• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Julia82

7feb, vilka fina pojkar du har!!! Så härlig bild på dom ihop :) Ja, herregud vilket sjå det måste vara med en bebis när man har ett syskon som vill leka, äta och vara med mamma. Skönt att det går så bra för er och att du kan ta det med ro :)

Idag var vi ute på den första långpromenaden, herregud va jobbigt, det märks att jag inte vart ute på ett bra tag (typ december för sen kom foglossningen!!). Men nu ska jag minsann komma ut på fler långturer, vill gärna komma i mina vanliga kläder igen. Jag har fortfarande minst 5 kg att gå ner, och allt sitter såklart runt magen så byxorna går inte att knäppa på långa vägar. Men det är så otroligt mysigt att ta med lillan i vagnen och gå ut på grusvägarna, så jag hoppas snart vara nere på startvikten igen :)

• Najje79

7feb: vilka sötnosar du har!!

Julia: lillan, vad fin hon är! Visst är det härligt med barnvagnspromenader. Men jag får också fortfarande väldigt ont av fogarna.

• Julia82

Najje, jag har blivit av med smärtan i fogarna. Det är så skönt att slippa!! Nu har jag promenerat 1-2 timmar om dagen, och det är så härligt att komma ut med lillan. Nu hoppas jag att graviditetskilona snart är ett minne blott ;)

• Julia82

7feb, ja tänk vad mycket som händer på ett år!! Nu har du din lille pojke hos dej :) Själv började jag med sprayen för ett år sedan idag! Då kändes det så osäkert och nervöst. Tänk om man vetat då att man skulle sitta med sin lilla skatt hos sig ett år senare och vara lyckligast i världen :)

• Najje79

Och idag är det exakt ett år sedan jag plussade!! Pojkarna blev 4 månader i onsdags. Jag är så lycklig, går i en liten bebisbubbla. Jag vill aldrig börja jobba igen, vill bara vara med dem. När jag går och lägger mig längtar jag till morgonen så jag får vara med dem igen!!

• Moa Li

Jag har skrivit i min blogg från den 22 september. Snart ett år sedan. då satte vi in vårt ägg, som idag är en helt underbar litet flicka. Älskar varje dag med henne. Min älskade dotter. Ska "avsluta" och knyta ihop bloggen då--- och delar av den ska vag skriva med i hennes bok "mitt första år".

vi är lyckligt lottade i denna tråd. underbart.

Stor kram

• Najje79

Hej tjejer!
    Hur går det för er? Här flyter allt på. Pojkarna blev 5 månader i lördags. De är helt underbara (såklart ;)) De har börjat upptäcka och "leka" med varandra, skrattar och "pratar" hela tiden.

Hoppas allt är bra med alla fina mammor och söta bebisar!

Luca

Adrian

Adrian och Luca

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF