Gulia84 skrev 2012-01-29 21:13:44 följande:
Men va konstigt. Lite av texten försvann.
Skrev att nu vågar jag nog handla lite till bebisen, känns mer verkligt nu! Vill att det ska va den 7 februari nu! Då är det dax för RUL. Tråkigt att få vänta ända till v20.
//f.d Jupa
Jag skall också på RUL den 7feb =) Ser fram emot det så mycket!
Tänkte tvärtom att "ju senare desto bättre", man ser ju mer och mer för varje vecka

Julia82 skrev 2012-01-30 08:49:43 följande:
Åh det är fantastiskt mysigt att känna bebisen!!! Sedan vårt RUL känner jag liten varje dag, jag gjorde det några gånger innan också men intalade mig själv att det inte var bebisen då utan tarmar som flyttade sig, bubbel etc. Men efter vi sett bebisen på RULet (och fått känna den rejälaste sparken nånsin under tiden) har jag helt släppt oro och negativa tankar och bara varit lycklig!!
Har ni andra börjat fundera på barnvagnar och sånt kul än?
Kram
Åh Julia jag hoppas också att jag kommer känna så. När vi höll på med IVF så kändes det som du blev gravid så oerhört mycket tidigare än jag, men i det här läget är det ju faktiskt inte så långt emellan =)
Bouillotta skrev 2012-01-30 18:11:50 följande:
Hej hej, nu är även jag tillbaka efter en skön veckas solsemester på kanarieöarna. ( fd Fröken fröken)
Har hunnit gjort RUL innan vi åkte och allt såg ut som det skulle. Men fy, man är ju rätt nervis innan för att något ska vara galet. Det är verkligen med skräckblandad förtjusning man hoppar upp på britsen och sekunderna innan BM bekräftar att allt ser bra ut så håller man både tummarna och andan. Så lättnaden är stor när beskedet kommer att allt ser fint ut. Puuuhhh. Blev framflyttad 1 dag också.
Så underbart att se att allt är bra!!! Men det är konstigt att ni blir framflyttade, när jag var på IVF-kliniken för att bekräfta graviditeten så de att mitt datum aldrig skulle ändras hur mycket man än tittade och mätte, eftersom man vet exakt när befruktningen skedde. (Å andra sidan spelar väl inte en dag hit eller dit så mycket roll... Förutom att man själv kommer vara väldigt fixerad på "före och efter" BF

)
Moa Li skrev 2012-02-03 19:09:38 följande:
En fundering - har ni bokat in er till någon föräldragrupp? Hos kvinnohälsan där jag går skulle man ha gjort det senast v. 20+6. Hade tänkt boka in oss, men blev inte så. Är nu i v. 22 och ångrar mig lite.
Finns vattengymna på 1 timme och sedan 1 timmes samtal med bm i grupp med tjejer. Funderar på att gå på detta istället från graviditetsvecka 25. Vad tror ni om det? Hur har ni andra gjort?
Vill ju träffa några blivande lattemorsor sedan, som man kan fika med :)
Kram MoaLi
Jag skall vara med i en mammagrupp tänker jag, om jag känner sig som en alien (förstår verkligen vad ni andra menar) så kan man ju alltid lägga ner det? En IVF-mammagrupp skulle verkligen vara toppen! Kanske skulle annonsera lite här?
Vi har i princip inte shoppat något alls än, lite av samma anledningar som du beskriver
Bouillotta. Njuter verkligen och är lycklig, men tar det lite lugnt - vet ju att ingenting är självklart.
Eftersom "alla" haft barn innan oss så kommer vi kunna få låna en massa saker, det känns bra. Mina kompisar har kommit hem till mig med kassar fulla av gravidkläder, det känns riktigt roligt med en ny garderob! (Tänk att de kommer med gravidkläder till
MIG!!!)
Jag har inte orkat träna något alls sedan vi började med IVF:en. Men jag mår betydligt bättre nu, så i jag
börjar med helt vanlig vattengympa. Det är toppen! Man kan verkligen anpassa träningen efter hur mycket man orkar för dagen. (Ingen annan ser ju vad man håller med heller, ha ha

)
Bara att komma ner i det varma vattnet är superskönt...
Jag har också anmält mig till Magplask och det börjar jag med vecka 29. Har hört av många av mina vänner att det var det bästa under hela graviditeten. Eftersom jag älskar vatten tror jag det kommer passa mig perfekt =) Förhoppningsvis trägffar man några mammor där också! Efter allt vi gått igenom kanske det är lättare att hitta några man bondar med om man kollar på lite olika ställen? Men det är ju såklart väldigt personligt!
Härligt att höra att det går så bra för alla som skrivit här nu!
Stor kram!