• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • 7feb

Tyckte det var det bästa med privat klinik. De var supersnabba.

Kostade 30000

• Turitella

Hur lång tid tog det från första kontakten med den privata kliniken till insättning av befruktat ägg? Och vad fick man för 30000?

• 7feb

Vi gjorde utredning april månad 1500kr

Maj juni juli äl stimulerande försök á 3000kr

Efter sista försöket i juni sa vi att vi ville göra Ivf

Började nedreglering samma vecka

Nedreglering 2-3 v sen sprutor i aug och Ivf.

För 30000 får man undersökningar samt uttag insättning och vul i v. 6

Ringde och pratade med dem i somras om när man skulle kontakta dem inför ett Ivf och då hade de tider veckan efter trots att det var semestertider.

• moii

Vad trist! Riktigt tråkigt att läsa om ditt negativa test, förstår att du är ledsen som tusan!

Man brukar få vänta tills mensen kommer i gång och ibland vänta en cykel, det kostar lite olika men tex kostar icsi med pesa eller tesa ofta 5-9000 mer än bara ivf, men nästan alla har prislistor på sina hemsidor med vad som ingår.

• Turitella

Fan vad det är tungt!! Är så fruktansvärt besviken att det inte tog sig. Vi har ju bara gjort ett IVF-försök tidigare och det resulterade ju i en son, så jag tror vi var så totalt oförberedda på att man också kan misslyckas. Första försöket gick för lätt. Det fanns liksom inte i vår värld att vi inte skulle få ett syskon av nåt av de två frysta äggen.

Ingenting känns roligt. Jag gråter typ 100 gånger varje dag. Vill bara krypa ner under täcket och ligga kvar där. Usch, vill inte må så här! Men det lättar säkert, bara man får sörja lite först...

Och ändå har vi fått ett positivt besked från Falun idag. Vi börjar nästa försök redan nu. Fick mensen igår, så om 21 dagar (9 okt) börjar jag med nässprayen. 5 nov eller 8 nov startar jag med hormonsprutorna, så preliminärt blir äggplock vecka 48.

Elva veckor till insättning känns såå länge! Skit, skit, skit att det inte tog sig den här gången!! ð??¥

• 7feb

Förstår att det känns helt sjukt långt till v.48

Förstår också känslan i att man har svårt att tänka att det inte tar sig lika lätt andra gången som första. Vi lyckades också på första. Men nu när vi skulle göra det igen så föreslog vår klinik en "snabb utredning" pga ålder och år sen sista Ivf. Kändes också främmande, så länge sen är det ju inte, och man är ju inte lastgammal men det fick mig att tänka att det kanske inte skulle gå lika lätt.

Bädda ner dig, sörj och samla kraft. Tänk vilken julklapp ni kan få i år!

Kram

• moii

Den här gången blev jag inte nedreglerad av nässprayen lika lätt, hade räknat med att börja med sprutor mycket tidigare men fick inte börja förrän 2-3 veckor senare pga det. Jag ruvar fortfarande, har inte vågat testa. Ska sluta med extrahormoner strax så vi får väl se snart om det tagit sig eller inte. Fast jag är rätt bombsäker på att det inte gjort det. Jag känner liksom inget och jag .. Nej det känns inte som det kan ha gjort det.

Turitella det kanske är så att det funkar bättre med ET för er än FET, det är ju inte så ovanligt tror jag. Jag har aldrig haft något i frysen så jag vet ju inte för egen del men har för nig att jag läst om det.

Lycka till nästa gång!

• moii

7feb hur gick det för er? Testdag idag?

Håller tummarna för er!!

• 7feb

Moi, hur kommer det sig att det inte gick att nedreglera lika lätt? Håller ändå tummarna att det tar sig för er Moi!

Vet ju vad ni bägge går igenom??

Moi vi har lyckats på egen hand denna gången, trots att vår Ivf klinik sa att tom oddsen att lyckas igen med Ivf var låg för vår del. Men vi hade planerat att börja nu med syskon. Därför har jag haft kontakt med vår klinik, flippade även efter jag plussat och ringde dem för att få progesteron men de trodde inte det skulle ha någon effekt. Än sålänge har jag gått fram till v. 11

När har du tänkt testa då Moi?

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF