• Anonym

Jag ångrar mina barn

Ja, jag ångrar faktiskt mina barn. Jag orkar inte en enda sekund till! Min stora är 2år och 3 månader, min lilla är snart ett halvår.
    Stora har varit enormt krävande från dag 1. Har aldrig sovit själv, kan fortfarande inte ens sova middag om vi inte ligger bredvid... Alltså, vaknar ca fem minuter efter att vi går ur sängen. Har varit vansinnigt trotsig över ett halvår nu, det började strax innan syskonet kom och naturligtvis blev det värre då (vilket ju är helt i sin ordning.)

Tvååringen är så elak mot bebisen HELA TIDEN. Slåss, sparkas, kastar grejer, tar leksaker, nyps osvosv... Jag är såklart med så fort lillan är på golvet eller så men det är så otroligt påfrestande. 

Lillan är egentligen ingen krävande bebis alls, men är förstås enormt närhetskrävande så hon bor i selen. Tack gode gud för selen!! Men jag är SÅ TRÖTT, visst är den ergonomisk men det är likförbaskat tungt när man bär minst 10 timmar per dag....

Och jag då? Jo, tinnitus, ätstörningar, förmodligen borderline. Jag orkar inte mer. Jag skriker, gapar, svär och tar för hårt i tvååringen. Jag har testat allt... Jag har ignoretat (dock inte sparkar, slag osv), avlett, blivit vansinnig, ställt in på rummet och förklarat att MAN FÅR INTE SLÅSS! Jag tar undan leksaker om ha  kastar och bankar, slår han lillan går jag iväg med henne... Men inget hjälper.

Ja, vi har avlastning. Ja, storebror får enormt mycket uppmärksamhet och egentid med båda oss föräldrar. Ja, vi är ute och leker och försöker åka till öppna förskolan åtminstone en dag i veckan. Dock är ju alla "stora" barn på förskolan även om de har småsyskon, så det finns inte många att leka med.
     Tanken är att börja på förskolan i januari.

Men vad gör man?! JAG BLIR KOMPLETT GALEN!! Det GÅR inte att sysselsätta, avleda osvosv för han är bara nöjd i nån minut. Sedan ska det kastas grejer eller på annat vis förstöra... Är det verkligen normalt för en tvååring att hålla på så här HELA tiden?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-16 06:49
    Jag älskar mina barn till månen och tillbaka! Jag skulle göra precis vad som helst för dom, och självklart ångrar jag dom INTE!
    Jag har fått en tid hos en psykolog via BVC. Ang dagisplats tar jag det därifrån, efter vad psykologen säger.

Ska försöka ta mig i kragen och gå till läkare för medicinering.
    Försöker prata med min man men jag når inte fram överhuvudtaget.... Han blir bara arg och provocerad när jag säger att jag är trött.

• Svar på tråden Jag ångrar mina barn
  • Anonym (undrar)

Om du kände att du redan vid första barnet kände att det var för krävande, varför skaffade du då ett till??

• Anonym
    Anonym (undrar) skrev 2011-09-15 09:56:25 följande:
    Om du kände att du redan vid första barnet kände att det var för krävande, varför skaffade du då ett till??
    Varför sparka en liggande hund liksom? Alltid lätt att vara efterklok...
  • tessum
    Anonym (undrar) skrev 2011-09-15 09:56:25 följande:
    Men vilken taskig fråga. TS har redan 2 barn, det kanske är lite sent att börja fundera på varför de skaffade nummer två.
  • Anonym

Nummer två var inte planerad, jag bytte preventivmedel då och uppenbarligen blev det en skarv i skyddet trots att det inte skulle bli så. Nu vet ni det. Det är 21 månader mellan mina barn.

• Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2011-09-15 09:58:41 följande:
    Varför sparka en liggande hund liksom? Alltid lätt att vara efterklok...

Sparkar inte. Det var min första tanke, eftersom hon uppenbarligen redan då var trött och uppgiven.
    Anonym skrev 2011-09-15 10:00:51 följande:
    Nummer två var inte planerad, jag bytte preventivmedel då och uppenbarligen blev det en skarv i skyddet trots att det inte skulle bli så. Nu vet ni det. Det är 21 månader mellan mina barn.

Varför inte abort? 

• Anonym (Sök hjälp)

Sök hjälp, NU. Inte för barnen utan för dig. Har du kontakter inom psykiatrin så hör av dig dit. Omgående.

Du behöver hjälp att hantera allt detta. Eftersom du har vissa svårigheter och förmodligen inte så stresstolerant måste du få hjälp i detta så att du inte går under, går för långt.

Hans beteende kan vara ett symptom på stämningen hemma. Så börja med dig sjävl så att du orkar hantera hans beteende. Lycka till.  

• Anonym (123)

Detta är varför jag väntade med ett syskon till min son. Det kommer att vara 3 år och 9 månader mellan mina barn. Jag har redan haft den värsta trotsen med 3-åringen och han är harmonisk och med på noterna om allt som händer här hemma.

En 2-åring... ja hjälp... du har en viktig roll i hans liv nu där du måste försöka rycka tag i dig själv och göra vad som är rätt för honom, annars kommer du får tusen gånger värre tillbaka sen. Och ja, det är normalt för en 2-åring att hålla på så hela tiden. Därför är det viktigt att vara närvarande som förälder och ha tid till sitt barn.

Finns pappan med i bilden? Får du någon avlastning? Egentid? Sova? Det är ju så många faktorer som spelar in för att man ska må bra och orka med sina barn.

• Anonym

Försök få in den stora tidigare på förskolan . Han kanske behöver mer aktivitet. På det sätt får du vila mer hemma med den lilla. Tänk på dig själv med . Det är viktigt att du äter annars får du ingen ork.

• Anonym (undrar)
    tessum skrev 2011-09-15 09:59:02 följande:
    Men vilken taskig fråga. TS har redan 2 barn, det kanske är lite sent att börja fundera på varför de skaffade nummer två.
    Tycker inte att det är konstigt att man undrar, när man skriver som TS. Tycker däremot att det är orättvist mot båda barnen att ha fattat det beslutet på de grunder hon stod på från början.

• sandra04

Mat , sömn och avlastning för dig är viktigt. Tänk på det.

Svar på tråden Jag ångrar mina barn