• V79

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Carmant85, jo jag tycker också att det verkligen borde vara nått. Man kastas mellan hopp och förtvivlan om vart annat, tog på kvälls sidan ett som såg ljust rosa ut men ytterst svagt, kollade sedan runt midnatt och då gick det inte avgöra ifall det var ljustrosa eller skugggrått:( Ska hålla nere mitt vatten intag ett tag nu så få jag kolla när jag vaknar igen men det är säkert lika eller blankt. Tänkte inte kolla med cb innan bim-1 tidigast... Få se om jag klarar det.

• V79

Myrtel, du får ta ett nytt för säkerhetsskull, men jag tror att chansen/risken är liten att du är gravid som tur är ifall du inte vill bli gravid. Men det är klart risken finns ju trotts allt ifall man haft sex, min sista kom till på endast ett sextillfälle:)

• myrtel87

Jag får göra de, de känns lite för tätt på när lillen bara är 4 mån, har en på 3 år oxå så de är full fart ändå :)

• Hoppaspåfler

Lämnar tråden ett tag...

Testet är gjort och det finns inget streck.. pyret är inte kvar 

Tänk om jag kunde förstå varför. Sitter i soffan, kl visar 05.08  På insidan av min bröstkorg så vibrerar det, jag hade nog mer tro och hopp kvar i mig än jag själv förstod. Vill inte börja gråta. Gjorde vi fel som berättade för de stora barnen? Nej det tycker jag inte. de har varit ett otroligt stöd dessa 2 dagarna som varit i ovisshet då jag började blöda. De har hjälp mig här hemma. Kramats o funnits för mig när jag varit mellan hopp o förtvivlan. mellantösen som snart fyller 18 hade varit i Gbg igår och kom hem med en liten present för att pigga upp, jag blev så glad. Största tösen har lyssnat när jag har behövt älta om o om igen utan att tröttna. Mannen har varit den starka som fått mig att inte tappa hoppet.

Men nu är det som det är och jag måste lite på att det kommer lyckas någongång igen..

http://blogg.alltforforaldrar.se/uddevallamamman/
  • sweasmamma
    Hoppaspåfler skrev 2011-12-31 05:20:30 följande:
    Lämnar tråden ett tag...

Testet är gjort och det finns inget streck.. pyret är inte kvar 

Tänk om jag kunde förstå varför. Sitter i soffan, kl visar 05.08  På insidan av min bröstkorg så vibrerar det, jag hade nog mer tro och hopp kvar i mig än jag själv förstod. Vill inte börja gråta. Gjorde vi fel som berättade för de stora barnen? Nej det tycker jag inte. de har varit ett otroligt stöd dessa 2 dagarna som varit i ovisshet då jag började blöda. De har hjälp mig här hemma. Kramats o funnits för mig när jag varit mellan hopp o förtvivlan. mellantösen som snart fyller 18 hade varit i Gbg igår och kom hem med en liten present för att pigga upp, jag blev så glad. Största tösen har lyssnat när jag har behövt älta om o om igen utan att tröttna. Mannen har varit den starka som fått mig att inte tappa hoppet.

Men nu är det som det är och jag måste lite på att det kommer lyckas någongång igen..

stor kram 
  • bojji07
    alexander2011 skrev 2011-12-31 00:20:07 följande:
    efter man har fått positivt på ex älstickan så sker det att ägget släpper ca 12-48 timmar EFTERÅT. då brukar jag oxå få ont i tuttarna,ryggen o magen (om jag fattat rätt)
    Trots att man får positivt på äl stickan så behöver det inte betyda att ägget släpper. Utan kroppen gör sig iordning för en äl lossning. Det enda säkra sättet är att tempa eller kolla med gyn att äl verkligen skett.  Så trots positivt besked på äl sticka, alla symptom mm så är det alltså inte säkert att det sista med att ägget släppt inträffat.
    Älskar mina barn ♂-91 ♂-07 ♀-09 & ♀ -11
  • bojji07
    myrtel87 skrev 2011-12-31 00:50:03 följande:
    Jag va lite osäker på om ja är gravid eller inte, de är så här jag o min sambo har haft sex 1 gång sen sonen föddes för 4 mån, mensen har inte kommit igång men vi va försiktiga skottet kom utan för så att säga :P för ett par dagar sedan började jag få ont i magen typ svaga mens smärtor, tog ett test visade inget förens 25 min efter (ett 30 min test) ett mkt svagt streck knappt synligt förens efter typ 50 min :P samma dag tog jag ett clearblue digital där är ju klara besked o de stod ej gravid! Va ska jag tro på :S ska jag köpa ytterligare test? va tror ni?
    Ammar du sonen?
    Tycker du ska ta ett nytt test om några dagar men jag tvivlar på att du är gravid. Kroppen arbetar kanske för att få igång äl och mens igen bara...
    Älskar mina barn ♂-91 ♂-07 ♀-09 & ♀ -11
  • Lövet22

Stora familjen jag blir så ledsen för din skull . Jag tittat på alla test jag hittat som du tagit och jag tror inte det var positivt ( kolla mina spök i min press ). Blir GALEN på cb. Deras spök gör många ledsna. De borde göra om testen så det inte blir massa missförståd. Kram

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester