• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

bojji07 skrev 2011-12-31 08:51:58 följande:
    Trots att man får positivt på äl stickan så behöver det inte betyda att ägget släpper. Utan kroppen gör sig iordning för en äl lossning. Det enda säkra sättet är att tempa eller kolla med gyn att äl verkligen skett.  Så trots positivt besked på äl sticka, alla symptom mm så är det alltså inte säkert att det sista med att ägget släppt inträffat.
    ok? det hade jag inte en aning om, bebisverkstad är verkligen en hel vetenskap
  • Skrutt 83

Carmat: tycker mig se något på nedersta bilden på testlagret. Så konstigt att det inte blir starkare nu, tycker du ska kontakta BM å få ta blodpropp eller vul eftersom mensen är sen men det inte blir nå tydligt plus..

• alexander2011
    Skrutt 83 skrev 2011-12-31 10:09:05 följande:
    Carmat: tycker mig se något på nedersta bilden på testlagret. Så konstigt att det inte blir starkare nu, tycker du ska kontakta BM å få ta blodpropp eller vul eftersom mensen är sen men det inte blir nå tydligt plus..

jag ska till bm nästa vecka så det får de nog göra. jag ser sträck oxå vilket får mig att hoppas IGEN. jobbigt det är.
  • Together90
    bojji07 skrev 2011-12-31 08:51:58 följande:
    Trots att man får positivt på äl stickan så behöver det inte betyda att ägget släpper. Utan kroppen gör sig iordning för en äl lossning. Det enda säkra sättet är att tempa eller kolla med gyn att äl verkligen skett.  Så trots positivt besked på äl sticka, alla symptom mm så är det alltså inte säkert att det sista med att ägget släppt inträffat.

Vadå? Hur kan man veta att ägget släppte då? SÅ man kanske inte ens har ägglossninga lls trots positiva test och molande värk och mens osv.
    :( Så måste man gå till gyn varje gång för att se att ägget släppt? :(  
    http://ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Lövet22

Ta tempen varje dag, samma tid. Blir det temphöjning så har du haft äl. Lätt att kolla.

• lillabambi
    Lövet22 skrev 2011-12-31 10:23:52 följande:
    Ta tempen varje dag, samma tid. Blir det temphöjning så har du haft äl. Lätt att kolla.
    men då har man ju haft äl redan så hur ska man veta? haha trög 
  • Lindis1974

Det där med temp stämmer långt från på alla. Jag har konstant samma temp. Ligger alltid ganska högt runt 37,3
    Det enda säkra sättet är att gå till Gyn och kolla. Det allra vanligare är att det släpper men det kan hoppa över någon gång.

Gott slut att tjejer. Hoppas på många plus under 2012.

• Lövet22

Ta både äl test och ta tempen. Då har du koll på läget. Glöm inte att ha sex bara. Det är liksom det viktigaste . Har man sex varannan dag och har koll på temp och äl test så kan man nog inte göra mer än att hoppas.Sen är det nog inte ovanligt att det tar mellan 9 mån till ett år innan man blir gravid.

• Lövet22

Jag tror på det med att ta tempen. Men det är viktigt att man tar tempen det första man gör varje morgon innan man gått ur sängen. Alltid samma tid och helst i munnen under tungan.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester