• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Julia82

Hej tjejer! Nu är jag hemma efter en härlig vecka på Teneriffa! Vi bodde på ett fantastiskt hotell med helpension, och vips växte magen till sig ordentligt ;) Undra varför, hihi! Nu har jag gått upp ca 4 kg sedan jag plussade, tror det är normalt nu i v 20. Imorgon ska vi göra RUL, känns så spännande och nervöst. Tror att jag känt bebisen flera gånger under veckan... Fick en ordentlig puff i magen när jag solat en bra stund och sedan hoppade ner i den svala bassängen. Men jag varje gång jag känt nått sätter en liten dryg röst i min hjärna igång och ifrågasätter allt... Typ, det där var nog bara tarmarna, bubbel i magen etc. Jag kan tydligen inte ta in graviditeten riktigt än!! Fast jag ser själv att magen växt mycket och att jag inte bara ser tjock ut längre... Ska bli underbart att se liten imorgon igen, är bara lite orolig att det ska hitta nått fel. Drömde tom inatt att jag kom dit och inte var gravid alls, jag hade bara blivit fet!! Det blev lite snopet där i drömmen ;)

• 7feb

Skönt med sjukpenning, ger en tid att varva ner innan. Lycka till i morgon på RUL Julia!

• Najje79

Julia: Åh, vad härligt det låter med semester. Såklart är det bebisen som vill ha uppmärksamhet därinne! Lycka till på RUL imorgon.

• Julia82

Nu har vi gjort RUL och allt såg bra ut :) Så lyckliga vi är!!! Bebisen sparkade till som aldrig förr under ul så både jag och bm kände det!! Hihi! Liten va så söt, vred och vände sig, sög på tummen och vinkade. Nu är det bara till att njuta av livet som gravid

• 7feb

Härligt värre Julia! Dags att njuta nu:) Najje vad fiiiin du är!! Galet att det är två där inne!

• Moa Li

Imorgon ska vi kolla på en barnvagn. Blir en begagnad Emmaljunga City, verkar det som nu. Känns lite overkligt att köpa en barnvagn, men ändå väldigt kul. :)

• Gulia84

Nu är man tillbaka efter en vecka i Fuerteventura och några dagar i Åre. Första kvällen jag sitter hemma i soffan och slappar efter städning och veckohandling! Och vad händer då?! Jag känner bebisen för första gången!
    Känns som nån petar inifrån rätt långt ner på magen. Två gånger! Trycker lite lätt med handflatan på det stället och efter en stund känner jag det igen, känns liite i handen oxå! Kärlek!!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF