• FrökenIda

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

LnH skrev 2012-06-07 10:00:24 följande:
    Visst är det här för "tunnt"/"ihåligt" för att vara ett riktigt plus?!

Tror inte att jag är gravid dock, håller på med IVF men denna månad är en sk. väntemånad när jag inte har gjort ngt alls. Bara väntar på att mensen ska komma så att jag får fortsätta med min IVF. Men fick missfall runt mens förra gången och har läst att man lättare kan bli gravid när man haft missfall...så var så klart tvungen att testa mot bättre vetande. Men jag lyckades liksom inte hålla mig mer än 1 timme. BIM är på fredag eller lördag. så borde ju iofs visa starkare ifall det var ngt. Har innan fått plus som inte har varit ngn tvekan om 2 dagar innan bim..

Hum.. vi har också något liknande som ditt... och undrar också... Vi har läst att vissa påstår att det är spökstreck om strecket är för tunt, samtidigt som många (samt förpackningens anvisningar) säger att ett streck är ett streck hur svagt det än är och då är du gravid. Men visst blir man knäpp?! Jag tycks se pluss på ditt, men jo det är kanske lite tunt....? 

Vi vill få vårt till positivt (syns tydligare i verkligheten) vad säger ni??  
  • FrökenIda
    FrökenIda skrev 2012-06-07 10:43:20 följande:

Hum.. vi har också något liknande som ditt... och undrar också... Vi har läst att vissa påstår att det är spökstreck om strecket är för tunt, samtidigt som många (samt förpackningens anvisningar) säger att ett streck är ett streck hur svagt det än är och då är du gravid. Men visst blir man knäpp?! Jag tycks se pluss på ditt, men jo det är kanske lite tunt....? 

Vi vill få vårt till positivt (syns tydligare i verkligheten) vad säger ni??  
    Vi plockade också isär vårt, syns bättre då. =)
  • Jess86

Står det inte i instruktionerna till CB att strecket som visar ett plus bör vara lika brett som kontrollstrecket för att vara positivt?

• FrökenIda
    Jess86 skrev 2012-06-07 10:46:17 följande:
    Står det inte i instruktionerna till CB att strecket som visar ett plus bör vara lika brett som kontrollstrecket för att vara positivt?
    Jag kan inte läsa det någonstans i instruktionerna, har det framför mig... Men bilden visar ju på ett lika brett streck som det vågräta. Men tycker alla instruktioner till testerna är så otydliga med sånt.. 
  • FrökenIda
    FrökenIda skrev 2012-06-07 10:50:53 följande:
    Jag kan inte läsa det någonstans i instruktionerna, har det framför mig... Men bilden visar ju på ett lika brett streck som det vågräta. Men tycker alla instruktioner till testerna är så otydliga med sånt.. 
    Alltså bilderna i c-b instruktionerna =)
  • LnH
    FrökenIda skrev 2012-06-07 10:45:46 följande:
    Vi plockade också isär vårt, syns bättre då. =)
    hmmm tror att det är spök. Så här såg mitt ut när det var ett äkta plus:

Det test jag tog nu var inte alls i närheten av så här tydligt. Hade ju varit bättre om det hade blivit helt neg eller så här :) lite bättre om man slipper att analysera!!!
  • alexander2011
    sweasmamma skrev 2012-06-07 10:56:07 följande:
    men testa då =)

några tester är på g hit men jag tror ite de hinner omma idag så det blir ett test imorgon eftermiddag annars
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester