NP-utredningar
Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.
Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.
Då har du stöd, bra!
Vet inte hur de gör med så små barn. Mitt barn har precis genomgått en utredning.
Vi fick en bunt papper att fylla i som föräldrar, dottern fick fylla i ett och skolan två. Sen föräldraintrevju och tester och samtal med psykologen för vår dotter. Men då är hon 14 så det ser säkert helt annotrlunda ut för en liten
Min son har ju aldrig haft problem i utvecklingen eller ögonkontakt eller så. Han kan leka med andra barn även om han gärna förstör och "jävlas" men det kan ju oxå vara åldern. Även om han alltid varit en liten huligan ;) Men man kan väl ha lättare eller svårare former? Eller är han bara ett extremt jobbigt barn med hang-ups ;) Jag vill bara dra igång det i tid I FALL det är nåt för jag ser hur hans pappa lidit hela livet. Han har inte heller haft problem i utvecklingen och kunnat leka med barn etc men ju äldre han blivit desto mer annorlunda är han. Svårt med samspel med andra, förstår inte sociala koder etc.
Nä det kan nog vara så att han kanske inte förstår, känns som om han ofta blir frustrerad i leken om han inte får vara med på sitt sätt. Ska ha möte med förskolepersonalen i dag inför morgondagen så får vi se, några idéer om vad jag bör fråga??
Pratade med dem och de tyckte inte han var annorlunda mer än att han var extremt envis. Han skriker aldrig där men får utbrott i form av att han kan stå och tjura i tmmar om det skulle vara så.
Han kan leka med de andra barnen men han är väldigt lugn på förskolan medan de har en hel del stökiga barn där så när de slåss och bråkar så väljer han alltid att gå därifrån. Han går heller och sätter sig och pusslar än att bråka. De sa att han hade börjat att nästan känna oro över att någon ska slå honom. Han liksom tittar sig runt för att ingen ska komma med en "hurring".
Han hade inga direkta hang-ups där. Han visar tydligt att han kanske inte gillar ett visst klädesplagg men han gör aldrig nån större affär av det där utan accepterar det de säger åt honom.
När jag analyserar hans beteende så har han JÄMT varit värst med mig samt extremt mammig. Han har aldrig haf nån trygghet med sin pappa av olika anledningar så jag uppfattar det som han tar ut all sin frustration på mig och den han känner sig trygg med.
Han är nog extremt envis men även extremt orolig som person. Kanske därför allt kommer ut hos mig där han känner sig trygg???
Ingen aning, men ska gå till psykologen i morgon och höra vad hon tror.