• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Turitella

Hej tjejer!

Har det blivit några syskon här i gruppen ännu? Vi ska till och göra ett första FETförsök denna månad. Är det nån av er som lyckats med det? Vi har två stjärnor i frysen i Falun som vi längtar efter att hämta hem.

• 7feb

Kul med lite liv i tråden! Jag har mot alla odds blivit spontant gravid och går in i v.8 i morgon. En ganska skräckfylld resa med blödningar och oro. Ska få göra vul på fre på vår Ivf klinik. Får se om allt står rätt till, är ganska krass och tänker att det är så mycket som kan vara knas med denna graviditet med tanke på våra odds.

Men innerst inne är jag väldigt lättad över att slippa göra Ivf igen. Har sjunkit in i mig senaste halvåret när vi liksom bestämt att vi skulle göra det igen hur galet slitigt och jobbigt det var.

Turitella- när ska detta ske? Spännande!!!!!

• moii

Grattis alla syskon! Jag är igång och sprutar menopur igen och hoppas hoppas hoppas på samma tur som sista gången vi körde.

Jag är inte hoppfull, och tänker att vi gör 2-3 försök Max och sedan nöjer vi oss om det inte funkar. Jag serd ET som en enorm bonus om det skulle lyckas. , och hoppas så klart men är inte hoppfull.

• Turitella

Vad häftigt 7 feb att ni lyckats på egen hand!! Det är ju helt otroligt! Försök att inte oroa dig och njut. Jag tror på tankens kraft! ❤ Har du gjort VULet?

Heja er moii!! Håll oss uppdaterade hur det går. Man blir så nyfiken. Jag håller alla tummar och tår jag har!

I fredags gjorde vi vårt FET. Jag är så nervös, lycklig, förväntansfull, skräckslagen och glad. Kör med vaginaltabletter morgon och kväll och hoppas, hoppas, hoppas. Inget blod än. När Neo var insatt fick jag en liten blödning som snabbt gick över. Går typ och väntar på den och hoppas det blir lika igen. Men tänk om jag börjar störtblöda. Usch!
    Har testdag 18:e. Dagarna går sååååå långsamt. Man går bara runt och känner efter och hoppas på nåt tecken.

• moii

Jag gjorde ET idag. Ett embryo, precis som förra gången med samma kvalitet, så jag hoppas hoppas hoppas! Har test dag efter 18 dagar jag också, känns mycket jobbigt att vänta!!

• 7feb

Tjoho då är det 18 dagars nedräkning för bägge nu då????

Tyckte ni det var samma som första gången?

Jag har verkligen våndats över att göra Ivf igen, tyckte det var så tufft.

Har inte gjort vul, är sängliggande av illamående. Ska göra UL på fredag hoppas jag. Då v 10.

Håller mina tummar åt er!

• moii

Jag tyckte att det var jobbigare nu än sist, kanske för att jag inte har samma extremt tydliga önskan, för det har jag inte. Jag är glad nu, jag är lycklig men vill gärna ha en bonus som syskon skulle vara. Så jag kanske tycker att det är jobbigare för jag tänker mer på vad jag går igenom än på målet. Låter flummigt kanske

• 7feb

Lite så tänker jag med tror jag Moi.

Vad är skillnaden på ET och FET?

• moii
    7feb skrev 2014-09-10 12:48:41 följande:

Lite så tänker jag med tror jag Moi.

Vad är skillnaden på ET och FET?

FET är väl frozen egg transfer tror jag och ET då bara egg transplant. Jag är inte hundra säker men vad skulle det annars vara?

Vi har aldrig haft något embryo i frysen, så vi har gjort färskförsök varje gång, icsi med tesa. Skulle vara så himla himla skönt om det kunde få fungera nu men av någon anledning har jag fått för mig att det går dåligt.
  • 7feb

Hej! Tillbaka efter ett UL som visade en liten filur.

Skulle få träffa läkare för att diskutera starkare medicin mot illamåendet.

Är helt knäckt över att må så här.

Hur känns det för er som räknar ner?

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF