• FrökenIda

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

LnH skrev 2012-06-07 13:30:25 följande:
    hmmm har också hört att det finns inga "spökplus" men sedan så kan det finnas sk. "evap" linjer, dvs efter tiden så kan man få ett torkstreck men det är när testet inte ska läsas av eftersom det gått en längre tid.

Hmmm så det skulle tolkas som ett positivt test. Var onekligen ett brett streck och det fanns inte när kisset drog över testet utan det kom samtidigt som strecket i kontroll rutan. Hmmm nu fick jag ju upp hoppet, kanske ska köpa ett till och spara tills imorgon och testa det första jag gör istället...OM jag ens kan hålla mig tills dess..

Du måste uppdatera hur det får för er! Blöder du fortfarande?
    Ok, det har jag inte läst tidigare, men däremot är det många som säger att streck kan tolkas fel, så det är så himla svårt. Förstår din ångest :/ 
    Ja eftersom du kunnat läsa av strecket inom den tiden du ska så borde det ju stämma tycker man. Ring och hör med någon barnmorska om du har möjlighet, för jag frågade aldrig om streck som försvann... men tycker ändå det vore konstigt om du inte plussa eftersom du hade ett plus inom den tiden du ska läsa av det. Stannade det kvar länge? Alltså var den ett streck som sen försvann på några sekunder eller det stannade kvar där?

Ja då jag ska försöka hålla mig uppdaterad =) Jag blöder fortfarande, ja. Men svårt att säga om den påminner om mina menstruationer eller inte, då jag har så konstog och oregelbunden mens. Jag brukar blöda mer och ha en någon brunare färg på blodet, men jag har även haft dagar då jag haft väldigt lite mens såsom jag har nu. Så himla svårt att säga. Igår hade jag "mensvärk" i mage och rygg, idag ingen. Hoppas blödningen minskar och kanske försvinner under kvällen =) Missfall, sa barnmorskan, brukar (men inte alltid) smärta rätt mycket och det tar ett tag innan allt runnit ut så att säga.

Men gravida har vi iaf varit sa hon, och förhoppningsvis är fortfarande. Hon tyckte vi skulle utgå från den iaf (så vi kan bli ännu mer besvikna ikväll om testet visar neg... =( ) Har köpt cb digital ! Får se om vi "vågar" ta det =) 
  • FrökenIda
    alexander2011 skrev 2012-06-07 13:29:07 följande:
    inom tiden :) isf GRATTIS!!!!!!!
    Ser plus ut =)=)=)
  • Odetta
    kanske 4a skrev 2012-06-07 13:02:46 följande:
    Jag är på äl +10 och strecket kom inom tiden men var superdupersvagt då. Sen blev det tydligare efter en stund.

Då säger jag GRATTIS för sådär såg mitt doc Morris ut ÄL +10 och jag är i v12 nu
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com ♥
  • alexander2011
    Fairytale01 skrev 2012-06-07 13:33:29 följande:
    Kan man snabbspola de två dagarna eller? Ska iväg och jobba nu om en timme och blev ju helt uppe i varv nu... denna olidliga väntan...!!!!!

hahaha ja om man kunde det. ska sj oxå iväg o jobba idag o HOPPAS att mina tester kommer med posten men posten brukar komma ungefär vid 15 o då börjar jag :S annars kommer mina stickor imorgon :)
  • LnH
    FrökenIda skrev 2012-06-07 13:38:59 följande:
    Ok, det har jag inte läst tidigare, men däremot är det många som säger att streck kan tolkas fel, så det är så himla svårt. Förstår din ångest :/ 
    Ja eftersom du kunnat läsa av strecket inom den tiden du ska så borde det ju stämma tycker man. Ring och hör med någon barnmorska om du har möjlighet, för jag frågade aldrig om streck som försvann... men tycker ändå det vore konstigt om du inte plussa eftersom du hade ett plus inom den tiden du ska läsa av det. Stannade det kvar länge? Alltså var den ett streck som sen försvann på några sekunder eller det stannade kvar där?

Ja då jag ska försöka hålla mig uppdaterad =) Jag blöder fortfarande, ja. Men svårt att säga om den påminner om mina menstruationer eller inte, då jag har så konstog och oregelbunden mens. Jag brukar blöda mer och ha en någon brunare färg på blodet, men jag har även haft dagar då jag haft väldigt lite mens såsom jag har nu. Så himla svårt att säga. Igår hade jag "mensvärk" i mage och rygg, idag ingen. Hoppas blödningen minskar och kanske försvinner under kvällen =) Missfall, sa barnmorskan, brukar (men inte alltid) smärta rätt mycket och det tar ett tag innan allt runnit ut så att säga.

Men gravida har vi iaf varit sa hon, och förhoppningsvis är fortfarande. Hon tyckte vi skulle utgå från den iaf (så vi kan bli ännu mer besvikna ikväll om testet visar neg... =( ) Har köpt cb digital ! Får se om vi "vågar" ta det =) 
    det "streck" som fanns på bilden stannade väl kvar en 3 minuter innan det bleknade.så efter 2 min såg man ett streck och sedan efter ytterligare runt 3 minuter så bleknade det men man såg det men inte bra alls. Om man öppnade testet så syntes det och när det hade torkat och efter en 30 min så var det ett klarblått tunnt streck som är sådant jag vet är negativt. men det såg inte så ut från början. Nu har jag lyckats hålla mig sedan kl 10 så kanske ska springa iväg och köpa ett två pack med tester för att se..ett nu och ett imorgon kanske :D
  • FrökenIda
    LnH skrev 2012-06-07 13:50:28 följande:
    det "streck" som fanns på bilden stannade väl kvar en 3 minuter innan det bleknade.så efter 2 min såg man ett streck och sedan efter ytterligare runt 3 minuter så bleknade det men man såg det men inte bra alls. Om man öppnade testet så syntes det och när det hade torkat och efter en 30 min så var det ett klarblått tunnt streck som är sådant jag vet är negativt. men det såg inte så ut från början. Nu har jag lyckats hålla mig sedan kl 10 så kanske ska springa iväg och köpa ett två pack med tester för att se..ett nu och ett imorgon kanske :D
    Gör det :D Jag blir jätte nyfiken =) Det är ju trots allt endast fler och fler test som kan hjälpa en avgöra,.... Det låter som positivt, men förstår att du blir osäker och undrar... håll dig lite till och kila ner och köp med dig! Jalla! :D
  • LnH

hmm höll mig ett tag, typ 3 timmar och tog ett nytt test, det var jätte negativt. Så CB är skit! Men det visste jag egentligen och varför skulle jag lyckas denna gång utan hjälp. men hoppet är det sista som dör antar jag.

• FrökenIda
    LnH skrev 2012-06-07 14:27:24 följande:
    hmm höll mig ett tag, typ 3 timmar och tog ett nytt test, det var jätte negativt. Så CB är skit! Men det visste jag egentligen och varför skulle jag lyckas denna gång utan hjälp. men hoppet är det sista som dör antar jag.
    Rynkar på näsan Jag vet din känsla... men det blir bättre! Det är bara att på det igen, nästa månad. Jag ska verkligen hålla tummarna för dig! =) (Och de där testen gör än verkligen knäpp, vissa blir gravida på väldigt otydliga test, andra inte. Prova ett annat märke nästa gång som du gillar bättre=)
  • FrökenIda
    Eliasmamma skrev 2012-06-07 14:37:48 följande:
    20 min kvar till vårt första UL. Wish us luck
    Skrattande Lycka till !! 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester