• Syskonförsök

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Något är det men testa om någon dag så är det nog tydligare! :)

xxxanna1982xxxxxxx skrev 2023-07-13 15:48:11 följande:

Är detta Positivt? eller för svagt?

• Syskonförsök

Ser positivt ut :)

HejEllie skrev 2023-07-13 17:02:39 följande:

Haft så konstig mens denna månad (brukar annars vara väldigt regelbunden och ?normal?). Denna månad först sen och sen väldigt liten/sparsam. Bara ljust röd. Tog detta test imorse. Har väldigt svårt att tro att jag är gravid för i så fall stämmer typ inget denna månad med cykeln. Men funderar om det är nåt knas man borde kolla upp. Vad tycker ni? Tog detta imorse. Fotat efter 4 min cirka. Vet att många fått spökstreck på RFSUs så har köpt ett ClearBlue som jag tänkte ta imorgon på morgonen. 

• HejEllie
    Syskonförsök skrev 2023-07-13 17:26:47 följande:

Ser positivt ut :)

Tack! Ska bli intressant att se hur CB ser ut imorgon. Om jag är gravid blir jag fan riktigt förvånad alltså. Måste haft väldigt sen ägglossning i så fall! 
  • HejEllie

Hoppades få klara resultat idag men är forfarande förvirrad. 

Tog en RFSU-sticka igen först och tyckte verkligen inte att jag såg något på den alls. Men tänkte att jag lika gärna kunde ta CB-testet ändå. 

Doppade spetsen i vad jag trodde var 5 sek (kollade på tidtagarur t o m), den blev helt rosa. La testet plant men det dök inte upp något i kontrollrutan. Väntade 3 min men fortfarande inget i kontrollrutan. Tänkte slänga testet men tänkte vad fan och doppade det några sekunder till och så det blå sugas upp och kontroll-linjen dök upp direkt och efter knappt en en minut syntes ett plus? meeeen? kan det ha blivit något fel på testet nu så det är ett falskt positivt? Det hade inte gått mer än 10 min sammanlagt men.. ändå? 

Känner mig inte övertygad. 

• svansmamman
    HejEllie skrev 2023-07-13 17:02:39 följande:

Haft så konstig mens denna månad (brukar annars vara väldigt regelbunden och ?normal?). Denna månad först sen och sen väldigt liten/sparsam. Bara ljust röd. Tog detta test imorse. Har väldigt svårt att tro att jag är gravid för i så fall stämmer typ inget denna månad med cykeln. Men funderar om det är nåt knas man borde kolla upp. Vad tycker ni? Tog detta imorse. Fotat efter 4 min cirka. Vet att många fått spökstreck på RFSUs så har köpt ett ClearBlue som jag tänkte ta imorgon på morgonen. 

Det är definitivt positivt! Såhär såg det ut för mig när jag plussade på BIM denna graviditeten: 

Jag har använt RFSUs testa ofta-test myyyycket och har aldrig fått tillstymmelse till spökstreck. Har det synts något streck har det alltid varit positivt, annars har det varit helt blankt. ❤️
  • Syskonförsök

Skulle köpt ett digitalt om jag var du ❤️ få det svart på vitt, men tror absolut du är gravid. Spelar ingen roll om de tog tog, färgen hade inte reagerat om de inte fanns hcg. Och clearblue brukar visa tidigare än RFSU. 

HejEllie skrev 2023-07-14 07:15:09 följande:

Tog en RFSU-sticka igen först och tyckte verkligen inte att jag såg något på den alls. Men tänkte att jag lika gärna kunde ta CB-testet ändå. 

Doppade spetsen i vad jag trodde var 5 sek (kollade på tidtagarur t o m), den blev helt rosa. La testet plant men det dök inte upp något i kontrollrutan. Väntade 3 min men fortfarande inget i kontrollrutan. Tänkte slänga testet men tänkte vad fan och doppade det några sekunder till och så det blå sugas upp och kontroll-linjen dök upp direkt och efter knappt en en minut syntes ett plus? meeeen? kan det ha blivit något fel på testet nu så det är ett falskt positivt? Det hade inte gått mer än 10 min sammanlagt men.. ändå? 

• Maymom
    HejEllie skrev 2023-07-14 07:15:09 följande:

Har heller aldrig fått spök på RFSU så jag tror också du är gravid. 😊
  • HejEllie

Tack! Ska köpa digitalt idag och ta det imorgon. Som ni säger, skönt att få svart på vitt. Eftersom jag haft en liten blödning under några dagar här funderar jag på om det kanske är någon form av missfall. Men men vi får se vad digitalt imorgon visar! 

• HejEllie

Där vad det, svart på vitt. Vilket betyder att min ÄL måste ha kommit 5-6 dagar senare än vanligt. Då borde jag vara vid min BIM typ nu. Det skulle också stämma med att blödningen kan ha varit någon form av nidblödning. Vi får se hur det utvecklas. Ska hålla koll ett tag framåt om det stegras. 

• svansmamman
    HejEllie skrev 2023-07-15 07:18:21 följande:

Där vad det, svart på vitt. Vilket betyder att min ÄL måste ha kommit 5-6 dagar senare än vanligt. Då borde jag vara vid min BIM typ nu. Det skulle också stämma med att blödningen kan ha varit någon form av nidblödning. Vi får se hur det utvecklas. Ska hålla koll ett tag framåt om det stegras. 

Det tror jag också på! Grattis (om graviditeten är önskad, dvs), hoppas allt löser sig på bästa möjliga sätt! ❤️
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester