• Trixxy

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Men iaf så kör jag och gubben denna månaden på varannandag istället för varje dag oavsett vad testlagrets lh test visar.hittills har vi kört dag 5,7 och 9.Samt ikväll är det dags igen

• drömmaromsmått
    Trixxy skrev 2012-07-09 09:16:23 följande:
    Men skall testa med ett lh test kring 10-11 tiden igen.läste i en gammal tråd att efter kl 10 är bäst att testa

Så funkar det för mig, testade för äl när vi försökt få barn i ett par månader, tror det var då som CB precis tagit bort det där med dagsurin från sina bruksanvisningar så jag missade det och tog på morgonen så när vi försökt i ett år och väl fick komma på utredning var jag bombsäker på att jag inte hade äl för jag fick aldrig utslag.

Mina blodprov påvisade äl och sen tog det ett tag till så sa någon här på fl att man skulle använda dagsurin och vips så fick jag mina utslag.

När vi sen gick vidare till behandlingar ville kliniken ha test på morgonurin men det gick ju inte alls för min del.   
  • Trixxy

Läste i min ptracker App att mina äl flytningar började dag 12 så nu fick jag upp hoppet igen

• Trixxy
    Trixxy skrev 2012-07-09 09:22:57 följande:
    Läste i min ptracker App att mina äl flytningar började dag 12 så nu fick jag upp hoppet igen

Började dag 12 förra månaden menade jag
  • angie91

En tjej ja känner va bombsäker på när hon hade äl..med flytningar o allt.. men blev aldrig gravid..

Sen körde hon me tester o de visade att int äl va då iaf... som hon vart bombsäker på..

Första månaden me tester så vart hon gravid

• Friida11

Meoow- jag ser något svagt på båda dina tester, så tappa inte hoppet! När har du bim?

• Niicesara
    linnnea skrev 2012-07-08 19:47:01 följande:
    angie, hoppas veerkligen har omedicinerad prolaktinom så ska i princip vara omöjligt, men har mått så himla konstigt sista dagarna. bara hålla tummarna och se  
    Varför äter Du ingen medicin? Är det verkligen prolaktinom Du har så måste det medicineras. Annars växer tumören plus att om Ditt prolaktinvärde överstiger en viss gräns så är det omöjligt för kroppen att få både ägglossning och mens.
  • Trixxy
    angie91 skrev 2012-07-09 09:40:26 följande:
    En tjej ja känner va bombsäker på när hon hade äl..med flytningar o allt.. men blev aldrig gravid..

Sen körde hon me tester o de visade att int äl va då iaf... som hon vart bombsäker på..

Första månaden me tester så vart hon gravid

Ja jag har vart bombsäker på att min äl alltid vart mellan dag 10-14 men så verkar ju fallet inte vara om man ser på mina äl test....vi får se vad testerna visar denna månad.sparar alla test för att jämföra
  • alexander2011

testet ovan är från 10. imorses. stegring?? 

detta äl testet är från inatt runt 00.30 

Morgon allihopa :)

Idag  är jag hemma från jobbet med lillen, han har 39 garders febe,snuvig och ont i magen :( stackarn.
    Frågade er igår om att jag ahde fått rosa på pappret efter sexet i förrgår. nu i morses kom det lite rött, asså klarrött på pappret ist och det spänner i buken :S Kan det bero på att jag ahr äl snart dvs med blödningen. har aldrig haft det såhär innan.har även stegring på äl testerna :) KAN det vara sant att jag ahr äl på dag 17!!! asså OM jag får positivt idag :) asså kan rosenroten ha sänkt min cykel denna månaden isf med 11 dagar MINST dvs 11-27 dagar kortare :) HOPPAS  

Jag hoppas verkligen att det kan bli nått iaf. nu har sambon åkt o jobbat o kommer inte hem på 13 dagar :( så jag hoppas det räckte med igår/iförrgår med mys 
  • linnnea
    Niicesara skrev 2012-07-09 10:16:45 följande:
    Varför äter Du ingen medicin? Är det verkligen prolaktinom Du har så måste det medicineras. Annars växer tumören plus att om Ditt prolaktinvärde överstiger en viss gräns så är det omöjligt för kroppen att få både ägglossning och mens.
    Jag fick reda på i maj efter MR att det var ett prolaktinom på 2 mm i diameter. efter det skulle neurokirurger kolla på bilderna och göra sin bedömning innan jag fick börja med medicin. nu äntligen är allting klart och har telefontid med min läkare i eftermiddag, som jag har förstått det kommer jag få börja med pravidel. jag har dock inte så höga värden ännu, därför har jag relativt regelbunden mens, mellan 28-35 dagar varje månad. ägglossning vet jag dock egentligen inte om jag har eftersom jag aldrig testat.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester