• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Gulia84

Men va konstigt. Lite av texten försvann.
    Skrev att nu vågar jag nog handla lite till bebisen, känns mer verkligt nu! Vill att det ska va den 7 februari nu! Då är det dax för RUL. Tråkigt att få vänta ända till v20.

//f.d Jupa

• moii

Det är så konstigt att man har någon i magen. det tycker jag verkligen. Min sambo brukar filosofera om att det är så konstigt hur jag förut var som han inuti men så mixtrade några läkare ihop lite grejer, puffade upp embryot och nu har jag inte bara tarmar och sånt utan någon som är där inne och som rör sig och som ska växa upp här och liksom ta plats i soffan och skrika för att den inte vill lägga sig. Som sagt var skumt!

Apropå det där med sparkar och så, jag vaknar ibland av att det känns som tt man åker berg och dal bana och då sparkar den djupt ner mot urinblåsan och jag måste kasta mig upp och gå på toaletten. Men det är en ganska härlig känsla, och det är kanska lustigt att se hur hela magen rör sig emellanåt och att man liksom kan se att magen ändrar form när jag ligger ner.

Häromkvällen testade sambon att lyssna på den i toarulle och faktiskt så hörs det, det trodde jag inte att det skulle. Fast jag vet ju inte säkert att det gör det för jag är inte precis så vig att jag kan lyssna med toarullen ;)

• Julia82

Åh det är fantastiskt mysigt att känna bebisen!!! Sedan vårt RUL känner jag liten varje dag, jag gjorde det några gånger innan också men intalade mig själv att det inte var bebisen då utan tarmar som flyttade sig, bubbel etc. Men efter vi sett bebisen på RULet (och fått känna den rejälaste sparken nånsin under tiden) har jag helt släppt oro och negativa tankar och bara varit lycklig!! Det är så skönt, nu sjunker det in att jag och Adam ska bli föräldrar :) Han har försökt känna sparkar och rörelser hela helgen, men då vill liten inte röra sig alls. Typiskt, men det kommer nog snart!
    Imorse hade bebisen lagt sig på ett skumt sätt, på höger sida stack det upp som en enorm, stenhård bula och resten av magen var nästan platt.. Haha! Såg helt sjukt ut, och vips såg jag hur den flytta iväg igen. Så coolt!!
    Idag ska jag börja packa och röja ur på övervåningen, nu är det dags att renovera. Ett bebisrum, gästrum och myshörna i hallen ska det bli :) Så kul att äntligen komma igång, och att vi snart kommer få användning av våra rum som stått tomma i många år i väntan på barn.

Har ni andra börjat fundera på barnvagnar och sånt kul än?
    Kram

• 7feb

Jag har en riktig vilding till son i magen:) Julia det låter som moderkakan du såg, jag vet såklart inte, men jag trodde hela förra graviditeten att den hårda bulan var sonen men ul visade att det var moderkakan och att det som gjorde att den var som en hård bula ( om det inte var sammandragning) var att han spjärnade emot med fötterna bakom ha ha Om jag ligger på rygg nu så ser jag än sålänge bara moderkakan puta upp. Är i v. 25 nu. I morgon ska jag på förlossnings samtal. Kejsarsnitt eller vaginalt:( Kram på er

• Julia82

Nja, det här var nog bebisen. På RUL sa Bm
    att moderkakan ligger bra placerad bak mot min rygg. Den här "bulan" eller hur man nu ska beskriva det rörde sig från höger till vänster sida innan den la sig tillrätta igen. Tror det kanske var ryggen/rumpan som stack ut lite när han/hon gjorde en volt. Det var kanske just att jag låg ner som gjorde att det syntes och kändes mer :)

• 7feb

Lyx att få känna bebis så tydligt:) jag har moderkaka i framvägg så det är mycket grävande med små tår i midjan på mig:)

• Bouillotta

Hej hej, nu är även jag tillbaka efter en skön veckas solsemester på kanarieöarna. ( fd Fröken fröken)
    Har hunnit gjort RUL innan vi åkte och allt såg ut som det skulle. Men fy, man är ju rätt nervis innan för att något ska vara galet. Det är verkligen med skräckblandad förtjusning man hoppar upp på britsen och sekunderna innan BM bekräftar att allt ser bra ut så håller man både tummarna och andan. Så lättnaden är stor när beskedet kommer att allt ser fint ut. Puuuhhh. Blev framflyttad 1 dag också. 

Hur gick det för dig Julia 82, har du kvar samma BF? Jag har 18/6.

Najje, vilken fin magbild! Följer med spänning fortsättningen....

// f d fröken fröken 

• Julia82

Bouillotta, hoppas ni fick en lika fin vecka på Kanarieöarna som vi fick :) Vart var ni? Vi bodde på ett enormt hotell i lilla Alcala på Teneriffa. Helt underbart!!! Jag blev framflyttad en dag, så bf för mig 19 juni :)

• Bouillotta
    Julia82 skrev 2012-01-30 18:46:40 följande:
    Bouillotta, hoppas ni fick en lika fin vecka på Kanarieöarna som vi fick :) Vart var ni? Vi bodde på ett enormt hotell i lilla Alcala på Teneriffa. Helt underbart!!! Jag blev framflyttad en dag, så bf för mig 19 juni :)
    Vi var på Fuerte Ventura och vädret var bra. Inte superväder men varmt och soligt men omväxlande moln. Väldigt härligt och en stor kontrast till det vi möttes av när vi kom hem igen......brrr rysskyla brrrrFörvånad.

Hihi då ligger vi iallafall väldigt nära i BF. Bara en dags skillnad, men vi får väl se hur det blir i verkligheten...

Jag fick åka till Barnorskan och lyssna på hjärtljuden idag för jag råkade halka igår och ramla omkull. Nojjig som man är så tror man ju direkt det värsta och jag ville få höra att lilla bebisen levde och mådde bra. Och det gjorde denHjärta. Det är alltid väldigt lugnande att verklgien så se eller höra att allt står bra till.

Hur har ni andra det? Hoppas allt är bra!!

Inanna - hur mår du? Det var ett tag sedan du hördes av i tråden....hoppas allt är ok!
  • Gulia84

Bouilotta - När va ni på Fuerteventura? Vi va där 16-23 i Corralejo!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF