• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • moii

Jag har Testdag här i slutet eller mitten av veckan, måste kolla lappen somjag inte hittar eller ringa kliniken på måndag.

Vet inte varför det inte gick lika lätt kan vara så att jag använde nässprayen för länge och det blev för svag dos, annars, ingen aning!

Kroppen producerar väl eget progestoron om man blir gravid naturligt?

• 7feb

Ja, men det var ett av mina problem när jag utreddes, att jag inte producerade tillräckligt med progesteron.

• moii

Åhå jag. Förstår, men om du blivit gravid, borde du inte gjort det nu?

• 7feb

Jo, jag har väl det. Det hela har varit ganska omvälvande. Jag hade liksom funnit ett lugn i att förlika mig med att ha fertilitetsproblem( låter kanske lite konstigt) och vi hade stigit in i den världen ihop med allt vad det innebär. Jag känner mig lite överrumplad av allt.

Även om jag är tacksam att slippa gå igenom just IVF igen

• moii

Haha jag förstår, en bekant fick ett "hemmagjort" barn efter en granska lång radda med ivf och hon uttryckte det lite som att vara snuvad på ett medlemsskap som hon ändå hade känt var nödvändigt i kampen för barn tidigare, en liten exklusivitet att få barn trots att det inte skulle gå typ. Fast hon var ju glad ändå, men ja hon sa så. :)

• 7feb

Precis sådär

Konstigt hur benägen man är att ställa till det i huvudet på sig själv.

Håll oss uppdaterade om testresultat

• Turitella

Tror det börjar kännas lite bättre nu. Har kommit över den första chocken och sorgen. Men dagarna sniglar sig fram ändå. Kan inte behandlingen börja snart...

• 7feb

Turritella. Hejjar på!

När jag gick på nedregleringen så blev jag ärligt talat tamijfan tokig i humör och väntan, jag bestämde mig för att ta ner en vägg i vårt hus sista veckan innan hormondprutorna. Jag bestämde att fördela jobbet så det skulle vara klart kvällen innan. Det var sjukt tillfredställande att ha en uppgift men synligt förlopp som nedräkning. Jag plockade tegelsten efter tegelsten.

Detta kan man ju tycka var något stort pådrag och alla kanske inte är lika tokiga men kan man tänka sig något liknande ? Något som liksom kräver ett engagemang av dig och som drar dig mot målet?

• moii

Åt skogen :( vilket ju suger. Vi ska pausa lite och sedan kanske köra igen, just nu vill jag helst bara bort från allt.

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF