• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Bouillotta

Tack tjejer! Ska kolla runt lite också. Ska på fest snart och ska ha en lite tajtare mammaklänning men som också är rätt avslöjande för skarvar och valkar, så det är läge att använda något bra underFlört. Som sagt, tack för tips!

• 7feb

HM har bra och billiga gravid kläder både underkläder och vanliga. Tycker oxå det känns skönt med extra ul i mitt läge hade det varit aktuellt oavsett då jag har moderkakan i vägen just nu för förlossning. Den måste flyttas upp i takt med att han växer annars blir det kejsarsnitt. Kan bli aktuellt med kejsarsnitt för min del ändå för min partiell sfinkterruptur som jag fick vid sonens fl. Ska ha mitt första samtal på to med dr och bm om ev kejsarsnitt. Det blir ett mycket känsloblandat beslut jag måste ta då jag verkligen vill föda vaginalt men vågar inte riskera min kropp igen. Fler som har kejsarsnitt på agendan?

• Inanna Li
    Bouillotta skrev 2012-01-10 20:03:53 följande:
    Inanna, Meeeen så härligt att det äntligen ville sig väl för dig och din manSolig!!! Många grattis! Tror vi hörts av i nån tidigare tråd för FET för något år sedan när vi båda kämpade med stickor och elände, och tänk - nu har vi äntligen lyckats!! Kul kul kul!
    Tack snälla Solig Ja, jag känner igen dig från FET-tråden också! Skönt att vi båda lyckats nu! För mig på försök 7! Kram!
  • Julia82

Hej tjejer! Va kul att läsa era inlägg :) Många pojkar i era magar!! Jag har vart orolig ett par dagar, så idag köpte min man en angelsound och vi fick höra ett litet hjärta slå så fint :) Vilken lycka! Nu ska jag slappna av och sluta oroa mig!
    På tisdag åker vi till Teneriffa för en veckas semester, ska bli underbart skönt!! Hoppas magen hinner bli lite större, men det är nog kört. Nu ser jag mest tjock och pluffsig ut, äri v18 nu.

Kram på er allihop

• Najje79

Julia: Du är säkert jättefin! Vad härligt med semester, ladda med D-vitamin och njuuut!

• Julia82

Tack Najje! Det blir skönt att komma iväg ett tag, ska vila upp mig ordentligt. Bara ta det lugnt, sola, läsa och äta gott ;)

Han köpte den på teknikmagasinet för 350:- tror jag. Jag kollade på babyproffsen men dom hade inget.

Jag kommer inte använda min angelsound mer än nångång då och då. Tror inte att det är bra för det skränar nog på ordentligt i magen, liten därinne blir nog stressad av det misstänker jag. Men skönt att ha hemma om man blir orolig. Jag har vart jättelugn och glad sen vi hörde hjärtat slå så fint igår :)

• sassa79

Nån mer som ska ingå i en studie om järnbehandling ??
    Var hos bm i veckan och hade lågt järnvärde så då ville dom att jag ska vara med i denna studie

• 7feb

Nej vad är det för studie? Hoppas du slipper äta Niferex.

• Najje79
    sassa79 skrev 2012-01-12 20:57:53 följande:
    Nån mer som ska ingå i en studie om järnbehandling ??
    Var hos bm i veckan och hade lågt järnvärde så då ville dom att jag ska vara med i denna studie
    Ska inte vara med i någon studie, men måste börja med järntabletter. vad har du för värde? Mitt låg på 106
    7feb skrev 2012-01-12 21:15:43 följande:
    Nej vad är det för studie? Hoppas du slipper äta Niferex.
    Varför inte Niferex? Jag ska äta det. Har väldigt jobbigt med förstoppning och ville helst undvika dem, men är det något annat man bör veta?
Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF