• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Turitella

Jag vet hur du känner Moii. Totalt jävla skitvärdelöst är det. Och så fruktansvärt orättvist.

Kramar om!

• Turitella

Blääää! Känner mig totalt opepp på den här skiten ikväll. Men imorgon är det dax, så det är väl bara att bita ihop... ????

• Turitella

Vi har jämfört ordinationen vi fått nu med den som resulterade i vår son och de skiljer sig åt i styrka på Gonal-F injektionerna. Varför gör de annorlunda denna gång, när vi lyckades så bra sist. Nu ska jag ta 150 från dag ett och hela behandlingen. Sist började jag med 150, men på dag fyra minskade vi till 112,5 och fortsatte med den dosen. Då plockade de ut 18 ägg. Är inte det ganska bra? Med den högre dosen blir jag rädd för överstimulering. Det är en annan läkare nu än sist, men de borde väl kolla upp min senaste behandling? Borde jag ifrågasätta detta? Vad tror ni?

• 7feb

Hur många ägg blev befruktade av de 18?

Vi tog oxå ut 18 ägg. Minns inte exakt just nu men har för mig att mina doser låg ung som dina om inte lite lägre tom. Bara 5 av mina blev befruktade, tre knappt, ett lite bättre och ett tip top(sonen) de sa då till oss att vi skulle få göra annorlunda vid ett ev nästa ivf. Antingen höja dosen eller ICSI

Jag hade absolut frågat varför man ändrar dosen. Jag blev överstimulerad och svinsjuk, låg 7 dagar i Lund med 8 liter vatten i buken.

• Turitella

9 ägg blev befruktade. Ett av toppkvalitet som resulterade i sonen och två som de ansåg frysdugliga.

Ska ringa idag och fråga.

• Turitella

Jag ska köra på den höga dosen jag fått ordinerad till att börja med. Sen blir det ju blodprov runt dag 6 och ser man att jag svarar väldigt bra så sänker de dosen då.

Minns inte att det var så med sonen, men det är väl bara att lyda.

Hur har era ordinationer sett ut tjejer?

Såg ni Nyhetsmorgon TV 4 i helgen om ofrivillig barnlöshet? Sofia Källgren har tydligen också fått kämpa i många år. Ett av hennes försök slutade i sprucken äggstock och kritiskt tillstånd. Gör mig inte direkt lugnare...

• Turitella

Åhhhh!

Igår tog jag nionde sprutan på 150E Gonal-F. Har känt mig lite halvdålig i slutet på veckan och över helgen, men trott att det bara beror på hormonerna. Lite illamående, kass i magen, huvudvärk och spänd i magen.

Imorse var det dax för UL och blodprov på min klinik. Visade på för höga världen och många äggblåsor. Fan!! Det är ju precis som om jag kände det på mig. Titta vad vi skrev om sist.

Dum som man är så blir man ju helt tom i skallen framför läkaren och alla frågor och funderingar kommer när man kommit hem. Jag vet inte vad värdet var eller hur många blåsor han kunde räkna till. Varför frågade jag inte det?

Jag får i alla fall inte ta några fler sprutor, men ska fortsätta med Synarelasprayen. På onsdag fick jag tid för nytt blodprov och ultraljud. Kan antalet blåsor bara minska?

Nån som har varit med om samma sak? Hoppas, hoppas vi inte behöver avbryta. Jag vill verkligen göra äggplocket nu när vi kommit så långt!!

Har nån av er varit med om överstimulering?

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF