Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Någon som ser något eller är det önsketänkande?
jag ser absolut ett svagt streck
Hej!
jag har inte personligen varit med om just detta MEN jag vet att hcg hormonerna kan variera från dag till dag i början och vara väldigt känsligt i hur mycket du druckit och hur länge du hållit dig. Jag vet också att en del har högre halter hormon om kväll och andra dag så jag skulle vilja försöka säga att inte oroa dig alltför mycket utan låt det gå ett par dagar till och testa igen, hcg fördubblar normalt varannan till var tredje dag i början❤️ jag ser även en ökning mellan första och sista testet så skulle inte oroat mig för mycket :)
varmt grattis till graviditeten🥰
Hur har det gått idag? Testat?❤️
Vad tror ni? Jag tycker mig ana något otroligt svagt men jag vet inte. Testade med clearblue early, dagen efter tog jag ett clearblue med veckoindikator som visade inte gravid.
På det första testet (det på bilden) uppkom en tunn, blå linje (alltså positivt, tror jag) efter den angivna tiden, men då kan man ju inte lita på det helt eftersom det uppkom efter den tid man ska gå efter. Men kan ju vara så att det är supertidigt och därför inte visar än.
Jag går på p-piller men missade att ta två piller så därför testar jag nu. Har därför ingen aning om det är för tidigt att testa eller ej.
Jag tycker det ser negativt ut!
Klartsomvatten skrev 2023-02-20 08:48:14 följande:
Vad tror ni? Jag tycker mig ana något otroligt svagt men jag vet inte. Testade med clearblue early, dagen efter tog jag ett clearblue med veckoindikator som visade inte gravid.
På det första testet (det på bilden) uppkom en tunn, blå linje (alltså positivt, tror jag) efter den angivna tiden, men då kan man ju inte lita på det helt eftersom det uppkom efter den tid man ska gå efter. Men kan ju vara så att det är supertidigt och därför inte visar än.
Jag går på p-piller men missade att ta två piller så därför testar jag nu. Har därför ingen aning om det är för tidigt att testa eller ej.
Hur har det gått idag? Testat?❤️
Tack för ditt tidigare svar! det gav mig lite hopp i all förtvivlan. Jag vågade mig på att testa igen nu imorse och det är absolut starkare, så jag försöker hålla mig optimistisk att det kanske är på rätt spår nu ändå och att kroppen/testen lyckades spela mig något spratt.
Det i mitten är från igår em, och det nedersta nu på morgonen. Testade även ett väldigt starkt plus med Clear Blue! :)
Men så härligt!!! Grattis igen och lycka till ❤️ lita på kroppen och att allt är bra nu
Tack för ditt tidigare svar! det gav mig lite hopp i all förtvivlan. Jag vågade mig på att testa igen nu imorse och det är absolut starkare, så jag försöker hålla mig optimistisk att det kanske är på rätt spår nu ändå och att kroppen/testen lyckades spela mig något spratt.
Det i mitten är från igår em, och det nedersta nu på morgonen. Testade även ett väldigt starkt plus med Clear Blue! :)