• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Turitella

Hej tjejer!

Här går det bra, tror jag. Har haft molande värk som i livmodern i säkert en vecka. Har varit helt övertygad om att det tagit sig. Men nu tycker jag nästan det börjar avta lite och så börjar man tvivla såklart.
    Och dum som jag är tog jag ett skittest imorse, tre dagar innan riktiga testdagen. Ett RFSU från ICA. Hatar och hålla på att tyda streck. Det syntes ett svagt streck liksom på "fel" ställe mot där jag trodde att strecket skulle framträda. Suck!
    Så nu måste jag åka till Apoteket och köpa ett bättre tror jag. Vill ha ja eller nej. Glad eller ledsen gubbe. Inga streck!

• moii

Jag vågar inte tjuvtesta. Jag vågar knappt säga vad jag har för symptom för att jag är rädd för folks analyser.. Fånigt men så är det.

• Turitella

Har precis testat med ett Clearblue ikväll. Testdag på torsdag egentligen. Negativt...
    Nu är det kört va? Vi som verkligen trodde på det den här gången. Har inbillat mig att jag känt molandet i livmodern hela dagarna. Kan det vara vaginaltabletterna eller är det bara huvudet som spökar? Världen rasar samman! ð??¥
    Vad händer nu? Vi har inga ägg kvar i frysen. Det andra klarade inte upptiningen, så nu är vi tillbaka på ruta ett. Skitkväll!!!
    Usch jag vill verkligen inte göra om allt igen! Peppa mig lite att det snart är vår tur att få lyckas.

• 7feb

Det är två dagar kvar till testdag. Om det inte blev denna gången och ni vill försöka igen är det upp i sadeln igen. Jag förstår att det känns tungt! Ni klarar det! Jag lovar????

• Turitella

Hur kan man gå från så positiv till att tårarna bara rinner över en natt. Har tidigare intalat mig själv att går det inte nu så gör vi bara om allt och lyckas ändå. Men jag är totalt under isen. Har vaknat flera gånger inatt och gråtit över det negativa testet. Tog ett till med morgonurinen, negativt igen.
    Jag har fem vänner som väntar sitt andra barn nu. Vi har pratat om hur vi ska vara mammalediga tillsammans igen. Nu blir det inte så. Jag hatar denna avundsjuka jag känner!! Hade nästan glömt hur den kändes...

• 7feb

Så minns jag det med- fullkomlig bergodala. Från hopp till ångest på timmar. På längtan och allt jävla uteblivna man vill ha nu! Ilskan och missunnsamheten. Och inte minst bemötandet när man redan har ett barn och vill ha fler.

Kan ni göra ett nytt försök?

Kram

• Turitella

Ja, vi är helt övertygade om att vi ska fortsätta försöka tills det går. Men vad jag önskar att jag var gravid nu!!! Vill verkligen inte vänta mer. Vi har försökt själva i ett år igen innan den här insättningen, så helst hade man ju varit gravid och fött redan. Suck!
    Vad tror ni nu? Hur länge får man vänta innan man kan börja en ny behandling med nässpray? Är vi längst ner i kön? Vi går i Falun.

• 7feb

Men nu måste ni väl bekosta det själva? Det fick vi göra eftersom vi redan hade ett barn sen innan. Kan ni ju lika gärna gå privat, då får ni börja med en gång på nytt försök.

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF