• FrökenIda

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Fairytale01 skrev 2012-06-07 13:17:54 följande:
    Någon som kan se mitt lilla spöke på BIM -4? Och vad säger ni? Jag är övertygad om att det är just ett attan dumt spöke

Pratade med barnmorska idag. Och hon säger att det finns inga spökstreck, är där ett plus så är där oavsett svagt, starkt, och då är man gravid! =) 

(Men visst har vi hjärnspöken som kan få oss att inbilla oss saker hihi) Ta sönder det och kika inuti, vi såg vårt bättre då =) 
  • Fairytale01
    alexander2011 skrev 2012-06-07 13:25:02 följande:

fariytale: trixade bilden :S
    Tack! Men nu blev jag ju lite nervös, för nu syns det ju tom lite bättre! Usch! Vågar man hoppas eller ska man sticka huvudet i sanden?!!!
  • alexander2011
    Fairytale01 skrev 2012-06-07 13:27:22 följande:
    Tack! Men nu blev jag ju lite nervös, för nu syns det ju tom lite bättre! Usch! Vågar man hoppas eller ska man sticka huvudet i sanden?!!!

avvakta några dagar, visst ser man nått men jag kan inte se om det är brett elle rinte. vänta 2 dagar :)
  • alexander2011
    kanske 4a skrev 2012-06-07 12:28:25 följande:
    Så här blev det

inom tiden :) isf GRATTIS!!!!!!!
  • LnH
    FrökenIda skrev 2012-06-07 13:20:20 följande:
    Ja jag ante att det var det du menade. =) Jag pratade vår barnmorska innan idag och hon sa att det kvittar hur svagt strecket än är så är du (i mitt fall kanske har varit, då det kan vara mf=( ) gravid! Så om du läste av ditt test såsom bilden visar efter två minuter kan jag garantera att en barnmorska hade sagt positivt på det! 

Som jag fått lära mig av barnmorska så är det nämligen så att test kan inte visa något typ av tecken på positivt alls om inte du har hcg i urinet, vilket betyder att man är gravid. Den mäter ju på väldigt lite och det hormonet hittar inte testet om inte man är till hundra & gravid.

Jag vill inte ge dig några falska förhoppningar då jag (och alla andra är som inte är barnmorskor själv) inte är några experter kring det, men enligt vad jag fått lära så ska du enligt ditt test vara absolut gravid :D 

Hon sa också att vi sitter för mycket på forum och läser för mycket och påverkas av varandra :P haha! Sant, ingen här är ju expert på området (med vissa undantag) och vi känner ju våra kroppar bäst själva =) 
    hmmm har också hört att det finns inga "spökplus" men sedan så kan det finnas sk. "evap" linjer, dvs efter tiden så kan man få ett torkstreck men det är när testet inte ska läsas av eftersom det gått en längre tid.

Hmmm så det skulle tolkas som ett positivt test. Var onekligen ett brett streck och det fanns inte när kisset drog över testet utan det kom samtidigt som strecket i kontroll rutan. Hmmm nu fick jag ju upp hoppet, kanske ska köpa ett till och spara tills imorgon och testa det första jag gör istället...OM jag ens kan hålla mig tills dess..

Du måste uppdatera hur det får för er! Blöder du fortfarande?
  • FrökenIda
    Jess86 skrev 2012-06-07 11:51:39 följande:
    Hur många dagar sen är det du hade ägglossning?
    Jag har oregelbunden mens så svårt att säga.  Jag och min sambo kör på det säkra före det osäkra och försöker ha samlag dagligen istället.
    För jag vet varken säkert när jag har ägglossning eller ska ha mens. Högst "försenade dagar" på mens har tidigare varit 40. Denna gången gick det över 50 dagar innan min blödning kom, som kom igår. Jag hann testa mig med två cb på morgonen som visade svagt plus, sen kom blödningen. 

Men jag tror att jag hade ägglossning i mitten-slutet av april, och på det fick jag ingen mens. Sen hade jag en lotion-aktig vit flytning i lördags. Läste att det kunde vara tecken på graviditet.
    Men efter att ha pratat med vår barnmorska idag så vet jag att antingen blev vi gravida då i april och att det är ett mf nu. eller så blev vi gravida i lördags då den lotion aktiga flytningen visade sig under samlag. Och då kan det vara nidblödning eller vad det kallas då ägget fäster sig och det kan komma blödning.

Jag har sparat morgonurin i kylen tills min man kommer hem så får vi se om vi provar igen. Då med digital.  
  • Fairytale01
    alexander2011 skrev 2012-06-07 13:28:33 följande:
    avvakta några dagar, visst ser man nått men jag kan inte se om det är brett elle rinte. vänta 2 dagar :)
    Kan man snabbspola de två dagarna eller? Ska iväg och jobba nu om en timme och blev ju helt uppe i varv nu... denna olidliga väntan...!!!!!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester