• Nommsan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Va säger ni om detta? 
    Blött och tort

• SaandraR
    Nommsan skrev 2023-07-10 22:23:52 följande:

Va säger ni om detta? 
    Blött och tort

Ser ett streck :)
  • Lillablåvalen

Jag behöver hjälp att tänka. Har tagit två testet från clear blue testa tidigt. Båda testerna har sett ut som bilden. Tog sedan ett clear blue testa tidigt digitalt idag (bim -2/3) och det säger ?inte gravid?. 
    Har läst att många får spökstreck på clear blue testa tidigt - men kan det vara såhär starka spökstreck? Kan man få spökstreck på två test på raken?

Vet inte vad jag ska tro. Är jag gravid eller inte?

• Syskonförsök

Är testerna tagna i samma urin eller olika dagar med morgon urin? :) 

Lillablåvalen skrev 2023-07-11 09:56:30 följande:

Jag behöver hjälp att tänka. Har tagit två testet från clear blue testa tidigt. Båda testerna har sett ut som bilden. Tog sedan ett clear blue testa tidigt digitalt idag (bim -2/3) och det säger ?inte gravid?. 
    Har läst att många får spökstreck på clear blue testa tidigt - men kan det vara såhär starka spökstreck? Kan man få spökstreck på två test på raken?

• Cashili33

Hm låter ju konstigt att ett early ej ger positivt om detta gör det hmm 🤔 
  • Lillablåvalen
    Syskonförsök skrev 2023-07-11 11:03:51 följande:

Är testerna tagna i samma urin eller olika dagar med morgon urin? :) 

Ja det är från olika dagar. Dock är de två första tagna på kvällen. Det digitala på morgonen.. Tempar med natural cykles också. Haft väldigt hög temp i några dagar, så var helt säker på att det digitala skulle visa gravid. Nu känner jag mig mest förvirrad. Får ta ett nytt test imorgon, bim -1. Då borde jag få svart på vitt
  • svansmamman

Strecket ser torkat ut, är bilden tagen efter testtiden? I mina ögon ser det ut som ett klassiskt torkstreck som ofta blir på cbs icke-digitala test. Riktlinjen brukar vara att strecket ska vara lika brett som kontrollstrecket och jämnt i färgen, av bilden att döma verkar det vara ojämnt = torkstreck. När jag testat med cb early (och jag varit gravid) har strecket förblivit jämnt i färgen även efter testtiden. ☺️
  • Syskonförsök

Det kan vara något om de är olika urin, halterna hcg kan variera beroende på hur koncentrerat urinet varit och de är inte helt ovanligt att vissa får starkare streck på kvällen heller i början. håller tummarna att så var fallet och du får ett plus idag 

Lillablåvalen skrev 2023-07-11 15:24:12 följande:
    Ja det är från olika dagar. Dock är de två första tagna på kvällen. Det digitala på morgonen.. Tempar med natural cykles också. Haft väldigt hög temp i några dagar, så var helt säker på att det digitala skulle visa gravid. Nu känner jag mig mest förvirrad. Får ta ett nytt test imorgon, bim -1. Då borde jag få svart på vitt
  • Sandtrollet

tagit nya test, denna gången Apotekets egna, aldrig använt dom tidigare.

suuuuuper svag linje

★ Alexzander 04, Lily 21, Molly 22 ★
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester