• Trixxy

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

skumbanan skrev 2012-07-21 12:02:59 följande:
    Trixxy: spelar ingen roll om det är första eller femte barnet. Är inget konstigt att det tar tid ändå. Sök utredning om ni inte lyckats efter 12 månader.

Läste att landstinget inte hjälper en om man lyckats få barn på naturlig väg innan

4 försök kvar sen har det gått 12 månader
  • MrsC74

Trixxy: en utredning kan du få men IVF och sånt kostar när man har barn sedan innan. Det tycker jag är rätt bra annars skulle det nog kosta för alla även de som inte lyckas alls själva någon gång. men håll ut. Ni har ju faktiskt även om det inte känns så försökt bara 8 ggr. Det är en bor under snittet för hur lång tid det tar för de flesta. Ni lyckas nog snart.

• Trixxy
    MrsC74 skrev 2012-07-21 12:11:52 följande:
    Trixxy: en utredning kan du få men IVF och sånt kostar när man har barn sedan innan. Det tycker jag är rätt bra annars skulle det nog kosta för alla även de som inte lyckas alls själva någon gång. men håll ut. Ni har ju faktiskt även om det inte känns så försökt bara 8 ggr. Det är en bor under snittet för hur lång tid det tar för de flesta. Ni lyckas nog snart.

Utredning kostar mellan 3-5000:- stod det på fertilitetscentrums hemsida
  • MrsC74

Beror lite på vart du går. Kanske är så att ni inte behöver en sån utredning utan att det räcker med att du besöker din vanliga gynekolog ?

• MrsC74

Fast det är en bit kvar. Ni har ju två barn sen innan så du vet ju att ni kan få barn.
    Vi försökte i 5 år.

• Fru Amer

Om man inte bli gravid på 12-13 månader om jag har barn men lnte min man? :/ hur funkar de då trixxy? Om du vet alltså?

• Niicesara
    Trixxy skrev 2012-07-21 12:00:00 följande:
    Jag känner mig bara förbannad på allting just nu!!ok om det är första barnet och det kanske tar lite tid,men vi har gjort detta förr!!vi vet hur man gör barn!så varför händer inget?!
    Var glad att Du redan har barn! Tänk på dom som inte lyckas alls och som måste genomgå adoption. Jag vet en och dom har gjort allt för att lyckas och dom har fått ta lån för att göra IVF och nu måste dom ta lån för att kunna adoptera. Det är så himla orättvist!
    Jag kan inte beskriva hur otroligt glada jag och min sambo är över att vi lyckats efter 4 långa år. Och jag har sagt hela tiden att om vi lyckas få ett enda biologiskt barn så kommer det räcka för oss.
    Ni har försökt i 8 månader och Ni har redan barn, vi kämpade i 4 år med första barnet. Tänk hur hårt det tog på oss och tänk på hur förbannade och ledsna vi var varje månad!
    Och inte bara vi, det finns fler som försökt i många, många år utan att lyckas så för oss är 8 månader ingenting!
  • Fridhaa
    Trixxy skrev 2012-07-21 12:15:33 följande:
    Utredning kostar mellan 3-5000:- stod det på fertilitetscentrums hemsida

Har ni försökt i 8 månader i sträck ?? Jag ska inte va någon ( tråkig) person och jag vet ht det känns när det går svårt - hade bara inga barn sedan tidigare så min fasa var något annat. Jag tycker man ska lägga ner Äl tester , stressen och kraven. Jag tror inte att det är din makes diabetes påverkar. När vi försökte gick jag på ert Äl test och resten på min egen känsla ( man blir mer sugen vid Äl ) och känt efter livmodertappen i stället. Har du testat några nya mediciner ? Ökat i vikt? Håller verkligen tummarna för ett plus
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester