• Anonym

Jag ångrar mina barn

Ja, jag ångrar faktiskt mina barn. Jag orkar inte en enda sekund till! Min stora är 2år och 3 månader, min lilla är snart ett halvår.
    Stora har varit enormt krävande från dag 1. Har aldrig sovit själv, kan fortfarande inte ens sova middag om vi inte ligger bredvid... Alltså, vaknar ca fem minuter efter att vi går ur sängen. Har varit vansinnigt trotsig över ett halvår nu, det började strax innan syskonet kom och naturligtvis blev det värre då (vilket ju är helt i sin ordning.)

Tvååringen är så elak mot bebisen HELA TIDEN. Slåss, sparkas, kastar grejer, tar leksaker, nyps osvosv... Jag är såklart med så fort lillan är på golvet eller så men det är så otroligt påfrestande. 

Lillan är egentligen ingen krävande bebis alls, men är förstås enormt närhetskrävande så hon bor i selen. Tack gode gud för selen!! Men jag är SÅ TRÖTT, visst är den ergonomisk men det är likförbaskat tungt när man bär minst 10 timmar per dag....

Och jag då? Jo, tinnitus, ätstörningar, förmodligen borderline. Jag orkar inte mer. Jag skriker, gapar, svär och tar för hårt i tvååringen. Jag har testat allt... Jag har ignoretat (dock inte sparkar, slag osv), avlett, blivit vansinnig, ställt in på rummet och förklarat att MAN FÅR INTE SLÅSS! Jag tar undan leksaker om ha  kastar och bankar, slår han lillan går jag iväg med henne... Men inget hjälper.

Ja, vi har avlastning. Ja, storebror får enormt mycket uppmärksamhet och egentid med båda oss föräldrar. Ja, vi är ute och leker och försöker åka till öppna förskolan åtminstone en dag i veckan. Dock är ju alla "stora" barn på förskolan även om de har småsyskon, så det finns inte många att leka med.
     Tanken är att börja på förskolan i januari.

Men vad gör man?! JAG BLIR KOMPLETT GALEN!! Det GÅR inte att sysselsätta, avleda osvosv för han är bara nöjd i nån minut. Sedan ska det kastas grejer eller på annat vis förstöra... Är det verkligen normalt för en tvååring att hålla på så här HELA tiden?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-16 06:49
    Jag älskar mina barn till månen och tillbaka! Jag skulle göra precis vad som helst för dom, och självklart ångrar jag dom INTE!
    Jag har fått en tid hos en psykolog via BVC. Ang dagisplats tar jag det därifrån, efter vad psykologen säger.

Ska försöka ta mig i kragen och gå till läkare för medicinering.
    Försöker prata med min man men jag når inte fram överhuvudtaget.... Han blir bara arg och provocerad när jag säger att jag är trött.

• Svar på tråden Jag ångrar mina barn
  • Anonym (Chockad!!!)

Jag tycker du ska sluta skylla på dina barn och istället titta på vad det är som DU GÖR FEL! För det är DITT FEL att det är som det är!

Det första felet du gjort är ju antagligen att du skaffade ett barn till när du redan tyckte det var jobbigt med ett barn... Och det verkar ju inte precis som att ditt första barn var redo att få ett syskon...

"Jag skriker, gapar, svär och tar för hårt i tvååringen"  Ja, det är ju JÄTTEKONSTIGT att din tvååring då "Slåss, sparkas, kastar grejer, tar leksaker, nyps osvosv"
    Vet du inte vad FÖREGÅ MED GOTT EXEMPEL ÄR?

Bara så du vet så känner dina barn antagligen av att du ångrar dem! FY!!!!! De har inte bett om att få bli till Gråter

Nej fy! Jag hoppas verkligen du tar dig i kragen. Man blir ju rädd och orolig när föräldrar tänker som du gör om dina barn Rynkar på näsan

Det är ingen dans på rosor att vara förälder, men det vet väl alla! 

• Anonym (Sök hjälp)
    Anonym (m) skrev 2011-09-15 12:35:38 följande:
    Gå in på www.annawahlgren.com/forum/viewforum.php?f=8

och klistra in din fråga där istället så lovar jag att du kommer få konkret hjälp. Mycket bättre än FL

Lycka till

Åh nej, inte Anna Wahlgren. Hon är duktig på att kränka barn och förbise deras behov. Nej nej nej.
  • Anonym (VERKLIGEN)
    Anonym (undrar) skrev 2011-09-15 10:04:36 följande:
    Tycker inte att det är konstigt att man undrar, när man skriver som TS. Tycker däremot att det är orättvist mot båda barnen att ha fattat det beslutet på de grunder hon stod på från början.

• LillaJag06

Hejsan!

Bara läst din ts. Du kan nog få hjälp hos en psykolog eller få hjälp med olika terapiformer för dig och barnen men då måste du vara villig till att ta hjälpen. Det är synd att du känner så här men jag tror verkligen att det kan bli bättre bara du får rätt hjälp. På FL kan man få råd och tips men du behöver hjälp utav en person som kan detta och kan sköta detta professionellt

Lycka till kära du 

• 3 barns mamma84

Alla vi föräldrar kan känna så men inte att man ångrar sina barn.
    Men bor du ensam ts ?
    Du borde ha en paus från barnen och unna dig själv ett tag bara några timmar om du skulle ha möjlighet.

Jag vet hur jobbigt det är jag har själv en trottsig tjej på 6år och en monstertrottig pojk på 3år och en urgullig nyfiken pojk på 9 mån men jag har en sambo som hjälper mig.
    Jag har en svärmor som hjälper mig och jag kan alltid lämna hemmet om jag skulle vilja men jag vill inte då jag tar konflikterna och vissar att det är vi eller jag som bestämmer.
    Dom har alltid rätt att säga och tycka men det är inte barnen som ska ta över makten.       

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ trebarnsmamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84
    LillaJag06 skrev 2011-09-15 13:20:49 följande:
    Hejsan!

Bara läst din ts. Du kan nog få hjälp hos en psykolog eller få hjälp med olika terapiformer för dig och barnen men då måste du vara villig till att ta hjälpen. Det är synd att du känner så här men jag tror verkligen att det kan bli bättre bara du får rätt hjälp. På FL kan man få råd och tips men du behöver hjälp utav en person som kan detta och kan sköta detta professionellt

Lycka till kära du 
    soc blir inkopplad då .
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ trebarnsmamma84.bloggagratis.se/
  • Anonym (mammal till 2)

Sager bara en sak: DAGIS!!!!! Kan den storre ga pa dagis sa forandras allt. Det far busa av sig och ha kul (kanske inte sa kul med mamma och bebis hemma, da borjar nog vilken 2 -3 aring som helst ga pa vaggarna! Ni behover en paus. Helt normalt, aven om din tvaaring ar kravande. Har en som ar 2.6 och en pa 6 man.....och har kan jag latt saga att det ar dagis som raddar situationen! VARMT REKOMENDERAT!

Kom ihag att allt som du gar igenom just nu kommer snart andras - TILL DET BATTRE! Det kommer inte vara sahar foralltid! Men forsok fa in den aldre pa dagis sa fort som mojligt! 

• Maxbox

Varför inte börja på dagis redan nu, om möjligt, för storasyskonet? Ammar du? Tänkte i så fall tipsa om att låta storasyskonet komma och mysa intill dig/er samtidigt för att få känna att han inte "stöts bort".

Jag vet inte hur normalt beteendet hos 2-åringen är. Det är klart att det är tufft att få syskon, men hur ett "normalt" reaktionsmönster ser ut vet jag inte. Kanske handlar det om mer än bara syskonet? Tycker absolut att ni ska söka hjälp - för förhoppningsvis är det en kortare övergående period.

• Anonym (Döm inte)

Man ska inte döma andra innan man levt i deras verklighet.

Jag förstår att du har det tufft och mår dåligt. Tala med din BM på BVC och berätta hur du har det. Kanske finns det bra hjälp att få. Samt be pappan ta mer ansvar och ta hjälp av släktingar och vänner.

Hoppas att det ordnar sig!!!

• Anonym (Bordeline mamma)

Kolla om stora barnet kan börja på dagis tidigare.
    Sen om du tror att du har Borderline så borde du absolut söka hjälp snartast möjligt.
    Jag har den diagnosen och vet hur fucked up man kan vara, men jag har medicin mot det nu och den hjälper väldigt bra, jag håller mig på en jämn nivå.

Min kille var otroligt jobbig som liten,aldrig nöjd, kunde inte leka själv, man var tvungen att vara med honom hela tiden, han svor, slogs, kasta grejer och sparkades. Gjorde illa sin syster, klippte henna i örat till och med, med en nagelsax en gång=(, även problem med att sova själv, vi var alltid tvugna att ligga bredvid.  Han har ADHD med betoning på hyperaktivitet, en beteendestörning och vissa drag av autism.

Nu menar jag inte att ditt barn har det, men jag har varit i samma situation och förstår dig!!!

Hoppas bara att det kommer ordna sig för dig och barnen och att du får hjälp.

Många styrkekramar=) 

Svar på tråden Jag ångrar mina barn