• LnH

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

hmmm så här stod det på clearblues hemsida:

Om ett minustecken (-) visas i resultatfönstret när linjen i kontrollfönstret framträder, är resultatet "Inte gravid". Om ett plustecken (+) visas i resultatfönstret när linjen i kontrollfönstret framträder, är resultatet "Gravid". Mitt plus visade som mitt äkta när kontroll linjen i kontrollfönstret visades. Och det var ett plus i runt 5 minuter och sedan blev det svagare. Vad betyder det då? DUmma dumma mig som köpte ett cb fast jag visste att de kan göra en tokig.
  • Jess86

LnH skrev 2012-06-07 11:31:57 följande:
    Om ett minustecken (-) visas i resultatfönstret när linjen i kontrollfönstret framträder, är resultatet "Inte gravid". Om ett plustecken (+) visas i resultatfönstret när linjen i kontrollfönstret framträder, är resultatet "Gravid". Mitt plus visade som mitt äkta när kontroll linjen i kontrollfönstret visades. Och det var ett plus i runt 5 minuter och sedan blev det svagare. Vad betyder det då? DUmma dumma mig som köpte ett cb fast jag visste att de kan göra en tokig.

Har också varit med om att det blir ett plus när kisset sveper förbi och sen försvinner det efter ett par minuter. Därför nu sist när jag testade så tittade jag inte förrän efter tre minuter för att slippa se det där som sveper förbi! Fick ett fint plus då på ÄL+12

• FrökenIda
    LnH skrev 2012-06-07 11:17:01 följande:
    hmmm tror att det är spök. Så här såg mitt ut när det var ett äkta plus:

Det test jag tog nu var inte alls i närheten av så här tydligt. Hade ju varit bättre om det hade blivit helt neg eller så här :) lite bättre om man slipper att analysera!!!
    Det är så olika från kvinnor till kvinnor. Många som lagt upp bilder som är betydligt otydligare än detta, där plusset knappt syns, och som är gravida idag. Så det är väl individuellt hur högt hcg man har när man testar. 
    Men som du säger jobbigt att behöva sitta och analysera hela tiden.

Det vi är mest bekymrade över jag och min sambo är att jag fick en blödning igår. Men vi ska testa oss i eftermiddag igen =)

Lycka till! 
  • FrökenIda
    Jess86 skrev 2012-06-07 10:54:55 följande:
    Klicka på "hur läser jag av resultatet" där står det att strecken bör vara lika breda
    www.clearblue.com/se/graviditetstest-fargindi...
    Ja där står att de bör vara ungefär lika breda. Då kanske det var ett spökstreck då hennes var rätt tunt... hoppas hon plussar snart! =)

Jag är så spänd inför vårt test ikväll.. igår kände vi oss relativt säkra när vi fick två svaga plus på cb, men blödningen gjorde oss osäkra och oroliga... kanske mf.. :/ Vi får se ikväll helt enkelt. =) 
  • FrökenIda
    LnH skrev 2012-06-07 11:31:57 följande:
    Vissa tester säger att man bör läsa av testet inom tio, andra säger inte före fem minuter, vissa säger inom trettio min.. osv det är så olika.. Men jag har läst kvinnor vars streck försvunnit som ändå var gravida, andra som inte varit gravida... så, det enda man kan göra är att gå runt knäpp över det!! Blir själv galen av plus och minus hit och dit... :/
  • Jess86
    FrökenIda skrev 2012-06-07 11:49:55 följande:
    Vissa tester säger att man bör läsa av testet inom tio, andra säger inte före fem minuter, vissa säger inom trettio min.. osv det är så olika.. Men jag har läst kvinnor vars streck försvunnit som ändå var gravida, andra som inte varit gravida... så, det enda man kan göra är att gå runt knäpp över det!! Blir själv galen av plus och minus hit och dit... :/

Hur många dagar sen är det du hade ägglossning?
  • LnH

FrökenIda...menade inte att ditt var ett spök utan att mitt var det :)

Men det står att man kan läsa av resultatet efter 2 min och då såg testet ut så här (efter typ 2-3 min) för att sedan bli svagare.

ska nog köpa ett annat test ifall inte mensen kommit på söndag..OM jag kan hålla mig :D
  • alexander2011

LnH: asså det är väl ett plus. tycker allt det ser väldigt brett o fint ut. hur ser testet ut nu?

• kanske 4a
    FrökenIda skrev 2012-06-07 10:39:34 följande:
    Trist! :( Doc morris gillar jag av någon anledning. Men det är väl bara för att man tycker sig se de där spökstrecken lite "tydligare" haha 

Minns du vi snacka igår? =) Du hjälpte oss med ett dåligt foto taget på vårt test =) Hur som helst så har vi köpt ett cb digital som vi skulle ta i morse men min sambo fick åka in och jobba och jag vill inte ta det hemma själv... så vi bestämde sent igår kväll att jag skulle spara mitt morgon urin i kylen tills han kommer hem =) Försöker dock vänta så länge jag kan med att kissa men det börjar trycka ordentligt nu =)

Uppdatering - check !
    Jag håller tummarna för att doc morris är med dig ! =)  
    Klart jag minns dig, spännande med digital, jag har ett som väntar men jag vill få mer än en skugga först. Jag ska strax lägga ut bild på mitt Doc Morris :)
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester