• Together90

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Soffiie skrev 2011-12-30 09:01:20 följande:
    jag  hade missfall den 22 nov och har inte fått mensen efter det så har ingen aning om va dmin kropp gör

I vilken vecka? jag fick positivt på testen ungefär 9 veckor efter mitt missfall..
    http://ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • MissMollis
    mamma Linder skrev 2011-12-30 08:20:57 följande:
    Sjukt jävla besviken, rosa flytning på bim-1 Gråter
    Fattar inte vad felet är?
    Barn 1 jag var 19 år oplanerad
    Barn 2 jag var 24 år oplanerad
    Barn 3 jag var 28 år första försöket
    Barn 4 jag var 34 år första försöket

nu slutade med cerazette juni -10, blev gravid maj -11, Ma juni -11, skrapades augusti -11. Det är femte försöket efter Ma. Varför går det inte?????

Aaa man blir rätt knäckt när det aldrig tar sig ordentligt... Men det känns lite som att folk som äter ppiller antingen lyckas på första direkt efter men annars verkar det kunna ta tid.. Ja har blivit på smällen 2 ggr direkt efter pillerstopp, abort på ena(flera år sen) o mf på det andra så nu har det snart gått 1 år sedan det mf:t o har haft ett till på vägen.. Man blir sjuuukt trött på detta alltså blä :)

Men men man får bita ihop o inte ge sig o försöka tänka positivt :)

kram till dig!
  • livetimagen

ja, jag har sett folk prata om "spökstreck", vad innebär det egentligen? eftersom detta strecket är så tunt, skulle det kankse vara ett sånt spökstreck då?

• sweasmamma
    livetimagen skrev 2011-12-30 08:59:53 följande:

hjälp!
     Finns där en skugga till ett streck eller inbillar jag mig?

ser ut som skugga. ta ett nytt
  • Together90
    Soffiie skrev 2011-12-30 09:04:19 följande:
    i v 7+3 men jag har fått negativa i mellan dessa så jag tror inte det är gammalt

Mm men det trodde jag också, alltså att jag hade fått negativa men grejen var att när man testar för att det ska vara negativt och inte positivt då tittar man inte lika noga och analyserar inte testen.. 
    Har du tagit blodprov däremot och får svar att ditt HCG är nere på lågt.. men annars kan det vara rest, jag fick dock MA 9+0 ungefär..  
    http://ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • ellabella04
    mamma Linder skrev 2011-12-30 08:20:57 följande:
    Sjukt jävla besviken, rosa flytning på bim-1 Gråter
    Fattar inte vad felet är?
    Barn 1 jag var 19 år oplanerad
    Barn 2 jag var 24 år oplanerad
    Barn 3 jag var 28 år första försöket
    Barn 4 jag var 34 år första försöket

nu slutade med cerazette juni -10, blev gravid maj -11, Ma juni -11, skrapades augusti -11. Det är femte försöket efter Ma. Varför går det inte?????

Inte fullt lika många försök behövde vi för att bli gravida med kommande fyra men kämpigare var det allt.

Nr 1 26 år första försöket
    Nr 2 28 år första försöket
    Nr 3 32 år (hade nog en sk kemisk grav men blev sen gravid på andra försöket) 

Och nu nummer fyra började vi försöka augusti 2010 när jag var 34 år. Blev gravid på andra försöket Ma i oktober skrapades . Gravid igen i april 2011, Ma i maj och fick tablett för att få ut. Gravida igen i augusti eftrer seeeega hormoner som inte ville gå ur kroppen. Men nu sitter det där det ska.  

• Soffiie
    Together90 skrev 2011-12-30 09:07:41 följande:
    Mm men det trodde jag också, alltså att jag hade fått negativa men grejen var att när man testar för att det ska vara negativt och inte positivt då tittar man inte lika noga och analyserar inte testen.. 
    Har du tagit blodprov däremot och får svar att ditt HCG är nere på lågt.. men annars kan det vara rest, jag fick dock MA 9+0 ungefär..  
    nej jag tog ett blodprov då när ja var på akuten den 18e nov då konstaterades de jag hade tom hinnsäck så då togs hcg då hade ja 7690 i hcg men sen togs inget mer jag fick gå till gyn den 24 och då hade allt kommit ut spg han på ultraljudet..
    jagska tillbaxs på måndag till gyn på efterkontroll hoppas få mer klarhet då vad kroppen håller på med,,

jag har testat så mycket och analyserat och kollat och i lus och inte och ja alla vinklar och jag har haft helt blanka flera dagar typ 2 veckor sen nu dessa så jag tror inners inne det inte är från gamla
  • sweasmamma
    Jennie83 skrev 2011-12-30 09:22:32 följande:
    timrasmus kolla fifflade med bilden Glad

man ser man ser )
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester