FrökenIda skrev 2012-06-07 13:20:20 följande:
Ja jag ante att det var det du menade. =) Jag pratade vår barnmorska innan idag och hon sa att det kvittar hur svagt strecket än är så är du (i mitt fall kanske har varit, då det kan vara mf=( ) gravid! Så om du läste av ditt test såsom bilden visar efter två minuter kan jag garantera att en barnmorska hade sagt positivt på det!
Som jag fått lära mig av barnmorska så är det nämligen så att test kan inte visa något typ av tecken på positivt alls om inte du har hcg i urinet, vilket betyder att man är gravid. Den mäter ju på väldigt lite och det hormonet hittar inte testet om inte man är till hundra & gravid.
Jag vill inte ge dig några falska förhoppningar då jag (och alla andra är som inte är barnmorskor själv) inte är några experter kring det, men enligt vad jag fått lära så ska du enligt ditt test vara absolut gravid :D
Hon sa också att vi sitter för mycket på forum och läser för mycket och påverkas av varandra :P haha! Sant, ingen här är ju expert på området (med vissa undantag) och vi känner ju våra kroppar bäst själva =)
hmmm har också hört att det finns inga "spökplus" men sedan så kan det finnas sk. "evap" linjer, dvs efter tiden så kan man få ett torkstreck men det är när testet inte ska läsas av eftersom det gått en längre tid.
Hmmm så det skulle tolkas som ett positivt test. Var onekligen ett brett streck och det fanns inte när kisset drog över testet utan det kom samtidigt som strecket i kontroll rutan. Hmmm nu fick jag ju upp hoppet, kanske ska köpa ett till och spara tills imorgon och testa det första jag gör istället...OM jag ens kan hålla mig tills dess..
Du måste uppdatera hur det får för er! Blöder du fortfarande?