Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
LnH skrev 2012-06-07 13:30:25 följande:
hmmm har också hört att det finns inga "spökplus" men sedan så kan det finnas sk. "evap" linjer, dvs efter tiden så kan man få ett torkstreck men det är när testet inte ska läsas av eftersom det gått en längre tid.Hmmm så det skulle tolkas som ett positivt test. Var onekligen ett brett streck och det fanns inte när kisset drog över testet utan det kom samtidigt som strecket i kontroll rutan. Hmmm nu fick jag ju upp hoppet, kanske ska köpa ett till och spara tills imorgon och testa det första jag gör istället...OM jag ens kan hålla mig tills dess..
Du måste uppdatera hur det får för er! Blöder du fortfarande?
Ja eftersom du kunnat läsa av strecket inom den tiden du ska så borde det ju stämma tycker man. Ring och hör med någon barnmorska om du har möjlighet, för jag frågade aldrig om streck som försvann... men tycker ändå det vore konstigt om du inte plussa eftersom du hade ett plus inom den tiden du ska läsa av det. Stannade det kvar länge? Alltså var den ett streck som sen försvann på några sekunder eller det stannade kvar där?
Ja då jag ska försöka hålla mig uppdaterad =) Jag blöder fortfarande, ja. Men svårt att säga om den påminner om mina menstruationer eller inte, då jag har så konstog och oregelbunden mens. Jag brukar blöda mer och ha en någon brunare färg på blodet, men jag har även haft dagar då jag haft väldigt lite mens såsom jag har nu. Så himla svårt att säga. Igår hade jag "mensvärk" i mage och rygg, idag ingen. Hoppas blödningen minskar och kanske försvinner under kvällen =) Missfall, sa barnmorskan, brukar (men inte alltid) smärta rätt mycket och det tar ett tag innan allt runnit ut så att säga.
Men gravida har vi iaf varit sa hon, och förhoppningsvis är fortfarande. Hon tyckte vi skulle utgå från den iaf (så vi kan bli ännu mer besvikna ikväll om testet visar neg... =( ) Har köpt cb digital ! Får se om vi "vågar" ta det =)