• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Gulia84

Halt rullar allt på någorlunda förutom att Liam bara gått upp 6 gram denna vecka. Så i helgen har vi maratonammat! Varannan timme äter han. Hoppas han gått upp idag när vi ska tillbaka tull BVC!

I fredags blev han 2 månader, man bara myser runt! Han sover bra på nätterna. 8 timmar per natt, det är skönt! Men det ändras väl snart som allt annat! :)

• Julia82

Åh vilka godingar Najje!! Underbar bild när dom gosar med varandra, det måste vara fantastiskt att se dom tillsammans. Nu kommer dom nog bara ha mer och mer glädje av varandra!!

Gulia, hoppas Liam lägger på sig nu. Inte kul när dom stannar upp, men det verkar inte helt ovanligt det där.

Min lilla Alma är snart 4 månader, tiden har verkligen rusat fram fast vi tar det så lugnt vi bara kan. Hon är helt underbar, så snäll och gosig. Hon sover hela nätter, och har gjort det sen hon var ca 7-8 veckor. Vi myser här hemma, promenerar och har börjat mamma-grupp en dag i veckan. Det händer så mycket med lillan varje vecka som går, i den här takten är hon väl snart tonåring ;)

Här är några bilder på min lilla älskling när hon var 8 veckor ung :)

• 7feb

Hej! Blåser lite liv i tråden inför Widars 1-års dag. Löjligt så snabbt det gick

Vi har det fint ihop och Widar är en riktig clown

Någon som börjat fundera på syskon än?

Hoppas alla mår bra!

• Gulia84

Ja, hur sjukt fort har det inte gått?! :(
    Liam kryper runt, snabb som en vessla. Går utmed alla möbler och lever rövare! :)

Här blir det inga syskon förens vi bor i hus iallafall. Längst upp utan hiss är något omständligt. :)
    Har ni börjat fundera 7feb?

• Najje79

Ja, var sjutton tog tiden vägen?
    Mina älskade killar blev ett år i måndags, börjar förskolan om två veckor och jag börjar jobba om tre veckor!!

Hoppas ni alla mår bra och har det underbart med era barn!

• 7feb

Grattis i efterskott till pojkarna

Måste säga att jag är lite sugen på en trea fast jag tror vi väntar till Widar är två.

Najje hur känns det att börja jobba igen?

Hejja Liam

• Najje79

7feb: det känns helt okej att börja jobba. Ska bli kul att komma tillbaka, det har varit många förändringar sedan jag gick hem så det ska bli spännande!
    Däremot har jag riktig panikångest över att lämna barnen på förskola! Det är som det är och vi har fått plats på den bästa fsk i stan, men ändå. Adrian går men inte Luca plus att de är så otroligt mammiga! Men det kommer att gå bra, det vet jag!

Inga syskonförsök här, det tog ju 8 år, 1 MA och 2 MF att få till våra mirakelbebisar så vi är så nöjda så här (fast jag skulle ljuga om jag säger att jag inte är sugen på en 3a! )

• Turitella

Hej tjejer!

Herregud vad länge sedan det var jag loggade in på familjeliv. Men kom bara och tänka på den här gamla tråden häromdagen och var tvungen och se om ni skrivit någonting. Ser att ni skrev lite i våras. Det har jag missat.

Här är allt bara bra. Neo är snart 15 månader och växer så det knakar. Han går sedan en månad tillbaka och man förvånas varje dag över allt man ser att han kan och förstår. Hur kan de lära sig allt så fort? Han behöver bara titta på hur vi gör och vips så härmar han oss och så sitter det. Häftigt!!

Vi är absolut sugna på ett syskon! Jag har faktiskt ringt till Falun bara för att kolla hur man beter sig när man ska sätta in ett av de frysta äggen. :-P Ena dagen funderar vi på om vi ska göra ett försök i höst och nästa dag känns det som att Neo fortfarande är så liten, så vi kanske väntar ett år till. Det jag är lite orolig för är att jag kommer bli så grymt besviken om ägget inte fäster. Allting gick ju så bra med Neo, det tog sig på första försöket och därför känns det på något sätt att det inte kan gå lika lätt en gång till.

I september ska Neo skolas in på dagis. Tror det kommer gå bra. Vi har varit och hälsat på på hans dagis och vi trivs med både fröknarna och de andra barnen, vilkas föräldrar vi känner igen lite. Han är ganska social och orädd av sig, så om det håller i sig tror jag inskolningen kommer gå bra.

Delar med mig av några nytagna bilder på mitt hjärta.

Hoppas ni har en alldeles underbar sommar!

KRAMAR 

• 7feb

Ha ha vilken fining!

Jag är också sugen på syskon

Vi väntar till nästa år skulle tycka det var optimalt med tre år mellan dem. Vill njuta av Widar

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF