• rundaringar

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hoppas 2012 skrev 2012-06-21 11:15:25 följande:
    TL är ju bra men på många test här ser jag inte streck utan skuggor...
    Det digitala är oslagbart så kör på det :)
    Men det funkar inte hur tidigt som helst
  • rundaringar
    Meja JP skrev 2012-06-21 11:16:36 följande:
    alexander,på gott och ont,gott ändå om den kommer nu så du kan börja på nytt.så du slipper vänta mer.

rundaringar,äh testa
    Haha! Blir ju 72 kr åt skogen om jag testar direkt, för det lär ju inte ge utslag eftersom jag kissade vid 9 imorse Är det 3 timmar man ska hålla sig?
  • alexander2011
    Meja JP skrev 2012-06-21 11:16:36 följande:
    alexander,på gott och ont,gott ändå om den kommer nu så du kan börja på nytt.så du slipper vänta mer.

rundaringar,äh testa

ja det känns skönt om den skulle komma igång nu
  • Meja JP

rundaringar,3-4 tror jag.eller så länge man kan

alexander,ja eller hur!

hoppas2012,ser du ngt mer än en skugga på mitt?

jag ser ett svagt rosa streck på mitt,men det är svårt att få på bild

• rundaringar
    Meja JP skrev 2012-06-21 11:23:51 följande:

rundaringar,3-4 tror jag.eller så länge man kan

alexander,ja eller hur!

Samma här, jag ser på testet att det är rosa, men det är väldigt svårt att få med på bild..
  • slemtorsk i din bralla

tips för er som ska ta kort på svaga tester... ta på ganska långt avstånd, det är lättare att se på avstånd på ett foto.

Ha en enfärgad bakgrund, gärna kontrast mot testet, alltså INTE vit

Använd INTE blixt, se istället till att det är väl upplyst men inte med för gula lampor utan helst ganska kliniskt ljust typ lysrör.

Vinkla testet lite, alltså lägg det INTE platt utan ställ det lite lutat på kanten.

• Hoppas 2012
    rundaringar skrev 2012-06-21 11:19:30 följande:
    Men det funkar inte hur tidigt som helst
    Så sant
    Meja JP skrev 2012-06-21 11:23:51 följande:

var ligger ditt test?
    ♥ BF 26 februari 2013 ♥
  • BeMa
    Trixxy skrev 2012-06-21 07:00:37 följande:
    Dricker du nån vätska innan du går och lägger dig eller en timme innan läggdags?

Jo de gör jag väl, men inga mängder direkt!! Tycker iaf Att dr borde bli lite koncentrerat. Vaknade ju 4 imorse å va så jäkla kissnödig men höll mig minsann till klockan 6 då jag skullr upp för bästa resultat men icke :/

Håller tummarna så dom vitnar för alla här inne idag!!

Själv har jag sån jäkla mensvärk å känns som den ska komma hela tiden men konmer bara (ursäkta infon) enades flytningar. Hoppas innerligt att tanten håller sig borta och få er stort fint plus imorgon bitti ;) kanske ikväll haha!
  • laluna88
    EmmaJonsson skrev 2012-06-21 11:04:33 följande:
    Tjejer varför köper ni inte riktiga tester på Apoteket som är enkla att läsa av!?
    Dessa två har jag använt, finns ingen tvekan på dessa tester om du är gravid eller inte!! Klart&tydligt!

Kan hålla med om att CB digitalt är att lita på...dock inte CB-pluss.... ( de vanliga )...för de ger väldigt ofta spökstreck som tolkas som positiva.... Så fint test som du har på ditt CB hade jag bara ifråb v 7 och uppåt...inte dessför innan....:P
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester