Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
vad säger ni om detta tjejer?? gravtest visa positivt tidigast ÄL+12?? http://www.babymed.com/early-positive-pregnancy-test-after-implantation
vad säger ni om detta tjejer?? gravtest visa positivt tidigast ÄL+12?? http://www.babymed.com/early-positive-pregnancy-test-after-implantation
Ellen: Så står det ju inte i texten?
Skall lh testen visa svagare ju närmare äl man närmar sig?kanske hade jag min ägglossning på slutet av min mens(dag4),får då hade jag trådiga flytningar...för strecket har bara blivit svagare.....är på dag 11 idag och testade med andra urinet,ej morgonurin(vart vaken sen 5)och strecket var knappt synbart idag
Jag fattar ingenting.vad håller min kropp på med?
Brukar varje månad börja få äl sekret på dag 10 men nu hade jag dem på dag 4.(om det inte var något annat då)
Jag har inte ett tecken på äl,inget sekret,ingen sexlust,och inget starkt streck på lh testen faan
Eller kan lh testen pendla upp och ner i styrka fram till ägglossning?
Trixxy: de kan absolut pendla men blir Inge svagare ju närmare ÄL du är. Då blir dessa starkare och starkare men det beror på hur nära ÄL man är
Ett ÄL test är aldrig positivt om det inte är starkare än kontrollstrecket. Man kan därför mitt i en cykel få olika styrkor på testet det är inget ovanligt. Det betyder inte att ÄL är på g utan de beter sig så.
Jag brukar alltid köra med stickor och sen när stickan är starkare är kontrollstrecket ta ett digitalt. Då får jag svart på vitt att ÄL är där.
ÄL tester är lite knepiga.
fattade jag fel? fick för mej att det stod : tidigast inplantation 6 dagar efter befruktning
tidigast positivt blodhcg 3-4 dagar efter inplantation
tidigast urin hcg 2-3 dagar efter positivt blod hcg
6+3-4+2-3=ca 12
men men det kan säkert variera vad dom än säger..
Jess86
Kom på att sist jag var gravid så gjorde jag en insemination
den 12e och fick positivt på den 23e på kvällen.
Alltså ÄL+11. Hade absolut igen sperma i mej före det.
Har jag ingen äl denna månaden så är det 3:e månaden sen januari .för jag har alltid äl sekret då jag har äl,men de månaderna då jag tror jag inte hade äl hade jag heller inget sekret...inte konstigt att jag aldrig blir gravid om min äl är helt rubbad!!!!
Ellen: Jo, nu när jag läste igen så verkar det som dom tycker man kan plussa tidigast på ÄL+12. Men vad jag har hört så visar gravtestet positivt 3-4 dagar efter ägget fäst, då dom påstår att det bara visar sig på blodprov? Äh, jag tror det där är väldigt individuellt, denna gång testade jag med ÄL-tester och kände av ÄL ordentligt, testade 12 dagar senare och fick ett starkt plus på testet så det hade garanterat visat sig tidigare om jag testat tidigare. Det är nog väldigt individuellt som sagt :)
Men skall testa med ett lh test kring 10-11 tiden igen.läste i en gammal tråd att efter kl 10 är bäst att testa