• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Så här blev det

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • Jess86
    kanske 4a skrev 2012-06-07 12:28:25 följande:
    Så här blev det

Ser ju lovande ut! Hur många dagar sen du hade ÄL? Kom strecket inom tiden?
  • LisaW111

Skrattande läste just i tråden och satt då och analyserade din tomma hylsa "kanske 4a" *Hahaha det sjuka är att jag nästan tyckte mig se ett svagt streck innan jag fattade.... det visar ju hur gärna man VILL se något *HAHA

• kanske 4a
    LisaW111 skrev 2012-06-07 12:56:02 följande:

Skrattande läste just i tråden och satt då och analyserade din tomma hylsa "kanske 4a" *Hahaha det sjuka är att jag nästan tyckte mig se ett svagt streck innan jag fattade.... det visar ju hur gärna man VILL se något *HAHA

Menar du den undre bilden? för det är hela testet ihopsatt och där ser man ju ett supersvagt streck. Om du menar överdelan av hylsan på första bilden så förstår jag att du fick koncentrera dig mycket :)
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Jess86 skrev 2012-06-07 12:50:24 följande:

Ser ju lovande ut! Hur många dagar sen du hade ÄL? Kom strecket inom tiden?
    Jag är på äl +10 och strecket kom inom tiden men var superdupersvagt då. Sen blev det tydligare efter en stund.
  • Jess86
    kanske 4a skrev 2012-06-07 13:02:46 följande:
    Jag är på äl +10 och strecket kom inom tiden men var superdupersvagt då. Sen blev det tydligare efter en stund.

Ok! Jag tror nästan du kan ta ett digitalt om du håller dig från att dricka och kissa några timmar Skrattande
  • LisaW111
    kanske 4a skrev 2012-06-07 13:02:04 följande:

Menar du den undre bilden? för det är hela testet ihopsatt och där ser man ju ett supersvagt streck. Om du menar överdelan av hylsan på första bilden så förstår jag att du fick koncentrera dig mycket :)

ja jo jag menade ju överdelen av hylsan.. tog några sekunder innan jag förstod bilden så att säga =) hehe

Men nog syns det något i alla fall! håller tummarna att det blir starkare!! 
  • LnH
    alexander2011 skrev 2012-06-07 12:02:35 följande:

LnH: asså det är väl ett plus. tycker allt det ser väldigt brett o fint ut. hur ser testet ut nu?

ja testet har ett jättestarkt sytrådssmalt streck...men vet inte om det är ett plus. mitt jag fick innan när jag var gravid var mycket tydligare än det som är nu. Och känns rätt osannolikt att jag skulle kunna vara gravid då jag har en totalt blockerad äggledare och en delvis blockerad. Men fick bara för mig att det kanske kanske fanns en mikroskopisk chans att det kanske tagit sig då det tydligen ska vara lättare att bli gravid direkt efter ett missfall.

Men hade inte hållt mig särskilt länge (runt 40 min), och druckit en stor latte. Vet inet om jag ska slösa pengar på ett till test eller avvakta och se ifall jag får min mens till helgen...skulle ju vilja veta nu men jag lyckas aldrig hålla mig mer än 1 timme max, har varit så i 1 vecka nu. Går till och med upp minst 3 gånger per natt trots att jag inte dricker mycket på kvällarna.
  • Fairytale01

Någon som kan se mitt lilla spöke på BIM -4? Och vad säger ni? Jag är övertygad om att det är just ett attan dumt spöke

• FrökenIda
    LnH skrev 2012-06-07 11:52:48 följande:
    FrökenIda...menade inte att ditt var ett spök utan att mitt var det :)

Men det står att man kan läsa av resultatet efter 2 min och då såg testet ut så här (efter typ 2-3 min) för att sedan bli svagare.

ska nog köpa ett annat test ifall inte mensen kommit på söndag..OM jag kan hålla mig :D
    Ja jag ante att det var det du menade. =) Jag pratade vår barnmorska innan idag och hon sa att det kvittar hur svagt strecket än är så är du (i mitt fall kanske har varit, då det kan vara mf=( ) gravid! Så om du läste av ditt test såsom bilden visar efter två minuter kan jag garantera att en barnmorska hade sagt positivt på det! 

Som jag fått lära mig av barnmorska så är det nämligen så att test kan inte visa något typ av tecken på positivt alls om inte du har hcg i urinet, vilket betyder att man är gravid. Den mäter ju på väldigt lite och det hormonet hittar inte testet om inte man är till hundra & gravid.

Jag vill inte ge dig några falska förhoppningar då jag (och alla andra är som inte är barnmorskor själv) inte är några experter kring det, men enligt vad jag fått lära så ska du enligt ditt test vara absolut gravid :D 

Hon sa också att vi sitter för mycket på forum och läser för mycket och påverkas av varandra :P haha! Sant, ingen här är ju expert på området (med vissa undantag) och vi känner ju våra kroppar bäst själva =) 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester