• Mamasnest

NP-utredningar

Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.

Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Svar på tråden NP-utredningar
  • mady

Prioriterat och akut, tjosan också!

I februari fick vi tider!

• Mamasnest
    mady skrev 2011-12-02 17:35:58 följande:

Prioriterat och akut, tjosan också!

I februari fick vi tider!

Rynkar på näsan Vi är också prioriterade och får också vänta till januari eller febriari. Så jäkla illa!!

Nästa steg för oss 'är när FK ringer den 12 december för intervjun angående vårdbidrag. Jag har gått hemma utan ersättning i snart 1½ år så det vore toppen att få lite ersättning för jobbet jag gör.  
  • tigermamma
    Mamasnest skrev 2011-12-02 18:22:40 följande:
    Rynkar på näsan Vi är också prioriterade och får också vänta till januari eller febriari. Så jäkla illa!!

Nästa steg för oss 'är när FK ringer den 12 december för intervjun angående vårdbidrag. Jag har gått hemma utan ersättning i snart 1½ år så det vore toppen att få lite ersättning för jobbet jag gör.  

Hur har det gått för dig? Både med vårdbidrag och utredning...

Vi väntar nu på vår utredning den 6-7/2, inom en månad sa de i oktober, ja ja men nu är det på g.

Börjar med en föräldraintervju på 2h, sen har dottern tid 3st 2h pass. Samtal och tester bl.a. olika slag av minnestest ,bilder, bygga mönster, frågor.

• Mamasnest
    tigermamma skrev 2012-01-24 10:53:27 följande:

Hur har det gått för dig? Både med vårdbidrag och utredning...

Vi väntar nu på vår utredning den 6-7/2, inom en månad sa de i oktober, ja ja men nu är det på g.

Börjar med en föräldraintervju på 2h, sen har dottern tid 3st 2h pass. Samtal och tester bl.a. olika slag av minnestest ,bilder, bygga mönster, frågor.

Jag har fått besked om vårdbidrag för lillan och det blev ½. Jag är nöjd med det!
    Utredningen av sonen startar den 9 mars och jag antar att jag får vara nöjd med det med. Vi ska på semester mellan den 22 februari och den 8 mars, kanske hade utredningen dragit igång tidigare annars?!
    Hur var det för er, har ni vårdbidrag?
    Skönt att ha datum för utredningen!    
  • tigermamma
    Mamasnest skrev 2012-01-24 13:36:58 följande:
    Jag har fått besked om vårdbidrag för lillan och det blev ½. Jag är nöjd med det!
    Utredningen av sonen startar den 9 mars och jag antar att jag får vara nöjd med det med. Vi ska på semester mellan den 22 februari och den 8 mars, kanske hade utredningen dragit igång tidigare annars?!
    Hur var det för er, har ni vårdbidrag?
    Skönt att ha datum för utredningen!    

Vi har Vb för andra saker, de har inte tagit hänsy till hennes andra problem. Får väl se vad utredningen visar.

Semester låter skönt, vart bär det hän?

• Mamasnest
    tigermamma skrev 2012-01-24 13:41:26 följande:

Vi har Vb för andra saker, de har inte tagit hänsy till hennes andra problem. Får väl se vad utredningen visar.

Semester låter skönt, vart bär det hän?

Vi ska till Florida och Bahamas. Först har vi hyrt villa med privat pool i 9 dagar i Orlando, då tar vi alla Disney-parkerna och shopping och sådant. Sedan åker vi på 3 dagars kryssning till Bahamas och så blir det 2 nätter på hotell i centrala Orlando. Ska bli galet skönt!!! Jag längtar som en tok eftersom jag AVSKYR vinter!
  • tigermamma
    Mamasnest skrev 2012-01-24 13:47:01 följande:
    Vi ska till Florida och Bahamas. Först har vi hyrt villa med privat pool i 9 dagar i Orlando, då tar vi alla Disney-parkerna och shopping och sådant. Sedan åker vi på 3 dagars kryssning till Bahamas och så blir det 2 nätter på hotell i centrala Orlando. Ska bli galet skönt!!! Jag längtar som en tok eftersom jag AVSKYR vinter!
    låter helt fantastiskt! Ladda kraft inför utredningen.
  • tigermamma

Då är utredningen gjord, bara att vänta.

Sitter och kollar över hur våra papper som skall fyllas ut ser ut, inte helt rolig läsning

Svar på tråden NP-utredningar