• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

MarieJonsson skrev 2023-02-20 09:43:41 följande:

Tack för ditt tidigare svar! det gav mig lite hopp i all förtvivlan. Jag vågade mig på att testa igen nu imorse och det är absolut starkare, så jag försöker hålla mig optimistisk att det kanske är på rätt spår nu ändå och att kroppen/testen lyckades spela mig något spratt. 

Det i mitten är från igår em, och det nedersta nu på morgonen. Testade även ett väldigt starkt plus med Clear Blue! :)

Grattis !! 
  • Cashili33
    Klartsomvatten skrev 2023-02-20 08:48:14 följande:

Vad tror ni? Jag tycker mig ana något otroligt svagt men jag vet inte. Testade med clearblue early, dagen efter tog jag ett clearblue med veckoindikator som visade inte gravid.

På det första testet (det på bilden) uppkom en tunn, blå linje (alltså positivt, tror jag) efter den angivna tiden, men då kan man ju inte lita på det helt eftersom det uppkom efter den tid man ska gå efter. Men kan ju vara så att det är supertidigt och därför inte visar än.

Jag går på p-piller men missade att ta två piller så därför testar jag nu. Har därför ingen aning om det är för tidigt att testa eller ej. 

Negativt 
    CB get typ alltid streck efter testtiden 
  • Elisabeth83

Tycker alltid jag får dessa svaga test med RFSU. Är det bara jag som
    inbillar moh? Ett test är taget efter 1 min och det andra efter ca 10.

• Elisabeth83

Grattis! ❤️

MarieJonsson skrev 2023-02-20 09:43:41 följande:

Tack för ditt tidigare svar! det gav mig lite hopp i all förtvivlan. Jag vågade mig på att testa igen nu imorse och det är absolut starkare, så jag försöker hålla mig optimistisk att det kanske är på rätt spår nu ändå och att kroppen/testen lyckades spela mig något spratt. 

Det i mitten är från igår em, och det nedersta nu på morgonen. Testade även ett väldigt starkt plus med Clear Blue! :)

• MarieJonsson

Jag tycker att de gånger jag har anat någon liten skugga med RFSU så torkar det alltid bort helt de gånger det har varit negativt. Stora skillnaden för mig i alla fall var att den ?lilla skuggan? hängde kvar även någon timme efter sen när det väl var positivt. 

Vet du vilken dag från ägglossning du är i?

Elisabeth83 skrev 2023-02-20 19:00:56 följande:
    Tycker alltid jag får dessa svaga test med RFSU. Är det bara jag som
    inbillar moh? Ett test är taget efter 1 min och det andra efter ca 10.

• Hawaiipizza

Har jag "testögon" eller ser ni också ett ytterst svagt streck på detta? ÄL+8 , vet att det är tidigt men jag har noll självkontroll Oskyldig

• Sanlin90
    Hawaiipizza skrev 2023-02-22 23:00:12 följande:

Har jag "testögon" eller ser ni också ett ytterst svagt streck på detta? ÄL+8 , vet att det är tidigt men jag har noll självkontroll Oskyldig

Ser något svagt!!
  • Isabell567

Hej! Jag hoppar in här med. behöver eran hjälp.
    Idag ska jag egentligen få min mens och igår var jag bim-1. Igår tog jag CBs 6 dagar tidiga test, där det ska bli två streck. Det blev ett väldigt svagt svagt blått streck. Tog det på kvällen och jag hade även druckit en del vatten och hade kissat bara 1-2 timmar innan jag tog testet men kunde inte hålla mig. Det visade iallafall ett väldigt svagt svagt streck. Tog nu ett till test nu på morgonen fast ett digitalt test, CB det med. Där det ska stå gravid eller inte gravid. Det är också ett tidigt test stod det på förpackningen. Ville ta ett nytt med morgonurinen men det visade ?inte gravid?. Någon som har varit med om samma? Hur ska jag tolka testen? Eller kan det vara för tidigt att testa? 

vad tror ni om bilden? är det en supersvagt streck eller är jag knäpp 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester