderar det och man får höra : Allt jag gör är fel, ni tycker inte om jag......
Så det är tydligen ännu viktigare på dessa barn
Nu är jag på krigsstigen igen.
Sonen har ren ångest inför idrottslektionerna och mår superdåligt hela kvällen innan han vet att han ska ha idrott. Den här terminen har han tvingat sig själv att byta om och vara med, även när det är lagsporter som han verkligen ogillar. Idag fick jag besked från idrottsläraren att han inte kommer att ge min son betyg eftersom han inte tycker at han varit tillräckligt aktiv på lektionerna.
Ändå säger samma lärare om och om igen att han bedömer barnen "utifrån deras egna förutsättningar". Vilket skitsnack!!!
Min son har gjort sitt bästa, och lite till, men tydligen räcker inte det till betyg. Nu har jag meddelat min son att han kan strunta i idrotten och lägga all den energin som den tar på ämnen där han har en chans att få betyg. Jag har mailat lärarna om detta också och står för det till 100%.
Väntar spänt på svar.