• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Hera78

Jösses vilket charmtroll!

Här är lillfröken 13 månader och kryper, klättrar och babblar mest hela dagarna. I början av mars ska hon bli storasyster vilket känns helt sjukt. Det tog oss fyra år och en ivf för att få till henne och nu hade vi sex EN gång i juni och då blev jag gravid. Galet men underbart!

• Najje79

Hera78: Stort grattis till småsyskon!

Turitella: Vilken liten pralin! Helt underbar!

Mina killar är nu 15 månader, de är verkligen överallt! Klättrar, springer (alltid åt varsitt håll med en stressad mamma ensam kvar i mitten.... haha) men de är helt underbara och jag tackar dem varje kväll öfr att jag fick bli deras mamma!

Lite gammalt foto, här är de ca 11 månader

• 7feb

Tjoho vilken lyx att gå syskon utan jobbiga vägen grattis!!! Hera!

• 7feb

Hera78 hur går det med graviditeten? Nu är det bestämt att vi ska ha en 3:a???? antingen till sep-okt eller januari blir det Ivf. Nån mer?

• Julia82

Hej allihop! Kul att kika in här och se att några till ska ha syskon :) Jag är gravid i v26 med bf 15 maj, denna gången lyckades vi med en kur pergotime. Helt otroligt!!

Kul att ni plamerar syskon 7 feb, stort lycka till!!!
    Kram Julia

• 7feb

Vad lyxigt att skippa Ivf! Hur gjorde ni det valet?

Åh jag är verkligen bebissugen igen????

• Julia82

Vi var hos min gynläkare för att prata om ny ivf, och då tyckte han att vi kunde prova en kur pergotime, fast han var inte speciellt hoppfull. Och det funkade ju otroligt nog :)

• 7feb

Vad skönt! Både ekonomiskt och fysiskt. Är ju livrädd att bli överstimulerad igen. Och nu med två barn hemma ...

Tror inte vi har någon chans eg utan Ivf och orkar faktiskt inte gå igenom det igen. Nu ska det bara funka , igen????

Härligt att vara förbi alla jobbiga veckor, vet ni vad det blir?

• Julia82

Ja det känns riktigt skönt att det gick så här lätt denna gången, vi hade tänkt boka in en ivf i januari men det slapp vi ju nu :) Vi har inte tagit reda på vad det är för filur som gömmer sig där inne, jag vill spara det till förlossningen.

Hoppas det går bra med nästa ivf för er, och att du inte blir överstimmulerad denna gången! Måste vara fruktansvärt!! Önskar dej ett enormt lycka till!!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF