• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • moii

Niferex kan visst ge både förstoppning och diarré så då kan man varva tabletter har jag fått höra

• 7feb

Niferex är riktigt riktigt jobbiga för magen ät Duroferon, precis samma sak fast mycket snällare mot magen!! Personligen skulle jag vägra Niferex skulle hellre äta kärnvapen rakt upp och ner för att slippa:)

• sassa79
    Najje79 skrev 2012-01-12 21:41:25 följande:
    Ska inte vara med i någon studie, men måste börja med järntabletter. vad har du för värde? Mitt låg på 106
    7feb skrev 2012-01-12 21:15:43 följande:
    Nej vad är det för studie? Hoppas du slipper äta Niferex.
    Varför inte Niferex? Jag ska äta det. Har väldigt jobbigt med förstoppning och ville helst undvika dem, men är det något annat man bör veta?

Mitt värde låg på 104 men då äter jag redan järntabletter
  • 7feb

ASG knappast kärnvapen.... Ipaden dagens ilandsproblem. Rent järn ska det stå ha ha

• Najje79
    7feb skrev 2012-01-13 09:03:22 följande:
    Niferex är riktigt riktigt jobbiga för magen ät Duroferon, precis samma sak fast mycket snällare mot magen!! Personligen skulle jag vägra Niferex skulle hellre äta kärnvapen rakt upp och ner för att slippa:)
    7feb skrev 2012-01-13 12:16:59 följande:
    ASG knappast kärnvapen.... Ipaden dagens ilandsproblem. Rent järn ska det stå ha ha
    JAG DÖR AV SKRATT!!!! Jag tänkte att du var ju kanske liiite dramatisk!!! Hahahahaaaa!

Jag ska prata med min BM om att byta till Duroferon, tack för tipset!
  • Hera78
    7feb skrev 2012-01-13 12:16:59 följande:

HAHAHAHAHA jag missade den felskrivningen, tack för dagens skratt
  • moii

Hahaha kärnvapen låter inte som ett bra alternativ, men ändå så tror jag att det är olika för tex så mår jag skit av bara duoferon. Fick äta dem i samband med op för några år sedan och blev helt konstig i magen!

• BigDreams

Jag hade också hbvärdet 106 på inskrivningen i onsdags. Barnmorskan ville att jag skulle börja med niferex efter en vecka. Har redan problem med magen. Hoppas man inte blir jättedålig!

• 7feb

Ja jag bjuder på den ha ha ha Värt att testa Duroferon om Niferexen inte funkar, jag mådde inte toppen med Duroferonet men tusen gånger bättre än med Niferx.

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF