• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • moii

Eller imorgon, igångsättning kan ju ta lite tid... Lycka till :)

• Julia82

Igår fick vi äntligen säga hejdå till skenan och Alma får njuta av att sprattla fritt :) Allt såg bra ut med lillans båda höfter, så nu blir det bara efterkontroll och röntgen när hon har börjat gå. Känns så skönt att kunna hålla henne utan skenan ivägen, och så gosigt att ha henne hud mot hud när jag ammar etc. Alma är så glad och söt nu när hon kan ligga och sprattla!

• Gulia84

Inatt 02.24 föddes vår lille son! 4010 gram och 51 cm. Världens finaste! Vilken lycka!!

• Julia82

Grattis Gulia84!!! Underbart!!! Hoppas förlossningen gick bra och ni mår prima :) Tusen kramar till dej och din pojke!!

• Najje79

Gulia: stort grattis!! Välkommen lillprinsen! Hoppas allt har gått bra! Kraam!

Julia: så söt din lilla docka är! Vad skönt att hon slipper skenan! Kram!

• 7feb

Grattis Gulia!!! Här hemma har Widar blivit 10 veckor, jag helammar honom och han går upp ca 400 g i veckan, precis som storebror gjorde. Men han ha så ont i magen, jag äter inte mejeriprodukter men ändå så har han gaser och ont, t o m blod i bajset ibland:( ändå är han glad och han skiner som solen när han ser sin storebror, lägger upp en bild i morgon:) När jag fick min stora kille var det bara han och jag och man kunde sova på dagarna, jag var mitt uppe i det, nu är jag dödstrött och har en 4 åring att sysselsätta på dagarna men det är roligare denna gången, jag kan njuta mer och uppleva mer, ta ett steg tillbaka och titta på oss, trötta nedkräkta, lite nedbajsade, oduschade,trötta och paniklösningar men lyckliga och hela ihop:) Jag är sugen på en tredje:) Kram på er

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF