• Mamasnest

NP-utredningar

Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.

Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Svar på tråden NP-utredningar
  • Mamasnest
    Medusan skrev 2011-11-10 18:02:51 följande:
    Mamasnest

Jo han borde absolut få godkänt med tanke på att han verkligen försöker och gör så gott han kan utifrån sina förutsättningar. Det jag funderar på är om han bör fortsätta utsättas för det om det orsakar honom så mycket lidande i form av ångest långt innan lektionen ens börjar?

Nej, jag har sagt att han inte behöver vara med mer. Han måste dock gå dit och vara där, det är ju trots allt skolplikt och jag vill inte förespråka skolk. Han säger själv att han tänker vara med imorgon, men jag bryr mig inte om det vilket som.
  • mady
    Mamasnest skrev 2011-11-10 18:13:46 följande:
    Nej, jag har sagt att han inte behöver vara med mer. Han måste dock gå dit och vara där, det är ju trots allt skolplikt och jag vill inte förespråka skolk. Han säger själv att han tänker vara med imorgon, men jag bryr mig inte om det vilket som.

fast man kan göra inviduell studieplan och plocka bort dendelan av idrotten som sker i gymnastiksalen. Numer är det idrott och hälsa så det innehåller så mycket mer.

Våran tös är bara med tidvis då beroende på andra problem. Fast jag börjar tänka på vart hennes avsky till boll och lagsporter kommer ifrån

• Mamasnest
    mady skrev 2011-11-14 15:55:53 följande:

fast man kan göra inviduell studieplan och plocka bort dendelan av idrotten som sker i gymnastiksalen. Numer är det idrott och hälsa så det innehåller så mycket mer.

Våran tös är bara med tidvis då beroende på andra problem. Fast jag börjar tänka på vart hennes avsky till boll och lagsporter kommer ifrån

Ev. får han en individuell plan, men den skulle innebära raska långpromenader varje idrottspass och vem är sugen på det i november och december?! Tungan ute Just idrotten lägger vi ner just nu, vi jobbar stenhårt i de andra ämnen. Jag har haft två toppenmöten med skolan nu på några dagar och både jag och lärarna är laddade till tänderna. Känns jättebra att vi är på G.
  • mady
    Mamasnest skrev 2011-11-14 17:49:49 följande:
    Ev. får han en individuell plan, men den skulle innebära raska långpromenader varje idrottspass och vem är sugen på det i november och december?! Tungan ute Just idrotten lägger vi ner just nu, vi jobbar stenhårt i de andra ämnen. Jag har haft två toppenmöten med skolan nu på några dagar och både jag och lärarna är laddade till tänderna. Känns jättebra att vi är på G.

fast på min dotter så har hon inget istället för..... Bra med bra möten nu hoppas vi på ännu bättre fortsättning.

Jag kan berätta att chefen från bup kontaktade mig efter att jag sökt henne. Hon berättade att de kommer köpa in tjänsten och be den de köper in utredningen ifrån att prioritera henne.

• Mamasnest
    mady skrev 2011-11-20 22:41:24 följande:
    Hur går det för alla?

Jag ska på möte på sonens skola på onsdag, ska till NP med dagispersonalen på torsdag och till föräldrastödsenheten och se färdigt filmen vi spelade in på fredag. *pust* Intensiv med givande vecka.

Hur har det gått för er, har ni fått något datum för utredning?  
  • mady
    Mamasnest skrev 2011-11-21 14:17:08 följande:
    Jag ska på möte på sonens skola på onsdag, ska till NP med dagispersonalen på torsdag och till föräldrastödsenheten och se färdigt filmen vi spelade in på fredag. *pust* Intensiv med givande vecka.

Hur har det gått för er, har ni fått något datum för utredning?  

Inget  datum dock namn på den psykolog de beställt utredningen ifrån.

Hur många tillfällen har ni haft för utredning?

• Mamasnest
    mady skrev 2011-11-21 14:27:48 följande:

Inget  datum dock namn på den psykolog de beställt utredningen ifrån.

Hur många tillfällen har ni haft för utredning?

Jag minns inte riktigt men tror att det var 3 tillfällen. Då hade de redan mycket material på min dotter sedan innan också.
  • mady

Har ni hört något när de skall börja med sonen?

Svar på tråden NP-utredningar